Hi, Wie heeft er ervaringen met pijnklachten / steken door een cyste bij prille zwangerschap? Ik heb al 2,5 week verschrikkelijke buikpijn en weet sinds deze week eindelijk dat het door de cyste komt. Nu hopen dat hij zo snel mogelijk verdwijnt maar wat is die pijn een hel op sommige momenten, voel me echt zo ellendig
Ja daar heb k ervaring mee. Met 9 weken opgenomen geweest in het zkh omdat de pijn niet te verdragen was. Heb daar alleen rust gehouden en paracetamol gekregen en dit werkte goed. Ook gemeenschap mochten we niet meer hebben omdat dit bij navraag toch de cyste triggert. Bij mij zit de cyste op me eierstok en is hij ruim 8 cm groot. Hij zit er nu nog wel maar heb er geen last meer van omdat mijn buik gegroeid is en hierdoor de cyste vast is komen te liggen. Het draaien van die cyste veroorzaakt namelijk die pijn. Wens je veel sterkte want weet hoeveel pijn het kan doen!
Ik heb ook tot een week of tien enorme buikpijn gehad van een cyste in mijn eierstok. Deze was maar 2,5 cm maar had een interne bloeding. Gelukkig werd de pijn en de aanvallen geleidelijk aan minder maar de eerste weken heb ik regelmatig op de grond ineengekrompen gelegen. Een cyste verdwijnt vanzelf maar gaat langzamer door de zwangerschap.