Goedemorgen dames, ik zit met een probleempje afgelopen vrijdag is mijn zusje getrouwd. En zoals sommigen van jullie misschien wel weten zijn hindoestaanse trouwerijen best zwaar en druk. Nou was dit alleen het wettelijk huwelijk maar het was sueprgroot en we zijn ook lang bezig geweest met de voorbereidingen. Maar ik heb sinds donderdag al last van continue harde buiken die ook nog eens pijn doen.. de ene keer erger dan de andere.. Nu heb ik wel dit hele weekend rust genomen... Maar in het weekend van 1 sept trouwt ze weer opnieuw op zijn hindoestaans en dat duurt 3 dagen. En nu weet ik niet wat ik moet doen, want ik heb er nu nog steeds last van. ben daardoor ook wakker geworden nu.. Het kan toch geen voorteken zijn van een bevalling? want daar is het veels te vroeg voor en het houd al een paar dagen aan...
Volgens mij moet je, als je steeds pijnlijke harde buiken hebt, echt even je VK bellen. Dat is niet goed hoor, zo vroeg. Ik weet niet hoe het eraan toe gaat met zo'n bruiloft, maar anders moet je toch (een gedeelte) laten schieten. Als je kleintje nu komt, loopt het niet goed af!
eej Batchie... als eerste gefeliciteerd met het huwlijk van je zusje. die harde buiken is mij verteld dat het niet erg hoeft te zijn als je maar naar je lichaam luisterd! vooral nog zo vroeg in de zwangerschap. die harde buik geeft aan dat je op dat moment rustig aan moet doen en echt rust moet gaan nemen. het lijkt me idd moeilijk straks als je 3 dagen achter elkaar moet feesten, maar ik neem aan dat je familie ook wel snapt dat je het even iets rustiger aan moet doen op dat moment. ik weet het is moeilijk, want ik kan dat ook niet zo snel hoor, maar toch luister heel goed na je lichaam die straald niet voor niks die reactie uit... succes verder en toch nog veel plezier 1 sept. groetjes mandy
Als je al zolang harde buiken hebt,moet je echt ff de vk bellen en vooral ook zeggen dat ze pijnlijk zijn. Echt doen, hoor!
Oh nu word ik toch een beetje bang.. ja mijn famillie begrijpt het gelukkig wel, mn pa kwam de hele tijd met een stoel dat ik moest gaan zitten en me ma kwam ook de hele tijd vragen of het wel ging. Ik zou ook samen mt mijn jongste zusje en nichtje een dansje doejn voor mn zusje en zou ik ergens tussendoor als verrassingsact komen omdat mn zusje dat absoluut niet zou verwachten maar dat had ik al afgezegd, omdat ik zoveel last had van mn buik. Mijn 4 vk's zijn alleen maar bereikbaar van 12 tot 12.15 dus zometeen maar even bellen
jawel een boodschappendienst en die is alleen voor bloedverlies en bevallingen.. Dan moet je bellen en tegen zo een vrouwtje praten en dan word je weeer teruggebelt. Volgens mijn moeder is dat niet normaal en moet ik zeker overstappen. Mn moeder probeert zometeen hierheen te komen want ze is bang dat ik aan het bevallen ben, maar volgens mij overdrjft ze..
hai meid, ik kan pas tussen 12 en kwart over 12 bellen dus nog even geduld. Het is nu weer even opgehouden ben nu ook even aan het even en mn ventje hier trapt gezellig in het rond..
Hey heb net de VK gebelt en volgens haar is er niks aan de hand. Dit kan wel eens gebeuren.. Vertrouw het zaakje zelf niet hoor.. Vind het maar eng..
Ik zou als ik jou was zoveel mogelijk rusten,dat moest ik van mij VK. En sinds ik dat doe heb ik er bijna geen last meer van(bij mij deden ze alleen geen pijn),maar blijf je echt last houden zou ik gewoon weer bellen of naar de HA gaan als de VK niet te bereiken is.
Ik hoor toch altijd van iedereen dat pijnlijke harde buiken niet goed zijn. Net als Vales zou ik de HA bellen als het blijft.
sorry maar als je pijn hebt dan is dat niet goed. harde buiken mag, en ze voelen vaak niet prettig aan, maar pijn hoort daar niet bij. en als je iets hebt waar je je niet goed bij voelt dan moet je gelijk het spoednummer bellen. of bel je huisarts! en als je je niet goed bij ze voelt moet je mischien maar snel overstappen, het gaat wel om je kindje. succes meid. en wat betrefd die feesten, wij geven ook 3 daagse (marokkaanse) feesten. en daar moet je je af en toe even van terug trekken om rustig aan te doen. zeker als je lichaam dat aan geeft.
hey batchie, toen ik 27 weken zwanger was, had ik ook last van pijnlijke harde buiken. Ik dacht zelf dat er niks aan de hand was, had het ook erg druk gehad en er zat geen regelmaat in ofzo. ik ben er dus een paar dagen mee rond blijven lopen...... daarna toch maar even de vk gebeld, die kwam toen gelijk naar mijn huis toe, want die vond het dus niet normaal ( bij zo'n zwangerschapsduur). Mn baarmoedermond bleek toen al half verstreken te zijn en ik werd gelijk naar het ziekenhuis gestuurd waar ik een week aan de weeenremmers heb gelegen en spuiten heb gehad op de longetjes sneller te later rijpen. Ik vind de reactie van jou vk wel vreemd hoor.... ik zou het maar even goed in de gaten houden. want net zoals de rest hier zegt; harde buiken zijn normaal maar pijnlijke ( met jouw zwangerschapsduur) NIET.... liefs, Manouk
meen je dat nou, jeetje ik denk dat ik morgen maar de huisarts opbel, want nu begin ik toch heel erg bang te worden.. En mijn vk vind het gewoon geen reden om voor te komen. Ze zegt dat ik moet uitrusten.. Ik heb sinds zaterdag al niks gedaan, dus ik weet niet hoeveel ik moet uitrusten.. maar het gaat maar niet over..
Kan je niet vandaag nog naar de HA want het klinkt niet echt goed,want het zou dan nu toch wat minder moeten zijn. Heb je dan nog steeds veel pijn?
woonde jij ook niet in rotterdam zuid?? (dacht ik een keer ergens gelezen te hebben) Ik woon zelf in r'dam zuid en mijn vk kan je gewoon 24 uur per dag bellen als je je zorgen maakt. Dus niet alleen in noodgevallen. En ook al denken ze zelf dat er niets aan de hand is ze komen 9 van de 10 keer toch naar je huis toe om even te controleren en je gerust te stellen....misschien dat je ook naar mn vk kan overstappen?!?.... als je tenminste echt in r'dam zuid woont dan he. en anders zou ik gewoon een andere vk zoeken hoor!! liefs.
haii ja ik woon in zuid, stuur me anders even een Pm met de naam van jouw vk.. Ik heb zelf gehoord dat er 1 bij slinge is en daar kan je ook in de avond terecht voor afspraken. Ik had juist voor deze gekozen omdat de praktijd 5min lopen is van mijn huis.. @vales, ik probeer de HA te bellen maar reguliere tijd voor afspraken maken is afgelopen. En Ik krijg de assistente maar niet te pakken. Dus ik dacht van ja ik ga morgen in de ochtend gewoon vanaf 10 voor 8 al bellen of laat me vriend me daar dan afzetten