Beste dames, sinds een paar weken voelt mijn buik echt vervelend aan. Ik ben vijfentwintig weken zwanger van ons derde kindje. Laatste paar dagen hoef ik maar op te staan en mijn buik doet zeer wordt hard. En is toch wel bijna constant gespannen. Nu weet ik van de vorige zwangerschappen dat ik een gevoelige baarmoeder heb dus snel harde buiken heb. Ook slik ik nu voor de vierde een antibiotica kuur vanwege blaasontsteking. Deze keer een lichte. Nu gaan we maandag een weekje naar centerparcs. En weet eigenlijk niet of ik nu het ziekenhuis (onder behandeling van de gynaecoloog) moet bellen of niet? Wil ook niet zomaar aan de lijn gaan hangen. Maar ook in rust doet mijn buik pijn...
Een soort menstuatie achtige zeurende pijn? Dat had ik namelijk rond de 24/25 weken, ging ook gepaard met veel harde buiken en constant gespannen gevoel. Was groeipijn volgens vk. Buik was daarna heel veel gegroeid van N+2 naar 1/3 NX.... Heb ook een gevoelige bm 😛 en loop al wel sinds week 17 met veel harde buiken
Als je ongerust bent altijd bellen. Misschien is er wel een hele simpele verklaring voor je klachten, maar dan ben je wel gerust gesteld. Dat is ook wel belangrijk.
Nee dat menstruatie gevoel heb ik ook al sinds week 16/17 is inderdaad het groeien. En harde buiken. Het is overal. Ook als ik mijn buik aanraak voelt het vervelend.
Inderdaad, gewoon bellen. Als je 100 keer voor niets belt, zul je dat ook 100 keer te horen krijgen en ben je dus 100 keer gerustgesteld Nu is het heel makkelijk om dat te zeggen natuurlijk, maar ik twijfel zelf ook regelmatig over wel of niet bellen Ik bedenk me altijd; wat vind ik erger? Dat ze me eventueel een zeikerd vinden (wat ze vast niet doen, maar zelfs áls) en me zien als 'de vrouw die altijd voor niets belt', of dat ik straks de vrouw ben die denkt 'had ik maar..'. Dat maakt de drempel om te bellen voor mij altijd een stuk lager.
Toch maar gebeld Was blijkbaar toch goed, want ze zag ook dat de baarmoeder flink geïrriteerd reageerde bij elke aanraking en in combinatie met weer een blaasontsteking. Nu al vier keer achter elkaar en geschiedenis vorige zwangerschappen. Vond ze het goed dat ik er was. Moet nu het weekend aankijken en rustig aan doen. Is het na het weekend niet minder maandag terug komen.