Continue bezig met de fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lala2, Sep 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Bij dr Brown zit het verschil in de fles, spenen zijn niet zo heel anders dan andere.

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee, maar ze hebben van dr Brown wel
    Een prematuren speen, die anderen niet hebben...
    Dus ze kan eerst kijken of de voeding daarmee te verlengen is naar een acceptabele tijd
    Voor ze alles koopt en het niet blijkt te werken

3. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Komt goed dames. Het is sowieso geen kwestie eer van of ik goed voed. Ik houdt enorm rekening met de tijd. 30 min doen we erover en we buiken ook nog lekker lang uit.
    Sowieso moet het met de s speen van difrax ook lukken zolang ik de pauzes maar neem die ik sowieso wil nemen ivm krampjes.

Het maakte niet uit hoe vaak ik voed hij bleef hongerig. Zoals ik schreef al sinds de geboorte.

Mijn ervaring met mijn dochter extreem prematuur // 3 mnd ziekenhuis meegemaakt hebben baby's enorm baat hij RRR. En ik weet ook heel goed dat dit tijd nodig heeft. Het verschil met mijn dochter is.. hij is hongerig en blijft hongerig.

Dus ik probeer voor nu gewoon de nutrilon forte. Zoals iemand al reageerde dit heeft ook geholpen bij haar kind dus ga dat proberen.

Bedankt

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Jep. Hier ook herkenbaar. Mijn zoontje was een slechte flessendrinker. Maar mijn dochtertje net omgekeerd: vroeg om de 2uur een fles... In het begin gaf ik haar wel afgekolfde moedermelk maar uiteindelijk kon ik gewoon niet volgen en ben overgestapt op poedermelk. Ik leek wel een melkkoe, de ganse dag aan het kolven.
    Maar ook met poedermelk bleef ze vragen en gretig haar flessen leeg drinken. Hier zei de dokter en de verpleegster er niets van, ik mocht ze gewoon voeden op verzoek. Al heb ik, toen ze in het ziekenhuis lag met bronchiolitis, wel van die verpleegsters de opmerking gekregen dat ik haar te veel gaf. Er was er eentje die me het eens ging voordoen hoe ik een fles moest geven en hoe ik mijn dochtertje moest kalmeren als ze honger had.... Ja, hallo... Is haar dus niet gelukt.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nog iets... Op mijn melk (ook forte) staat dat je vanaf de 2de maand 5 flessen van 150cc water + 5 schepjes mag geven...
    Week 1 + 2 : 6 x 90 cc
    Week 3 + 4 : 6 x 120 cc
    Vanaf week 5 (2e maand) : 5 x 150 cc

Weet niet of dat voor jouw melk anders is...?

6. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dus jij gaf gewoon wanneer ze wou? Dus veel en vaak? Of heb je nog andere voeding geprobeerd oid?

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja staat er ook op en met het cb over gehad. Maar 5 flessen os echt te weinig. Jij wil zo vaak! Dat is het grote probleem :(

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hij wil dus

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Ik moest destijds ook tijdens de fles stoppen en laten boeren ivm krampjes en t te snel ging en dat was ook een drama, heb de dr Brown prematuren speen op de difrax fles gedaan en toen was die eindelijk voldaan na een fles omdat langer duurde en waren pauzes ook niet meer nodig.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Dit is de natuur van een mensenbaby, dus het is niet verwarrend, het is meegaan in wat het best past bij zijn lijfje.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Het "mag". Maar zo'n kleintje al zoveel geven...
    Het lijkt me gezonder om in ieder geval te proberen dat niet te doen.
    Tot 6 maanden mag je geen fles vervangen.
    En zit je dus al heel snel op de max

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik duim met je mee dat dit het is...maar bij ons maakte het geen enkel verschil. Ik herken wat je schrijft héél erg van mijn oudste, die leek ook niet af te vullen. Was ook een enorm dikke beer na een tijdje. Maar als ik achteraf terug kijk, heb ik ook het gevoel dat ze graag non-stop wilde zuigen vanwege ongemak/verdriet/zoeken naar veiligheid. Ze was enorm overprikkeld en wilde daarom het liefst de hele tijd bij mij liggen en drinken. Ik ging ook al snel naar grotere flessen en moest daarom ook onwijs rekken. Pas bij de tweede ontdekte ik dat ongeacht de hoeveelheid ze tóch wel om de 2-3 uur komen bij mij. Kleine/waterige flesjes maakten daar geen verschil in.
    Maar goed, jouw kind is natuurlijk weer een heel ander kind en ik hoop van harte dat de forte bij jullie wel werkt!

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Als een kindje eenmaal is gewend aan een bepaalde manier van voeden (5wkn) lijkt het mij verwarrend als je plotseling een borstvoeding achtige manier van voeden gaat toepassen.
    Qua natuur went hij aan wat hij weet. Vaak moeders gesproken die bv gaven, gingen werken en dus de kleine aan de fles en vervolgens hun kind niet meer aan de borst kregen.

Ik blijf liever bij voorspelbaarheid...

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Daarom ga ik ook geen grotere flessen geven dat is gewoon niet goed en zei het cb dus ook. 5 flessen gaat hij niet trekken punt uit maar 7 flessen en minder voeding vind hij ook echt niet lollig daar ben ik al achter.

Ik heb nog wel met de ha gebeld over mogelijke reflux. Jan morgen al bij een kinderarts langs! Ben benieuwd!

15. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Oh, dat is fijn!!

Voeding indikken kan ook iets helpen overigens.

16. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja ook al gedaan toen kon hij niet goed meer poepen dus kreeg hij daarvan weer kramp :(
    Hij is inmiddels alweer de hele middag aan her krijsen :'( om gek vante worden... word beter he na 6 wkn? Ergens...

17. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik.herken het... leven van voeding naar voeding en altijd hongerig... mijn baby is geboren met 4570 gram dus ik gaf ook al snel grote flessen...
    ik weet niet of deze andere moeders ook zware kindjes hebben of hebben gehad maar ik herken echt alles.
    mijn ervaring (van 1 baby en deze spruit wordt ook groot) is dat ze met kleine flesjes niet genoeg hebben.
    Ik heb zeer goede tips van de voedingslijjn van nutricia gehad dus ik ben wel erg tevreden over ze.

Allereerst moet hij langer over de fles gaan doen.
    Dus de tips met dr brown en prematuurspeen: Doen!!@
    Zn hersentjes gaan dan denken dat hij voller zit wat echt helpt.

Verder hielp hier het slaapritme aanpassen..
    wat ik daarmee bedoel is niet direct na de fles naar bed. Mijn zoon sliep goed dus ik kon de voedingstijden rekken met slapen.
    ook ik zou forte voeding proberen als de andere fles niet werkt
    ik ben gaan aftellen tot 4 mnd en heb bijvoeding gegeven.. pff dat was heerlijk.
    En ik heb nog steeds een flinke vent maar niet meer dikkig... Dus dat komt echt goed.

Succes meid.. pb me maar als je nog iets wilt weten

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb mijn zoontje altijd zelf laten bepalen hoeveel hij wil drinken. Hij heeft twee weken bijna 1200 ml gedronken en daarna is het heel lang ongeveer 900 ml gebleven. Is er een reden dat je niet wil geven wat hij aangeeft nodig te hebben? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig, een baby met honger.

19. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik snap wel dat jij dat advies hebt gekregen, dat geloof ik wel. Maar niet alle adviezen van het cb zijn nou zo geweldig. Persoonlijk zou ik hier nooit voor kiezen, honger is honger. En als dat om de 3 uur, dan is dat zo. Maar ik denk dat jij nou al op zo'n grote hoeveelheid zit dat je niet meer om de 3 uur kán voeden, want dan ga je er over heen.

Ik heb zelf altijd op verzoek gegeven, maar nooit grote hoeveelheden, dat vind ik niet passen bij een babymaagje.

20. Lala2

Lala2 Niet meer actief

@domeij, Dankje voor je steun en lieve woorden. Dat doet me goed! Mijn zoontje is geboren met 36.5 met een mooi gewicht van 3415. Voor zijn termijn flink! Ben telkens getest op diabetes maar alles was negatief.
    Na de geboorte is hij meerdere malen getest op z'n bloedsuiker dit liep niet helemaal lekker en daarom gaven ze hem veel te drinken. Hij slurpte die flessen prima leeg. Gaf soms wel wat terug omdat hij gewoon volgepropt werd maar zo is het eigenlijk door gegaan.
    Morgen heb ik een afspraak bij de kinderarts. Ook omdat ik hem misschien ook wel verdenk van reflux. Hoe meeroken erover nadenken des te aannemelijker ik het vind! Ben benieuwd wat die arts zegt!

@nacho.. wat denk je wat ik ervan vind? Ik geniet Er echt niet van hoor als m'n uk ligt te krijsen.... anyway je kunt je kindje wel volgooien en blijven geven maar dat is ook niet goed voor z'n buikje en darmpjes. Hij word al geplaagd door krampen. Verder geeft hij echt terug als hij teveel heeft gehad.. en dat is ook geen feest voor een baby.
    Ik heb vandaag nutrilon forte in huis gehaald en daar gebruik ik 2 schepjes van en 2 schepjes standaard. Hopelijk vult dat en is hij hier snel tevreden mee.

Ook krijgt hij sab simplex. Ik lees hier goede verhalen over.. ik hoop dat hij zich snel wat fijner voelt. Want een blije baby is een blije mama!

Ik laat morgen wel weten wat de kinderarts ervan zegt!

Share This Page