Wat ik bedoel aan te kaarten is dat het misschien bij je kindje hoort dat hij meer voeding/energie nodig heeft. Als je geen gemiddeld kind hebt, hoef je ook geen gemiddelde hoeveelheden te geven. Ik hoop voor je dat de kinderarts of nutrilon forte uitsluitsel biedt voor je. Ik heb in een vlaag van onzekerheid ook nutrilon forte gegeven, maar daar dronk hij zo mogelijk nog meer van dan van de gewone nutrilon... Hij vond het heerlijk! Uiteindelijk eens aan het cb gevraagd waar hun 'limiet' qua voeding op gebaseerd was. Nergens op bleek achteraf
Dit ia heel herkenbaar, mijn zoon (nu 5 weken) kwam al vanaf t begin om de 2 uur voor een voeding. Soms zelfs nog eerder, dan probeerde ik wel te rekken.. Volgens het cb kreeg ie wel te veel, maar er werd verder niet gezegd dat het niet goed was. Hij zat over de 900ml per dag met een gewicht van toen 4700. Vorige week zijn we bij de kinderarts geweest, want hij bleef huilen en weinig slapen (en veel om eten vragen). Nu blijkt dus dat dat vele voeden helemaal niet goed is voor zn buikje, en dat dat waarschijnlijk de reden zou zijn van die onrust. Nu een week verder. Met een vast voedingsschema, en iets minder eten. Het gaat super! Het is natuurlijk even wennen, en af en toe is het nog met moeite rekken tot zn voeding. Maar hij is zo vewl rustiger geworden! Volgende week een evaluatiegesprek en dan mogen we hem misschien weer de nachten door laten slapen! Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou hetzelfde verhaal is, maar ik wilde het toch even met je delen
O ja, wat ik nu vergeet.. Is dat de signalen die ze geven bij honger ( handjes sabbelen enz.) ook voorkomen bij vermoeidheid werd mij verteld.. Dus eigenlijk werd ik gewoon voor de gek gehouden af en toe haha
Hey jullie, Tja ik heb gewoon geen idee meer waar het aan ligt. Het enige wat het nu nog kan zijn is reflux denk ik. Omdat hij soms zo onwijs zuur ruikt en ook raar opgedroogd kwijl rode z'n mondje heeft. De kraag van Z'n slaapzakje ruikt ook zuur en je ziet er geen gedroogde melk op. Ik ga gewoon naar die kinderarts vanmiddag en die gaat me maar vertellen hoe het moet want hij word nergens blij mee lijkt wel. Wat is het schema dan wat jij ongeveer aan moest houden? Liefs
Ze zijn uitgegaan van dat ie nu ongeveer 5kg weegt. We begonnen met 7x 110ml. Verdeeld over de dag, dus ook s snachts wakker maken. We hebben er nu 120 van gemaakt en dat gaat ook goed. Het gaat nog niet helemaal perfect, maar we zijn pas een week bezig oja en daarbij heeft hij ook (verborgen) reflux en spruw. Medicatie daar voor, en werkt ook super!
Ok ja ik heb hem dus al minder gegeven en daar was hij ook echt niet blij mee! Hij heeft toen lopen krijsen tot de volgende voedingen. .. Het vreemde is dat hij eigenlijk al heel snel wilde doorslapen Snachts dus we moesten hem wakker maken en toen nam hij dus helemaal niet enthousiast de fles en we kregen hem ook niet zover om hem leeg te drinken. En! Snachts gaf hij dus heel veel terug. Toen zijn we dus gaan minderen met de hoeveelheid flessen. Niet uit onszelf maar in overleg. Ik ben gewoon even de weg kwijt en hoop echt dat er vanmiddag een goede weg krijgen uitgestippeld want we hebben alles geprobeerd en niets lijkt te werken
Melk blust, dus het kan zeer goed zo zijn dat hij de pijn wegdrinkt. Ik ben het met de dames eens die zeggen dat je te grote flessen geeft, het cb (en al helemaal de "voedingsdeskundigen" van Nutricia) hierin geen goede raadgever is en de onrust juist door het drinken veroorzaakt / verergerd kan worden. Door de onrust kom je in een neerwaartse spiraal: er is onrust, jij denkt aan honger --> geeft meer voeding --> nog meer onrust. Daarnaast ben je dan je kind aan het overvoeden en dat kan voor veel problemen zorgen op latere leeftijd. Zo leer je de kleine zijn "ik zit vol" impuls te negeren en dat kan voor gewichtsproblemen zorgen. Dit klopt helemaal. Sabbelen op de handjes kunnen ook vermoeidheidssignalen zijn
Het kan ook zijn dat je kindje in het ziekenhuis al overvoed werd met zoveel drinken, en dat zijn maagje al snel opgerekt is. Kreeg hij telkens een paar slokjes om zijn bloedsuiker te reguleren, of echt flesjes van 30cc?
Dames, laten we voorop stellen dat ik a. Niet achterlijk ben. Ik heb een lange rit uitgezeten met een extreem prematuur geboren dochter. Die kreeg in het begin 1 ml borstvoeding via de sonde per uur etc dus ik weet inmiddels hoe een baby maagje/darmpjes werken. Dat neemt niet weg dat ik nu een flinke "normale" zoon op de wereld heb gezet die ff heel anders is gestart dan ik gewend ben. Verder zet ik een bericht op een forum voor hulp niet om te horen dat ik wat fout doe want laten we voorop stellen goed gaat het niet en dat zie Ik in vandaar mijn vraag om hulp en mensen met dezelfde ervaringen. Dus bedankt voor het vertellen wat ik allemaal fout doe maar daar help je me niet mee en het cb en nutricia afkraken helpt ook niet. Sorry dat ik het zo bitcherig zeg maar kan maar beter eerlijk zijn. Dus vandaag de kinderarts van mijn dochter gesproken. Ik vertrouw haar 200% met mijn kinderen. Dankzij haar leeft mijn dochter nog! Reflux is het! Zonder meer En moest gelijk over naar Nutrilon AR. Hij zal daar misschien wat minder gemakkelijk van gaan poepen en misschien nog wat krampjes krijgen erbij maar dat oorverdovend krijsen moet daarmee volgens haar echt minder worden. Ook heeft hij zantac gekregen om de zuur in z'n maagje te verzachten. Dus hopelijk zien we de komende dagen al wat verbetering. Wat betreft de hoeveelheid aan voeding. Tja het was wat veel maar ze stond er niet gek van te kijken. Ik moest van haar wel gewoon 1 hoeveelheid gaan geven en niet de ene keer meer dan de andere keer. Dus dat gaan we doen. En wat betreft het voeden op verzoek gaat bij mijn zoon dus niet op omdat hij dus ook "hongerig" lijkt door de reflux. Zo hebben we allemaal wat bijgeleerd vandaag! Ik hoop iig dat mijn gezin wat rust terug krijgt en we weer kunnen genieten! Ps. Ik hoef geen speciale speen meer te kopen want het AR voeding is al een stuk dikker en mijn zoon dronk het rustig weg!
Ja, precies. Honger was het dus niet, maar reflux. Was je dus bijna overgestapt op Forte voeding dankzij een "voedingsdeskundige". Jij noemt het afkraken, wij noemen het je gezonde verstand gebruiken Daarnaast: je kunt ook eerlijk zijn zonder bitcherig te doen, just sayin' Nog een laatste tip: alleen AR voeding gaat wel wat doen, maar niet alle klachten verhelpen. Pas ook de refluxleefregels toe en dan ben je weer een aardig eind op weg naar een blije baby Heb je ook medicatie gekregen?
Ze zitten daar ook niet om mensen in de maling te nemen en als iedereen het antwoord had, had ik ze ook niet gebeld. Alles wees op honger. Zowel het consultatiebureau als het ziekenhuis als de kraamhulp als de verloskundige direct na de geboorte zeiden. Hongerig mannetje. En ook ik, zijn moeder zag een hongerig mannetje. Nogmaals ik ben hier om steun en hulp te zoeken niet om op m'n fouten gewezen te worden. Als ervaringsdeskundige zou je kunnen begrijpen dat een nog ontzwangerende vrouw met 0.0 slaap niet gaat letten op hoe bitcherig ze is en weinig kan hebben. Ik zie mijn kleine uk de hele dag al 2-3 wejen lang worstelen met zichzelf dat doet pijn en dan wil je hulp en steun meer niet. Laten we het daarbij laten. Ik heb alle richtlijnen qua reflux toegepast en Zoals ik al schreef hij krijgt zantac. Nu hopen op beterschap!
Ik durf het bijna niet (meer) te zeggen, maar...... je weet dat Zantac alcohol bevat? Om die reden, én omdat mijn zoontje de scherpe mentholsmaak niet te pruimen vond, zijn wij overgestapt op Ranitidine. Zelfde werkzame stof, maar dan zonder alcohol als bindmiddel. Wij vonden het niet oké om alcohol te geven aan zo'n kleine baby. Geen kritiek, slechts een opmerking van een ervaringsdeskundige
Mijn dochter kreeg ook zantac. Ranitidine is Zantac alleen de alcoholvrije. En inderdaad die hebben we nu.
En eigenlijkis het net andersom: Ranitidine is de naam van de werkzame stof en Zantac is een merknaam. Dus Zantac bevat Ranitidine, maar Ranitidine is geen Zantac.
Euhm ja. Dat zeggen ze verkeerd dus Zie foto. Ranitidine en géén Zantac. Op de verpakking van Zantac staat als werkzame stof Ranitidine vermeld. Zoals ik al zei is Zantac een merknaam en Ranitidine de naam van de werkzame stof. Zoals jij veel ervaring hebt met (extreem) prematuren en voeding, heb ik dat met refluxkindjes en medicatie Het is een feit dat kinderartsen niet altijd goed weten hoe het met deze medicijnen in elkaar steekt, net als apotheken. Onze apotheek had namelijk al een fout gemaakt in het houdbaarheidsadvies (staat 6 maanden, maar je moet de houdbaarheidsdatum van de Magistrale Bereider aanhouden).
Nou de kinderarts van mij dochter kun je niet verwijten iets niet te weten. Ze is voor mij de redder van mijn dochter en is buiten d'r boekje gegaan en grenzen overschreden om dit te doen. Ik denk dat de meeste artsen het zantac noemen gewoon omdat dat een bekende naam // bewoording is. De 'zantac " die wij hebben is 1 mnd gekoeld houdbaar. Zowel gezegd door kinderarts als apotheker. Ik moet zeggen het gaat beter met onze zoon. De cirkel lijkt doorbroken en we durven stiekem weer te genieten van ons mannetje. Er zijn vele wegen naar Rome..
Ik bedoel alleen maar dat ze Zantac / Ranitidine vaak door de war halen dat is mijn ervaring. En ik denk inderdaad ook dat ze het daarom Zantac noemen, maar dat kan wel voor verwarring zorgen en is niet altijd even handig, omdat het wel degelijk twee verschillende soorten medicijnen zijn. Enniewees, fijn dat het beter gaat. Vaak is het ook een kwestie van de cirkel doorbreken en soms is daar medicatie bij nodig. Het is dan niet anders.