continue harde buiken sinds week 21

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oranjevlinder, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oranjevlinder

    oranjevlinder Nieuw lid

    7 aug 2007
    1
    0
    0
    Hoi
    hoewel er over harde buiken al verschillende vragen zijn gesteld, heb ik toch nog een aantal vragen.

    Ik ben ruim 27 weken zwanger en heb sinds week 21 continu ofwel de gehele dag last van harde buiken. Ik ben ook al sinds week 21 gestopt met werken door die harde buiken en doe dus al ruim 6 weken heel rustig aan. Ik rust heel veel (liggen op bank en bed), maar blijf die harde buiken continue de hele dag houden. Liggen voelt het beste. Ook zitten is soms al te veel. Ik kan dus eigenlijk weinig doen. Een klein blokje om wandelen van 5 minuten dat probeer ik somds om toch nog wat te bewegen. Maar ook dat lukt ook niet eens elke dag en is vaak al te veel. Soms doe ik dus de hele dag niets en heb ik toch continue harde buiken. Ik heb geen blaasontsteking. Ik doe ontspanningsoefeningen. Ik maak me best een beetje ongerust en heb de volgende vragen:

    - zijn deze harde buiken gevaarlijk of alleen lastig? Komt dit vaker zo vroeg en continue voor en hoe kan dit zo lang blijven bestaan?
    - moet er nog extra op iets gecontroleerd worden (door de verloskundige)?
    - is continu rust houden het beste advies?
    - is bewegen (bijvoorbeeld klein stukje lopen) met een harde buik aan te raden of gevaarlijk. Ofwel moet je echt continu rust blijven houden?
    - is er iets anders aan te doen? Bijvoorbeeld magnesium slikken, accupunctuur of iets anders?

    Ik ben heel benieuwd naar het antwoord.
    Groetjes,
    Orjanjevlinder
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi oranjevlinder,

    Wat vervelend voor je zeg! Voor sommige vrouwen is naar het toilet gaan in de zwagnerschap soms al te veel. erg vervelend! Op zich kunnen de harde buiken geen kwaad, niet voor jou en ook niet voor de baby. Rust is het enige dat helpt je buik weer te ontspannen. Je kan gerust een blokje om lopen maar als je er veel last van hebt kan je beter rusten.
    Het betekent niet dat dit ookzo zal zijn bij je volgende zwangerschap. je kan vit preparaten die geschikt zijn ind e zwangerschap gebruiken om te kijken of het helpt ik durf het niet te beloven.

    GRoetjes imke
     

Deel Deze Pagina