Oud & nieuw

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Manolito, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Hoe gaan jullie oud&nieuw vieren mbt de kinderen?
    Laten jullie ze op blijven tot 24:00 of gaan ze eerder naar bed?
    Hoe is de invulling van de avond en vooral , waarom doe je het zo?
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Kinderen gaan gewoon hun normale tijd naar bed. Zijn dan 20maanden en 4 maanden. Verder gaan we gewoon gezellig samen vieren met een goede heerlijke champagne lijkt me wel weer eens lekker na 2 jaar kinderchampagne.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Ws komen er vrienden hier of gaan wij naar vrienden toe. Ik denk dat onze kinderen wakker blijven, in ieder geval een van de twee; vorig jaar kon de jongste niet in slaap komen, het jaar ervoor de oudste. Meestal zijn we veel tijd kwijt met eten, doen we daarna spelletjes en/of kijken tv, net waar we zin in hebben. Voor de kinderen geldt hetzelfde of ze lezen of tekenen ofzo.
     
  4. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    De oudste mag wakker blijven, zij is 10. Toen ze nog klein was ging ze gewoon normale tijd op bed en als ze wakker werd kwam ze naar beneden. De jongste gaat nu ook gewoon normale tijd op bed. Wordt ze wakker mag ze uiteraard ook vuurwerk kijken maar anders blijft ze gewoon lekker slapen. Wij zijn gewoon als gezin samen. Geen zin in gedoe en drukte
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    De jongste 2 gaan naar bed, de oudste mag opblijven. Hij is 10, mocht ie overigens vorig jaar ook, maar viel toen in slaap op de bank haha.

    Verder doen wij niet veel, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Daarom dit jaar misschien eens weg met oud en nieuw.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    We vieren het bij vrienden.
    De oudste blijft al een paar jaar op, omdat we het elk jaar wel met neefjes of vriendjes van hem vieren, dus ze spelen wel lekker tot 12 uur. Hij ligt dan om half 1 in bed, en slaapt de dag erna lang uit.
    De tweede gaat wel altijd naar bed, maar maken we wakker. Dit jaar weet ik het nog niet, omdat we ergens anders heen gaan, ik vermoed dat ze liever niet ergens daar in een bed gaat liggen. Vermoedelijk kruipt ze gewoon op de bank tegen me aan en valt vanzelf een keer in slaap. Zij slaapt nooit uit, daarom vind ik het met haar lastiger om haar op te laten blijven.
    De derde gaat gewoon naar bed en plukken we er pas uit als we weer naar huis gaan.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij vrienden thuis, met drie koppels met kinderen. Lekker eten, quiz spelen, veel babbelen. De kinderen gaan slapen wanneer het lukt ..
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Wij vieren het altijd met vrienden en hun kinderen, en dan om en om bij hun of bij ons thuis. Dit jaar is het bij ons.
    De kinderen zijn 14, 12, 10, 9, 9 en 18 mnd. Behalve mijn jongste van 18 mnd blijven de kinderen inmiddels gewoon op. Toen ze jonger waren (we vieren het echt al jaren zo) gingen ze wel gewoon naar bed en maakten we ze wakker. Maar op een gegeven moment gingen ze gewoon keten en kwam er weinig van slapen, dus dat hebben we maar afgeschaft. (Dat wakker maken was ook pas vanaf een leeftijd dat ze daar zelf behoefte aan hadden.)

    Mijn zoon gaat dus gewoon naar bed en maken we ook niet wakker. Hij wordt vanzelf wel wakker van de herrie, of hij slaapt er doorheen. We zien wel.

    De kinderen eten eerst gezellig met ons mee en gaan daarna altijd boven spelen. Tussendoor komen ze ook wel beneden om wat te snacken of voor de gezelligheid. Ze mogen boven tv kijken, op de playstation of gewoon spelen. Doen we allemaal niet moeilijk over en ze hebben de grootste lol samen.
    Wij gaan eigenlijk altijd boerenbridgen en vorig jaar wilde mijn middelste dochter dat ook leren. Ik zluit niet uit dat ze dit jaar een potje meespeelt. We passen ons eigenlijk ieder jaar aan de situatie aan.
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wij vieren het gewoon alleen met ons gezin thuis.

    Aiden mocht vorig jaar voor het eerst opblijven. Voorgaande jaren sliep hij overal dwars doorheen. Hij viel vervolgens om 22.00 uur in slaap en was om 24.00 uur niet wakker te krijgen.
    Hij mag zelf weten of hij weer wil opblijven of niet.

    Finley laten we gewoon nog liggen. Mocht hij wakker worden, dan halen we hem uit bed.

    Verder kijken we gewoon TV, hebben een Staatslot (niet dat het ons iets oplevert), eten hapjes (waaronder een kaasplankje) en oliebollen en appelbeignets. Voor mij wijn, man lust geen alcohol, Aiden Coolbear limonade. Lekker bankhangen en de tijd uitzitten zeg maar . Om 24.00 uur vuurwerk kijken. En wellicht gaat een van ons (de ander blijft binnen bij de kinderen) even naar buiten op straat, de buren een gelukkig nieuwjaar wensen.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Onze kindjes van bijna 2 en 3 jaar proberen wij in eerste instantie gewoon op bed te leggen. Ze werden bang van het geluid van de stoomboot dus zou ik ze ook niet snel mee naar buiten nemen om 0.00. (Wij blijven dus allemaal binnen). Als ze niet willen slapen of schrik hebben mogen ze gewoon beneden film kijken. Veel is er toch niet te zien vanuit onze grot.
     
  11. Manque

    Manque Niet meer actief

    Mijn zoon is op oudjaarsdag jarig en hij is rond 19:30 al zo uitgeput dat hij moet slapen. Ieder jaar hoop ik dat hij wakker wordt van het vuurwerk, zodat we samen kunnen kijken, maar hij slaapt er altijd keihard doorheen.

    Mijn man en ik zitten lekker op bank met hapjes en een glas wijn. Gewoon een chille avond.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Wij zijn dit jaar waarschijnlijk thuis en er komen wat vrienden. Kinderen gaan gewoon normale tijd naar bed. Denk dat we onze zoon van 3,5 wel wakker maken, die was vorig jaar wakker en vond het wel erg leuk.
    Onze dochter van dan 5,5 maand laten we in principe gewoon slapen. Als ze er wakker van wordt mag even mee naar beneden tot de ergste herrie voorbij is.

    Wij doen met vrienden een spelletje, kijken wat televisie en eten lekkere hapjes. Man zal ongetwijfeld wat vuurwerk afsteken.
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Wij vieren het bij vrienden. De kinderen gaan allemaal gewone tijd naar bed (campingbedjes).
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Wij vieren het thuis.
    Moeder en broertje komen hierheen en vaak wat vrienden.
    Kinderen gaan op de gewone tijd op bed en worden ze wakker halen we ze er even uit zodat ze kunnen kijken.

    Hapjes op tafel, een concert aan, wijntje/baileys erbij (voor de heren bier) en we hebben geheid een gezellige avond :D
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Wij laten pleegdochter wat langer opblijven. Ze is net 6. Dan wat vuurwerk afsteken zodat ze achter het raam even kan kijken (of op zeer veilige afstand iig), wat lekkere hapjes en oliebollen en dan lekker naar bedje. Vorig jaar sliep ze er dwars doorheen maar had ze erg het gevoel dat ze wat gemist had.
    Vandaar deze tussen oplossing.
    Haar tot 24:00 op laten blijven vind ik geen optie gezien ze erg haar slaap nodig heeft en ook altijd erg vroeg wakker is, ongeacht hoe laat ze slaapt.
    Wij houden een gezellige avond met hapjes, oliebollen en een leuk bordspel met buren.
     
  16. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    onze kinderen gaan naar bed zodra ze moe zijn. Als ze om 0:00 uur wakker worden dan kunnen ze gezellig mee buiten vuurwerk kijken, anders laten we ze lekker liggen
     
  17. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter van 5,5 blijft wakker, We vieren het met mijn schoonzus en zwager en hun kinderen. Zij vermaakt zich wel tot 12u, afgelopen jaren Is ze ook opgebleven en valt dan niet halverwege in slaap, sliep vorig jaar zelfs pas rond half 2 (en 7u weer fris en fruitig naast haar bed). Zoontje Is tot nog toe steeds normale tijd naar bed gegaan en sliep ook door het vuurwerk heen maar hij Is nu 2,5 en We vieren het voor het eerst niet thuis. Ik hoop dat hij normale tijd gaat slapen en dan maak ik hem.iets voor 12 wel wakker want heb ook geen babyfoon meer waarmee ik in de gaten kan houden of hij wakker wordt. Dan maak ik hem liever wakker zodat hij bij me Is dan dat hij wakker schrikt van de knallen in een 'vreemd' huis en ik hoor hem niet...
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Onze kinderen blijven wakker.

    Dochter was pas met 9 jaar de hele avond wakker. En zoon met 6.
    Maar dat was wel heel moeilijk toen voor hem.

    Tv kijken, hapjes
     
  19. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij zijn dan op vakantie in een groot huis met mijn schoonfamilie. De “oudere” kinderen 11, 12, 16 en 16, zij blijven uiteraard gewoon wakker. De kleintjes gaan naar bed, weliswaar wat later op de avond maar ze gaan wel naar bed. Als ze wakker worden van het vuurwerk mogen ze wel uit bed en naar beneden komen. Onze dochter van dan net 3 jaar heeft tot nu toe altijd doorgeslapen met oud en nieuw. Wij maken haar dan niet wakker. Als ze wakker zou worden mag ze uiteraard naar het vuurwerk kijken.
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Wij blijven altijd thuis. Dit ook omdat de oudste nergens anders slaapt.

    De oudste verheugt zich nu al op oud en nieuw. Vuurwerk vind ze zo gaaf!

    Oudjaarsdag gaan we altijd oliebollen bakken met de overburen. (Helaas laatste keer want ze gaan verhuizen).
    Rond 19.00 mag mijn dochter vuurwerk afsteken met ons. Dan gaat ze naar bed. Tot nu tot is ze altijd wakker tegen 00.00 uur en geniet dan van het vuurwerk. Ook van een duizendklapper (of hoe heten die dingen) geniet ze!:eek:

    De jongste weet ik niet. In principe gewone routine. Wordt ze wakker haal ik haar eruit, anders blijft ze lekker slapen.
     

Deel Deze Pagina