*knuffel* Eerste 6 maanden waren de nachten met ons zoontje ook drama, terwijl overdag peuterzus de aandacht nodig had. Echt heel erg pittig!! Je voelt je aan alle kanten tekort schieten! Je zegt dat de oudste bijna 4 is, dan kun je hopelijk binnenkort een uurtje slaap meepakken tijdens schooluren! En verder zou ik ook testen wat er gebeurt als je 's nachts je jongste even laat kletsen. Gaat ze dan huilen of valt ze weer in slaap?
Bedankt voor alle reacties! Ze slaapt overdag erg weinig meestal 3x een half uurtje hooguit 45 minuten In de nachten word ze niet wakker van de honger. . Ik leg haar meestal aan om snel weer te kunnen slapen.. Ze neemt dan 3 slokken en valt in slaap Ze beheerst de techniek niet om uit een fles te drinken , ze heeft ook geen speen.. als ik 10 uur van huis ben drinkt ze ook 10 uur niet volgens de lk kwestie van oefenen maar sommige kindjes pakken het gewoon niet Alles is hier op verzoek vanwege de bv wat is een goed schema voor deze leeftijd qua voeden en slapen .. Misschien als ze meer regelmaat heeft ze "rustiger " word? Ze is de hele dag Door vrolijk en ontwikkeld zich verder goed een echte tevreden baby. . Alleen dat slapen dus Heb in haar mondje gevoeld maar voel nog niks, verder ook geen andere symptomen mbt tandjes. ..
Pittig he! Hier ook korte slaapjes overdag en snacht vaak wakker maar niet voor voeding. Ik lees dat je van alles heb geprobeerd rondom de fles/speen. Balen zeg. Hopelijk is het een snelle met uit een bekertje drinken! Hier was de wubbanub speen de oplossing. Maar dat doet ook geen wonderen helaas.
Heel vermoeiend he. Hier ook nog wel vaak wakker maar het gaat wel beter. Wat doe je als ze wakker wordt? Ik haalde mijn zoontje eruit en gaf bv. Ben bv niet meer steeds gaan geven en ook niet meer altijd eruit halen. Woest was hij, maar beetje bij beter gaat hij langer slapen achter elkaar. Jouw kindje is natuurlijk wel wat jonger. Ik liet min zoontje nooit eventjes huilen tot 6 mnd. Nu wel af en toe (met moeite) maar het helpt wel. Het lijkt of hij het toch snapt uiteindelijk. Troost je haar in bed? Valt ze overdag zelf in slaap?
Oh, ik herken dit zo hard! Mijn jongste is 7,5 maand en wordt standaard elke 2-3u wakker. Ik geef ook BV op verzoek en hij slaapt bij ons op de kamer omdat we simpelweg geen derde kamer hebben (oudste is 2,5). Overdag slaapt hij 2-3x 15-30 min, vaak is hij weer wakker tegen de tijd dat ik goed en wel beneden ben. Ik heb ondertussen heel veel gelezen en laatst kreeg ik een interessante paper over het slaapgedrag van borstenkindjes. Het is heel normaal dat ze een aantal keer wakker worden en ja, met KV is dat gemiddeld minder. Maar het is geen garantie dat door over te stappen naar KV het ook meteen beter gaat met slapen. Bij mijn oudste maakte het helemaal niet uit of hij nu de borst of een fles pap kreeg. Ik kreeg zo veel verschillende adviezen, laten huilen, stoppen met BV, pap geven, papa laten opstaan, enkel speentje geven, meer vast voedsel geven,... Een groot deel van de adviezen werd ik niet blij van, ik sliep juist slechter en het "trainen" gaf enorm veel stress op een moment dat wij er al helemaal doorheen zaten. Bij onze jongste werkt tussen ons in slapen op dit moment terwijl dat bij onze oudste echt niet kon, die maakte er een feest van. Ik heb geen kant-en-klare oplossing, elk kind is anders en elke mama is anders. Wel wil ik je laten weten dat je niet alleen bent en dat je geen slechte moeder bent, wat je ook wel of niet probeert. Volg je hart en doe wat goed voelt, niet wat anderen zeggen dat je moet doen... Het stukje acceptatie en steun van anderen was wat ik eigenlijk het meeste nodig had in die moeilijke momenten, niet een hoop goedbedoeld advies
Hier een meisje van 9 mnd die tijdens goede nachten nog 1x wakker wordt en tijdens slechte een keer of 3. Tijdstip verschilt, manier waarop ze wakker wordt ook. Ene keer huilt ze zichzelf totaal overstuur wakker, andere keer wordt ze kletsend wakker. Nadat ik me er een aantal weken heel druk over heb gemaakt en soms uren bezig was om haar vooral maar in haar bedje te houden en daar te troosten, heb ik me er inmiddels bij neergelegd en voor mezelf een 'regel' gemaakt. Ik probeer max 20 min om haar in haar eigen bedje weer rustig en in slaap te krijgen, lukt dit niet, dan leg ik ze bij ons. Daar slaapt ze meestal snel weer verder en wij ook. Anders hield ik het niey meer vol en zo slaapt iedereen redelijk. Als je het niet fijn vindt dat ze echt bij jullie in bed ligt, zou ik inderdaad een cosleeper aanraden.
Dit vind ik wel een goede tip! Maak ik ook evengebruik van . En wat hierboven gezegd werd, herken ik ook: de steun en de acceptatie is ook heel belangrijk.
Gewoon niet aanleggen als ze niet drinkt. Jij bent haar speen momenteel. Ze gebruikt je borst om weer verser in slaap te komen. Bij mij was het heel duidelijk, niet horen slikken is meteen van de borst af, en altijd wakker in bed leggen. Ook na de nachtvoeding legde ik hem wakker terug in zijn eigen bedje, als ik dat niet deed werd hij na een iur weer schreeuwend wakker. Hoe krijgt ze voeding dan als jij er niet bent? Misschien even met een tuitbeker gaan oefenen?
Wakker in bed liggen lukt mij bij een nachtvoeding eigenlijk nooit. Onze kleine man valt in slaap tijdens het drinken en blijft dan doordrinken. Als je hem dan loskoppelt wordt hij heeeeel kwaad en gaat gewoon verder met drinken. Ik val ook heel vaak zelf in slaap voordat hij klaar is met drinken
Bij was het wel zo dat mijn zoontje echt moest boeren, dus het was ook s nacht vaak dat ik hem omhoog hield. Zo was hij elke keer wakker na bv, en viel dan in zijn bedje in slaap. Ik heb wel altijd als regel gebruikt; 2 min niet horen slikken is van borst af.
Bedankt voor alle reacties! Ze lijkt eindelijk de speen te pakken als ik er niet was dronk ze niks .. sinds deze week drinkt ze kleine beetjes +- 50 tot 100 cc over 5 uur dat ik er niet ben. Het geeft me eindelijk wat meer rust.. het is niet leuk als je het idee hebt dat ze niet zonder je kan. Zodra ze niet effectief drinkt is het nu ook van de borst af en speentje .. Helaas word ze nog steeds elke 3 uur wakker maar ze slaapt sneller in nu. bijvoeding krijgt ze niet veel .. Elke keer als ik haar wat aanbied heb ik het idee dat ze veel spuugt .. nu heeft ze vandaag ook geen ontlasting gehad dus wacht nu ook maar weer even voordat ik haar weer wat geef..