Continu rooster

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by einad, Feb 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    ik hoorde laatst van iemand dat veel scholen het juist ook weer terug draaien? en dus wel weer lunchpauze er tussen, omdat dat het toch te lang voor de kinderen zou zijn?? ik vind het allemaal maar bijzonder hoor, mijn neefje in Engeland zit gewoon 5 dagen per week van 9 tot 3 op school. Mijn man wist niet wat hij hoorde toen hij hoorde dat wij geacht werden om de kinderen tussen de middag op te halen... Omdat het overblijven nu eenmaal niet gratis is, doe ik het wel, maar heb veel liever een continu rooster! Helaas hier een paar jaar geleden over gestemd, en toen was de meerderheid tegen......:( hier veel ouders die het wel gezellig vinden blijkbaar, ik vind het vooral stressen.... (dochter heeft trouwens een tijd wel overgebleven toen zoon nog in de middag sliep, wat een heerlijke rust!!)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier het nieuwe schooljaar continurooster

kan er echt naar uitkijken

moet nu zo op de klok letten zodat ik1155 uur weer op school sta

en straks geen overblijfkosten meer

3. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds dit jaar een continu rooster.

Maandag - dinsdag en donderdag van 8.30 uur tot 14.30 uur en woensdag en vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. Heerlijk!

Omdat het maar een klein schooltje is met maar 3 combiklassen, eet iedereen, inclusief de juffen, in de hal van de school. Erg gezellig hoor ik altijd van de kids. Ze eten ook netjes alles op.

Chips, snoep en koekjes zijn hier ook niet toegestaan, maar ze mogen rustig hagelslag of andere zoete dingen op brood. Ik geef meestal nog iets van tomaatjes of stukjes komkommer mee.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier bewust gekozen voor een school met continurooster. 4 dagen per week van 8.30 tot 14.00 en op woensdag tot 12.30
    Hebben 2x een half uur pauze (half 10 en 12.00) waarin wordt gegeten. Na de pauze om 12.00 is er een rustige activiteit in de kring gepland zodat kinderen die wat meer tijd nodig hebben deze nog kunnen pakken.
    Vaak komen tijdens de lunch kinderen van groep 7/8 de juf helpen. Mijn dochter vind het enorm gezellig. Is een moeilijke eter maar eet op school beter dan thuis.
    Zien eten, doet eten. :)
    En ze heeft een juf die vind dat kindjes korstjes moeten eten. haha Thuis is het dan discussie maar op school wordt het braaf gegeten.

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Mij lijkt een continu rooster voor werkende ouders juist heel lastig? Kinderen zijn dan nog eerder vrij. Lijkt me lastig regelen met je werk

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Vanaf de kerstvakantie zitten mijn meiden op een andere school. Daar hebben ze continurooster. Ze kwamen normaal altijd tussen de middag thuis eten. Oudste heb ik er nooit over gehoord. Die vind het volgens mij wel gezellig. Om 12 uur eten en kwart voor 1 weer aan de slag. Pauze is half uur korter, maar ze zijn dan wel om half 3 uit.
    Jongste kan er nog niet aan wennen. Die vind de kleuterklas erg rumoerig en ze vind buitenspelen helemaal niks. Kleuters beginnen om 1 uur pas. Die hebben iets langer pauze.
    En ik vind het heerlijk. Merk nu pas, wat een onrust het was, dat ik ze steeds tussen de middag moest halen en brengen.

7. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochter is net begonnen op school en heeft een 5 gelijke dgn model, maandag tm vrijdag van 8.30 tot 14.
    Ik vind het erg fijn en voor haar is het ook duidelijk, elke dag gewoon hetzelfde.

8. Krijgen jullie ook verschillende richtlijnen mee wat betreft voeding?

Mag mijn zoon bv wel een koude pannekoek, pastasalade en vis ofzo mee als afwisseling?
    De vorige school deed behoorlijk moeilijk, als dit af en toe in zijn trommel zat😕

Share This Page