Continu-rooster basisschool

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by varis, May 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Hier ook een continurooster, ze nemen eigen eten en drinken mee en eten gewoon in de klas, met de juf, dus geen overblijfmoeders ed. We betalen er ook niet extra voor. En ze is dan inderdaad lekker op tijd weer uit, om 14.15u (op woensdag om 12.30u). Ik vind het wel makkelijk ivm het slapen van de jongste. En op de dagen dat ze ook naar de voor- en naschoolse opvang moet, vind ik het ook wel erg fijn dat ze niet òòk nog naar de tussenschoolse opvang of overblijf moet (natuurlijk is het qua tijd allemaal hetzelfde, maar qua wisselingen van de groep en leiding is het zo rustiger).

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maandag, dinsdag en donderdag: 8:30 - 14:45
    woensdag: 8:30 - 12:30
    vrijdag: 8:30 - 12:15

Hier wordt ook gegeten met de juf(fen) maar daarna is er circa 30 minuten de tijd om te spelen, daar zijn de overblijf/plein moeders voor.
    Hier is dus wel gekozen voor een echte 'break' in de dag. Je zou dus ook thuis kunnen eten maar dat hebben ze liever niet.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Hier is het maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag van 8.15u tot 14.15u en op woensdag van 8.15u tot 12.30u.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Als moeder ben ik voor.
    Als juf nog niet.

Ik zou wel even goed informeren waarvoor je dan betaald! Want als je zelf ook nog eten en drinken mee moet geven...

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,815
    3,343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Veel verschillen hierin he.. Die van jullie lijkt op de onze. Wij werken ook met pleinmoeders. En zelfde schooltijden op de lange dagen.
    Op woensdag en vrijdag echter gaan ze van 8.30 tot 11.45 naar school ? De onderbouw tenminste.
    Hebben jullie nog adv ofzo? Anders zou je denken dat er een verschil aan uren in de week is.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    Hier alleen woensdag 8.30u tot 12.15u. Andere dgn 8.30u tot 14.45u met continu rooster. Wij betalen geloof ik €45 per jaar. Juf luncht met de kids samen met hulpmoeder. Daarna gaat juf zelf eten en spelen hulpmoeders met de kids buiten. Heerlijk dat continu rooster!

7. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Bedankt voor alle reacties..
    Ik ga even vragen waar die 6 euro dan precies voor is.
    Merk echt wel dat er toch wel een duidelijk verschil zit wat iedereen betaald aan school.
    De tijden worden straks bij ons ma-di-do-vr 8:45 tot 15:15 met dan 45 minuten break. En woe 8:45- 12:30. Voorheen elke dag 8:30.

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik ben eigenlijk reuze benieuwd hoe dit nieuwe continurooster er in de praktijk uit gaat zien.
    Onze oudste zoon gaat in november van dit jaar voor het eerst naar school.
    Dit zijn dan voor hem de schooltijden:
    Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: 8.30 uur t/m 14.00 uur.
    Woensdag: 8.30 uur t/m 12.30 uur.

Hoe doen jullie dit eigenlijk 's Middags?
    Ik zal eerder vrij moeten nemen nu, of gebruik moeten maken van de naschoolse opvang o.i.d.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Ik vond het die maand heerlijk. Ze eten lekker op school en na het eten buiten spelen en dan de klas in. Dus ipv van dat uur en kwartier wat ze nu hebben 40 min.

Het bracht voor onze oudste veel rust mee geen heen en weer gesleep voor de lucht gewoon weten om 14 uur ben ik klaar.

Hier ben ik tbm dus ik haal de oudste op en dan hebben we nog een paar uur. Of spelen bij een klasgenootje daar is dan genoeg tijd voor.

Ik weet dan veel mamas het hier onderling regelen de een neem de ander haar kind mee de ene dag en de andere dag anders om.

10. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    14 uur lijkt me heerlijk, dan heb je nog wat aan je middag en kan je nog wat leuks gaan doen. Wij hier kwart over 3 uit.. Dan is het meestal toch naar huis toe en begin je al bijna met het eten.

11. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Ik weet niet of de overblijfmoeders blijven en of die er geld voor krijgen/kregen. Zowel dan logisch dat ik betaal en vindt het dan ook niet erg. Maar toch vindt ik het best veel. Ik ga dan rond de 110 euro per kind per jaar betalen, niemand die antwoord heb gegeven in dit topic betaald meer dan 70 euro volgens mij. Misschien heeft het met de woonplaats te maken, ik woon zelf in rotterdam, maar niet midden in de stad.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is dan wel heel vroeg eten.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Hier gaat ze op de dagen dat ik werk 's middags naar de BSO, maar dat had ze ook gemoeten als ze om 15.15u oid uit was. Het enige verschil is dus dat ze een uur langer op de BSO zit.

14. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Wij eten altijd vroeg.. Rond 17 uur.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Hier gaan ze naar school van 8.30 tot 14.30 op alle dagen behalve woensdag. Rond half twaalf eten ze hun broodjes, die ze inderdaad zelf mee moeten nemen.

In totaal betalen wij een ouderbijdrage van 310 euro per kind per jaar. Daar zit van alles bij in, ook het 'overblijven', wat eigenlijk geen overblijven is.
    6 euro per maand voor 4 dagen in de week overblijven vind ik eerlijk gezegd spotgoedkoop. Maar goed, bij ons op school zijn er ook geen overblijfmoeders, maar wordt dit ook door betaalde (leer!)krachten gedaan.

Ik vind het dagschema ideaal. Geen heen en weer gefiets tussen de middag en weer opnieuw opstarten na de lunch, dat is zowel voor mij als voor de kinderen rustiger. En ze zijn lekker vroeg klaar, waardoor ze na school nog iets kunnen doen.

16. yeps

yeps Bekend lid

Aug 27, 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Mogen ze dat zomaar beslissen? Volgens mij moet dat eerst door de ouderraad en ouders moet gevraag worden wat ze ervan vinden en meestal duurt t dan nog n jaar om het door te voeren omdat mensen hier over het algemeen ook met t werk dingen moeten regelen.
    Is aan de ouders nooit gevraagd wat ze ervan vinden?

17. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben heel verbaasd hoe fijn iedereen het vindt...ik moet er niet aan denken dat ze dat ooit in gaan voeren hier. Het lijkt mij vreselijk. Kijk het heen en weer lopen is niet zaligmakend, vooral met het weer van de afgelopen weken, maar ik vind dat eten tussen de middag hele belangrijke quality time. Mijn dochter komt dan ook echt even bij. Met het slapen van de jongste zie ik geen enkel probleem, nu slaapt hij in de wagen natuurlijk, maar als hij straks in een bed slaapt overdag dan kan hij om 13.15 in bed liggen en hoeft hij er om 15.00 uur pas weer uit. Als hij dan nog niet helemaal uitgeslapen is kan hij aan het einde van de middag gewoon een dutje doen.

Ik werk niet, dus mij maakt wat dat betreft geen fluit uit, maar een vriendin haar zoontje heeft ook continuerooster en zij werkt wel. Helemaal niet handig. Eerder bleef hij wel over op haar werk dagen, maar was dan om half 4 uit en haalde ze hem zelf op. Nu is hij om 14.00 uur uit en is dat met werk niet te realiseren, dus ze moet naschoolse opvang afnemen, wat hij eigenlijk niet trekt na een schooldag en voor hij naar school ging had ze het juist zo geregeld dat dat niet nodig zou zijn.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier hebben ze al een continu rooster vanaf dat ik er op school zat. Nu zo'n 25 jaar. En dit werk super. Hoeft ook niet extra voor betaald te worden. Alleen als je kind schoolmelk krijgt maar dat is logisch...
    Hier gaan ze naar school van 8.30 uur tot 14.30 uur. Woensdag tot 12.30 uur. Rond 12 uur eten en daarna naar buiten samen met 2 leraren die dan pleindienst hebben.
    Geen gezeul tussen de middag met kinderen ophalen en brengen en ze zijn wat vroeger thuis.
    Bij ons is het trouwens wel zo geweest dat er een aantal leerlingen inderdaad naar huis gingen omdat de ouders dat liever hadden. Die kids vielen toen ivm de rest toch wel wat buiten de boot.....
    Iedereen gezellig buiten spelen met zn allen en een paar die naar huis gingen. Die kinderen bleven al gauw ook op school omdat ze dat zelf leuker vonden dan thuis naar mama.

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik hoop dat ze hier continue roosters niet gaan inbrengen, ik vind dat uurtje tussen de middag altijd zo fijn, ik merk dat dat uurtje voor de oudste perfect is, gewoon even een uurtje ''rust'', lekker onderuit gezakt op de bank tv kijken of even rustig alleen spelen, dat kan gewoon niet als je op school bent. Ik zou er zeker ook niet mee accoord gaan als ze mij verplichten om dat bedrag te gaan betalen, zeker niet als je gewoon je eigen eten en drinken nog mee moet nemen ook, dan kunnen ze hoog of laag springen maar dan zou ik hem dus gewoon ophalen tussen de middag.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier is het uurtje tussen de middag dus echt een hel.

Ik moet 15 min lopen om de oudste op te halen dan 20 min terug want de oudste loopt natuurlijk niet zo hard als ik doe. Dan is het dus 20 min thuis en weer als de donder naar school.

Samen eten doen we smorgens uitgebreid en in de avond uitgebreid.

Juist dat ze om 2 uur klaar zijn betekend hier dat we nog lekker 4 uur tijd hebben voor iets leuks.een speeltuin kinderboerderij anders is het kwart voor 4 en dan kun je niets meer beginnen.

Share This Page