Ik hoor overal dat het zo is dat over het algemeen een 2e kindje langer blijft zitten dan de eerste. Ik vroeg dit aan mijn vk en die zei dan weer dat dat onzin is! Dus ik vroeg me af bij wie deze theorie klopt en bij wie niet Ik bedoel eigenlijk wel de zwangerschappen die 'normaal' verlopen, dus niet waarbij het kindje echt veel te vroeg is geboren, of ingeleidde bevallingen..
Bij mn eerste beviel ik met precies 42 weken, en bij de 2e ben ik bevallen met 41 weken + 1 dag. Dus inderdaad, bij mij kwam de 2e iets eerder
Ah ok, das dus het tegenovergestelde van wat er wordt beweerd Niet dat het mij trouwens veel uitmaakt, 1e kwam met 39+5 en een klein beetje overtijd vind ik niet heel dramatisch haha!
Hm ja, ik zie nu pas dat ik het stukje verkeerd gelezen heb. Zit nu na te lezen en zie: langer blijft zitten. Hm ik weer maar inderdaad, bij mij dus tegenovergestelde
Onze oudste moest er met 42 weken uit, de tweede kwam zelf met 40+6 en op nummer 3 zitten we nu te wachten. Ik ben nu 41 weken en 1 dag. De gyn zei gisteren tijdens de controle tegen ons dat de duur van de vorige zwangerschappen een voorspellende waarde heeft voor de duur van de volgende. In mijn geval betekent het dat ik het te luxe maak in de buik en dat ze niet zoveel behoefte hebben om er vroeg uit te komen.
Mag hopen dat het onzin is, de eerste bleef 2 weken te lang zitten. Als deze dat moet overtreffen word het een olifantendracht
Mijn vk vertelde me dat de 2e gemiddeld 5 dagen later komt. Bij mij kwam de tweede juist 5 dagen eerder, met exact 40 weken.
Bij mij zijn ze allebei met 40 weken en 4 dagen geboren. En toevalling allebei op dinsdag. De jongste vandaag alweer 2 jaar geleden.
maaruh skatje zorg er maar voor dat die van jou eerder komt hoor! anders dan hebben we zo tegelijk hahahaha.
Hahaha ik vind de 15e een mooie datum, nog een week en 1 dag Maar of hij dan ook echt komt?? Ik heb wel een gevoel bij die datum, dus wie weet. En over 2 weken is 'mijn' datum al wel voorbij. Maar plan jij er maar lekker omheen, die van mij is niet te plannen haha!
De eerste bleef hier erg lang zitten, een dag voordat ik ingeleid zou worden werd ze geboren, dat was met 41+5. De tweede kwam eerder, met 39+2.