Continue bezig met de fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lala2, Sep 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi!

Nog even een vraagje voor moeders van hongerige baby's.

Vandaag ben ik serieus klaar ermee en word er strontziek chagrijnig van.

Mijn zoon (5 wkn) is vanaf het begin al een hongerig mannetje. In het ziekenhuis schrokken ze zelfs hoe snel hij z'n fles in 1 tuig leeg trok.

Het gaat nu zo en hij weegt ca 4300.
    Hij krijgt 6x 135 maar de laatste 2 flessen geef ik 150.
    Omdat hij door mag slapen is er een gat tussen 00.00 en 05.00
    Hij word nog steeds precies 03.00 wakker en ik weet dat dat niet zo gek is dus heb in overleg met het cb afgesproken om dan een klein flesje van 65 aan te bieden.

Hij blijft na 2 uur vragen! Meer meer krijs krijs en een speen trapt hij niet in en lijkt alleen maar bozer ervan te worden.

Hij krijgt al teveel voor zijn gewicht en leeftijd en hij is nu bijv al een uur bezig met krijsen omdat hij weer wil.

Ik vind er niks aan om eerlijk te zijn om alleen met maar die flessen bezig te zijn. Mijn dochter was zo anders en begon pas te jammeren als we de fles door omstandigheden even hadden moeten uitstellen ofzo

Ik hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft en wat helpt? Want dit gaat nergens meer over. Hij zou bijna moeten overlopen maar hij wil alleen maar de fles.

Oh en ik heb al een kindje opgevoed met een slechte start en een hoop gedoe dus ben echt wel wat gewend. Ik heb niks aan de opmerking "baby's huilen nou eenmaal". Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben :p

Groetjes en alvast bedankt!

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Heeeeel herkenbaar. Hier twee hongerige baby's!
    1. Gebruik je al voeding voor hongerige baby's, bijv Forte van Nutrilon? Onze zoon zat destijds op volledige forte voeding en onze dochter nu ook.
    2. Vertoont hij verder geen symptomen van reflux? Mijn dochter heeft dit en een van de symptomen hiervan is continue willen drinken om de pijn van opkomend maagzuur weg te drinken, maar tegelijkertijd vererg je het daar alleen maar meer mee.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Hoe lang doet je kindje over een fles?

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi!

Dankje voor je reactie! Ik las idd over forte dat ga ik maar gewoon halen want dit word bloed irritant. Dat reflux heeft mijn dochter gehad en hij heeft soms wat symptomen maar niet alles.
    Dus zeker weten doe ik het niet. Maar wat 100% duidelijk is, is dat hij hongerig is. Soms wil ik hem gewoon even vasthouden en gaat hij zoeken. Hij hapt naar alles wat er bij z'n gezicht in de buurt komt. En als hij dan niks krijgt begint hij met krijsen. Hij houdt z'n ritme van om de 3 uur voeding Snachts ook precies aan dus het zal toch echt wel hongerigheid zijn.
    Ik vond het altijd erg leuk een flesje geven. Echt z'n momentje. Nu irriteer ik me kapot eigenlijk.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hij doet er 15 min over *135 als ik dat toe sta. Maar hou pauzes tussendoor ook tegen de kramp en dan ben ik ongeveer 30 min bezig. Maar tijdens die pauzes. .. gekrijs en gezoek. .

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik weet niet eat voor fles je gebruikt, maar probeer eens een dr Brown met prematuren speen.
    Dit is hier de enige combi die zorgt voor 20/30 min drinken, wat ze echt absoluut nodig hebben om verzadigd te raken

Als dat niet werkt voeding voor hongerige baby's proberen

7. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Welke fles gebruik je?

Probeer de 'borstvoedingsflessen' die ervoor zorgen dat je zoontje heel hard moet werken voor zijn melk, met een zo klein mogelijke speen. Hierdoor raakt hij drinkend verzadigd en heeft zijn maag de kans om vol gevoel te krijgen.
    Zorg verder voor dat de fles horizontaal aangeboden wordt zodat de melk niet vanzelf eruit kan druppelen.

Qua frequentie drinkt hij niet te vaak voor zijn leeftijd, alleen moet de hoeveelheid per keer omlaag zodat je gerust om 2-3 uur de fles kunt geven.

Heeft hij periodes per dag dat je merkt dat ie echt wil clusteren?

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi!
    Ga ik voor kijken. Net een voedingsdeskundige van nutricia gesproken. Ze raad dus nutrilon forte aan. Ik ga dat gewoon halen. Dit gehannes helpt niet. Zal ook even kijken of ze z'n dr Brown fles hebben. Mijn dochter heeft daar ook mee gedronken maar die werd daar juist te vermoeid van dus we gaan het gewoon allemaal proberen.

Hopelijk word het flesje geven weer leuk!

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wel even goed zoeken dan:p ze hebben ze alleen bij de echte babywinkels(voor zover ik weet)

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Wat Zijn dan borstvoeding flessen? We bieden inderdaad de fles horizontaal aan. Beetje de borstvoeding houding zeg maar.
    Clusteren.. hmm de hele dag? Maar als ik wat moet noemen gebeurd het voornamelijk savonds maar dan moet hij gewoon vol zitten maar dat gebeurd dus niet... helaas!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female

Dit inderdaad. Probeer in eerste instantie om de oplossing te vinden in de manier van voeden en de fles die je gebruikt.
    20.minuten is toch wel het minimale wat nodig is ivm de zuigbehoefte.
    Om de 2/3 uur voeden is prima.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Dr. Brown flessen worden ook verkocht bij de Etos. Hier zit standaard de level 1 speen bij, de prematuurspeen is als ik het goed heb begrepen alleen via internet te verkrijgen, dus als de level 1 speen nog te snel gaat zou je die nog kunnen bestellen.

13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn kind zoog ook door tot hij overliep en kwam dan gewoon 3 uur later weer. Máár...met kleinere flesjes kwam hij óók iedere 3 uur en daar mocht ik er natuurlijk meer van geven. Heb je al geprobeerd om vaker kleinere flessen te geven en gewoon een 3-uursritme te maken? Ook fijn voor als hij reflux zou hebben. Eventueel gewoon de flessen even groot laten en er een schepje poeder minder in doen.

14. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik zou zorgen dat hij echt langer over die fles doet. En je verder geen zorgen maken over hoeveelheid melk bij gewicht. Ene kindje is gewoon hongeriger. Verder snap ik niet waarom je een klein flesje geeft om 3.00uur? Hij is snel hongerig, dan ook nog eens klein flesje geven. Het o
    is volkomen normaal dat hij een nachtfles wil, dus waarom dan geen normale fles geven?

15. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Deze bijvoorbeeld: Breastflow flessen

Clusteren heeft weinig met honger of vol zitten te maken, je baby wil heel vaak drinken omdat hij de melkproductie wil verhogen. Hij snapt niet dat dat met fles anders werkt.

Wat je s avonds kan doen is hem op je blote buik/borst te laten liggen en elke keer als hij zoekt een kleine fles aan te bieden (30cc). Het beste uit zo'n fles waar ie echt moeite voor moet doen.
    Zo raakt hij en verzadigd, kan lang en krachtig zuigen en je voldoet aan zijn clusterbehoefte.

Forte zou ik als laatste proberen, want dat is een behoorlijke extra aanslag op de maag en darmen. Babymelk hoort licht verteerbaar te zijn.

16. Lala2

Lala2 Niet meer actief

De manier qua voeden is al lang en breed onder loop genomen. We nemen extra pauzes zodat hij tussendoor kan boeren ook tegen de krampjes en dan zijn we uiteindelijk 30 min bezig. Uiteraard heeft hij ook een speentje maar hij word pis link als hij merkt dat dit geen fles is.

Op een gegeven moment moesten we wel meer voeding aanbieden want hij bleef onverzadigd. Dit is overleg met cb.
    En dan moet je minder vaak aanbieden anders krijgen ze teveel. Dus voeden om de 2 uur gaat al niet meer en is niet altijd nodig maar hongerig is hij wel maar blijft hij ook gewoon.

Terug gaan naar vaker voeden en minder problemen keer geven kan echt niet en is mij ook afgeraden door het cb. Zo gooi ik a. zijn ritme weer in de war en daar worden ze ook weer kribbig van en b. Hij is nu gewend aan minimaal 135 per keer. Dus is die onverzadigd heid helemaal niet meer te stillen per voeding.

Wij hebben gekozen (heb ook gewoon de voedingsdeskundige van nutricia gebeld) de nutrilon forte te proberen. Eerst 2 schepjes met 2 schepjes standaard 1 en volgende week volledig forte. Ze heeft me op m'n hart gedrukt dat dit snel resultaat moet gaan bieden.

Ik heb nu een difrax s speen en neem dus die pauzes tussendoor. De voedingsdeskundige zei ook dat je denk al van difrax voor de gulzige zuigeling ook nog kan proberen. Dus ik ga de dr Brown en deze bestellen.

Hopelijk werkt dit!

Oh en nafnaf ik zou niet de ratios van mixen omgooien. Als ik hem minder poeder in z'n fles geef ga ik er beetje vanuit dat de onverzadigd heid helemaal aanwezig zal zijn.

Ik hoop dat dit het antwoord is!

17. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Omdat hij dus 6 flessen krijgt en die van 3 uur een extra fles is. Als je die dan ook volledig maakt over voed ik hem.
    Hij krijgt om 00.00 en tegen 05.00 sowieso. Het cb gaf als tip als hij Snachts komt hem een klein flesje te geven. Ik verzin dit niet ter plekke haha

18. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Lijkt mij heel verwarrend hem op deze manier te gaan voeden. En dit lijkt mij teveel op borstvoeding geven en ik heb om een heel specifieke reden gekozen dit niet te doen.Je zal me als bv voorstander vast egoïstisch vinden nu maar geloof me ik kom van ver zeg maar...

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    De dr Brown spenen passen ook op de difrax(en andersom)misschien kan je dat eerst proberen voor je een hele fles koopt?

En ik wil echt niet heel vervelend zijn.. Maar niet de complete voeding incl luier, boeren en weet ik t wat meer moey 20/30 min duren... Maar alleen het drinken zelf al, de tijd die hij nu drinkt is gewoon te kort, je zal dus in totaal 30/45 min bezig zijn met een voeding incl boeren e.d.

20. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Cb en Nutricia zijn echt geen partijen die bekend staan om kindvriendelijke voedingsadviezen eerlijk gezegd.
    Als je mij op het werk had gebeld zou ik je ook adviseren om de duurdere variant van onze producten te kopen, toch? En Cb denkt vooral in schema's en zo min mogelijk grote flessen geven, liefst vanaf de geboorte al.

Wij hebben met hetzelfde probleem geworsteld en de adviezen die ik je gaf hebben hier gezorgd voor een baby die op een natuurlijke wijze tot zijn eigen schema kwam.

Share This Page