2,5 mnd zindelijk, ineens problemen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Duchess, May 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Zit met mijn handen in het haar! Ik was zo onwijs trots op ons meisje dat zelf aan gaf klaar te zijn om zonder luier te lopen. Binnen een paar dagen was ze dag en nacht zindelijk zonder een enkel ongelukje! Wat waren we trots.
    Maar ineens is t foute boel.
    Ze plast meerdere keren in bed, en ook overdag plast ze op de raarste plaatsen.
    Ze doet het ook echt raar, zoals vanavond, vraag je of ze moet plassen, zegt ze ja en gaat in de tuin staan plassen?! Vanmiddag bij opa en oma tegen een speeltentje aan, gister trok ze haar onderbroek naar beneden om tegen het zwembadje aan te plassen, en gisterochtend ging ze expres op de bank zitten en liet het zo lopen....:(
    Vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Weet echt niet wat te doen, een luier om doen zie ik eigenlijk niet zitten... Wil morgen weer proberen met stickers plakken bij elke plas op de wc..
    Maar vind het vooral zo raar dat ze op de vreemdste plaatsen gaat zitten plassen! Net voor t slapen gaan ook nog, zet haar op de wc, doet 3 druppen, staat op en rent de douche in en gaat daar verder staan plassen?!?!
    Ben benieuwd of iemand dit herkent...

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Na eens goed na zitten denken samen met mijn man, denken we dat het een soort aandachttrekkerij is, helaas...

Ze heeft nl al verschillende dingen gehad de laatste tijd, eerst zichzelf pijnigen dat pas stopte toen we het gingen negeren, daarna ons slaan/schoppen dat ook pas minder werd met negeren, tussendoor nog een fase gehad dat ze met eten gooide wat pas stopte toen we het negeerden en nu dus dit... dus, maar weer negeren?? We gaan het in ieder geval proberen...

Ben benieuwd of er nog iemand reageert met ervaring hiermee.
    Ik weet dat een terugval heel normaal is, maar vind dit zo'n rare manier.

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    het is geen aandachttrekkerij denk ik. ze heeft het nog niet helemaal door denk ik. wanneer een kindje iets geleerd heeft is het vr hen heel normaal dat ze het 2 dagen later niet meer kunnen bedenken of kunnen. ze is nog heel jong. hun kunnen en kennen fluctueren enorm. het zelfde gelt vr tellen bijvoorbeeld of praten.
    probeer haar wanneer ze aangeeft dat ze moet plassen naar wc of po te laten plassen. je loopt met haar mee. en doen alsof ze verder helemaal top doet als ze n ongelukje heeft.
    ik zou wachten vr nacht zindelijkheid trouwens. ze moet het eerst overdag helemaal goed hebben en minimaal 2 weken lang droge luier in de ochtend hebben om in de nacht te kunnen beginnen. (volgens onze CB)

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Nou ben ik het niet mee eens belize.
    2,5 mnd zindelijk lijkt me niet per ongeluk. zeker niet voor dag EN nacht. en als ze het kunnen kunnen ze het.
    een terug val is echter wel mogelijk. maar dan zou je het aan haar reactie merken lijkt me. (is ze in paniek. vind ze het erg? dan gaat het per ongeluk) maar gaat ze bewust der broekje naar beneden trekken lijkt t me dat ze dondersgoed voelt dat ze moet plassen en wil plassen.

aandachttrekkerij? weet ik niet.. kijken welke reactie t uitlokt mogelijk wel. ik weet niet of een kind van 2 doelbewust probeert te "etteren" maar meer kijken wat gebeurd er als ik dit doe. en wat rolt daar verder uit. dus misschien of stickeren en dat positief benaderen. en het "Wild"plassen gewoon negeren.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    echt onzin cherie.hoezo paniek moeten hebben etc. n terug val is een terugval. kindje is 2 jaar en 2 maande oud.ze is dus heel vroeg zindelijk geworden.
    met elke kies kreeg mijn zoontje n terugval. zonder paniek etc. zonder dat je er iets anders van merkt. hij is nu bijna 9 maande lang zindelijk. snachts de eerste 3 maanden zindelijk maar nu niet meer.
    het is echt anders als het kind heel vroeg zindelijk wordt.

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    nou hier ook 1 die vroeg zindelijk was. 2jr en toen hij een terug val kreeg heb ik voor mezelf voor de luier gekozen! maar bij hem was t luiheid. als hij in zijn onderbroek of broek plaste was hij wel in paniek want hij vond het goor. had hij een luier aan vond hij t wel best! maar had hij een paar keer luier aan gehad (voor de nacht) dan plaste hij overdag ook in zijn broek. ik ben luierbroekjes gaan halen van de hema. en vanaf 2,5 volledig zindelijk dag en nacht. ik heb 3 dagen volgehouden met niks aan doen en gewoon verschonen (viel mee met ongelukjes btw)
    en als hij nu een ongelukje heeft sprint hij wel naar de wc!

en wat jij omschrijft is nog weer anders dan bewust een onderbroek uittrekken en dan tegen een zwembad plassen...
    denk dat de reactie van het kind wel veel zegt over een terug val of niet. En ik zeg niet dat PANIEK moet. ik zeg gewoon dat de reactie van het kind veel zegt.
    Ok helemaal niet in de gaten hebben omdat ze aan het spelen zijn kan ook. Maar eerst aangeven ja ik moet en dan bewust in de broek doen vind ik echt onder een andere categorie vallen.

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    kijk de vroerige terugvaltjes waren 2-3 dagen lang.nu hebben we iets ernstigs. sinds hij gestopt is met fopspeen en nog wat meer van veranderingen in zijn leven. vandaag al 3de ongeluk. hij ziet wel dat hij plast en vindt het wel erg(niet in paniek maar wel zeggen ik heb in mijn broek geplast) hij doet dan zijn vieze broek uit doet het bij de was gaat nog eens op po zitten en vraagt daarna om n doekje om zijn peimel schoon te maken en om schone droge broek.
    ik heb met hem gevraagt waarom hij zo in zijn broek doet.hij zei dat hij het niet express deed.voel je niet dat plas komt en hij zegt dat hij het echt niet aanvoelt.
    hij had dan ook geen bezwaar om n luierbroek aan te trekken.
    gelukkig praat hij wel nog goed. maar dan denk ik dat hij nu echt een terug val heeft. en dat het lang kan duren.maar je weet maar nooit.ik ga met hem wel naar HA omdat piemel wel rood is.
    ook omdat hij nu zo lang zonder luiers goed doet.
    ik denk dus dat het aan verschillende dingen af hangen. maar ze doen dat niet om aandacht, is mijn mening. want het onderbreek hun speel, de gezelligheid, ze worden vies etc.
    je hebt gelijk cherie omdat je zegt dat je naar het kind moet luisteren en kijken oe het komt. maar iets dat ze geleerd heeft kan ze dus wel vergeten toe te passen. ze zijn zo bezig met allerlei dingen aan hun hoofdjes!

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    bij vroeg zindelijk is een trugval heel goed mogelijk idd. ons meisje was ook met 2 jaar al zindelijk maar we hebben erna nog wel ongelukjes gehad en vaak een paar druppels in de onderbroek. gewoon omdat ze het vergat. zo ook de eerste tijd op school daar gebeurde het toen ook een paar keer.

aandacht vragen is gezien je andere ervaringen met slaan ed ook goed mogelijk. zou gewoon proberen het te negeren al kan ik het me voorstellen dat dit niet makkelijk is als ze op de bank gaat plassen ed.
    zou dus gewoon regelmatig op de wc doen. en miss dus met stickers proberen het plassen leuker te maken .en er zo dus iets positiefs van te maken.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

geeft ze het zelf goed aan dat ze moet plassen of moet ze continu herinnert worden?

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Cygnet, nee helemaal niet.... Binnen 3 dagen hoefden we haar er niet aan te herinneren. Het ging bij haar eigenlijk allemaal vanzelf.
    Maaar, vannacht heeft ze helemaal niet in bed geplast en vandaag alleen in een driftbui in haar broek geplast, wanneer ze vrolijk was gewoon op de wc geweest.. 2 x driftbui en 2 x natte broek... Hebben het beide keren genegeerd en gewoon een schone broek aan gedaan.

Ik weet dat een terugval heel normaal is maar geloof me, dit is echt kijken hoe wij reageren. Dus ik bedoel ook niet perse pesterij, maar wel reactie uitlokken...

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    bij jouw zoon klinkt het echt als een terugval. zeker omdat het langer duurt. wat kan zijn is dat hij omdat hij zijn spel niet wil onderbreken het gaat ophouden (dat kunnen sommige goed.. hier oook;)) maar als je dat te lang doet en je moet! kan je het niet meer ophouden en dat ben je hoppa te laat..
    dat is hier ook wel gebeurd. vaak hielp het dan om het op tijd plassen weer ff onder de aandacht te brengen (stickeren kadootje etc) en idd praten van moet je eerder plassen anders heb je natte broek etc..
    misschien heb je er wat aan.
    maarrr! ik zou dan ook zeker even naar de ha. om een blaasontsteking of iets anders uit te sluiten (just in case) zal vast niks zijn maar idd gewoon druk in zijn koppie. ik denk niet dat hij vergeten is hoe te plassen. maar eerder vergeet te gaan ;)

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hij heeft snel daarna de luierbroek en broek uitgedaan en keurig in po geplast. het ging goed dus. vanochtend 5:40 wakker en droog; grote plas in de po weer. misschien is het nu weer goed.ik zal het zien. als het goed is nu, dan heeft het weer maar n paar dagjes geduurd.
    hij heeft heel veel nieuwe speelgoed, zijn eerste zandbak in de tuin en emmers water om mee te spelen en geen fopspeen.(fopspeen weg doen was bijna alsof hij jarig is, heel veel nieuwe dingen)er is ook een lastig kindje op psz die hem geslagen heeft. (zij sloeg wel zo een 4 kindjes op een ochtend;pfff, hij werd n beetje bang volgens mij)
    zijn bril was niet goed, dus hij moest het afdoen,hij ziet dus niet zo goed zonder bril... en meer van dat soort dingen.het wordt dan ineens teveel vr zo een klein jongentje.

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar wat jou kindje doet is heel anders dan wat onze dochter doet. ;)
    Hier is het echt in een driftbui dat ze dan ineens gaat staan plassen..
    vannacht helaas ook weer twee keer in bed geplast maar daar doen we neits mee, dat kan prima een terugval zijn, maar het plassen als ze boos is lijkt me niet perongeluk. Ze kijkt je dan ook aan met een boevengezichtje en gaat staan plassen en reageert daar zelf verder helemaal niet op. Dus ze vindt het ook niet vies ofzo.
    Ze is verder ook extreem aan het peuterpuberen.. heel erg opstandig de hele dag en was erg slecht aan het slapen 's nachts waardoor we nu proberen zonder middagslaap.
    Zitten echt even in een hele heftige fase waarin mama vaak met haar handen in het haar zit eerlijk gezegd.

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    haha het is hier ook n keertje gebeurd dat hij op tapijt plaste tijdens 1 driftbui. ik weet wel dat hij dit ook niet express deed maar als 1 schepje er bovenop zeg maar. ik gaf hem dan n straf; plassen op het tapijt omdat hij boos bent???no no no. ga jij maar in de hoek peuterpuberen.hier heeft mama geen zin meer in!

hij kwam daarna mee schoon maken en zei dat hij dat niet meer zou doen.
    hij heeft ook 1 keertje volle po met plas over gegooid toen hij dus boos was. boos plassen is daar wel mee te vergelijken vind ik. dus weer n straf in de hoek! sindsdien nooit meer gedaan(toch wel 4 maanden geleden gebeurd!) met volle po over de kamer zeg!tjonge tjonge, ik was wel boos op hem.ik heb dan po in de kast gedaan en zei dat hij geen po meer krijgt. nou hij wilde het terug en zei dat hij het niet zal doen.

15. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Hier als meneer aan t dwarsen is en ik boos wordt en m in de hoek zet moet hij ook vaak plassen. maar dan wel paniek:D dus kan zijn dat ze dan door de emoties moeite hebben met ophouden..

maar dat gaat dan weer niet gepaard met zo'n gezichtje:x maar meer met zo'n gezichtje:$:$:$:(:(

16. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
  17. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    net bij ha geweest.mijn zoontje heeft toch n onstoken piemel.hij kreeg AB kuur.onze HA geeft niet zo maar AB kuurtjes. het was dus echt slecht.volgens hem doet het veel pijn bij plassen. hij moet veel in water zitten en mag in emmer plassen zodat t geen pijn geeft. hij hield dus zijn plas op omdat het pijn deed.pfff.ik voel me wel schuldig nu.was geen terugval dus.
    ALTIJD LATEN CHECKEN dus bij n geval van terugval!

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Zeker een idee om haar even na te laten kijken...

Hier hebben we er nu voor gekozen haar snachts een luierbroekje aan te doen maar ik ben bang dat we het nu nog erger maken. :( Het probleem is dat ze en zonder middagslaap wil en snachts telkens wakker werd omdat ze in bed had geplast, dat was even teveel.. Mijn gedachte was het snachts even te laten en alle energie in overdag te steken en als dat weer goed gaat, snachts weer proberen. Maar madam wil sochtends haar luier niet uit. Het moet wel, maar het is wel drama. vind het maar lastig hoor. Het ging zo makkelijk in eerste instantie, zucht. ;)

19. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    kijk als ze bij middagslaap regelmatig plast dan is ze nog niet nacht zindelijk.het is goed dat luierbroek aan is.
    als ze het niet uit wil doen zeg je dat ze n schone luierbroek krijgt en ga haar verschonen..haha en daarna totaal afleiden tijdens verschonen zo kun je haar na t verschonen zonder luier neer zet.
    geen idee of t kan werken. is maar n idee!

20. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Daar ben ik niet zo van, dat vind ik dan weer een beetje liegen en is niet zo mijn ding. Ik kreeg hem vanochtend wel uit, maar leuk was anders. Gelukkig heeft ze daarna al wel 2 plassen op de wc gedaan.
    Middagslaap doet ze dus niet. ;)
    Ze was al die tijd gewoon dag en nacht zindelijk, hoor, sliep binnen een week al zonder luier. Maar nu dus dag en nacht mis, en krijgt ze snachts een luierbroekje aan sinds 2 nachten zodat ze gewoon snachts lekker kan slapen. Maar ik maak me alweer helemaal druk of we het nu niet nog erger maken.

Share This Page