Continue strak gespannen buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Pff, ik heb sinds deze week ineens zoveel last van mijn buik.
    Vooral als ik aan het werk ben. Fysiek een redelijk zwaar beroep. Veel staan en in beweging.
    Gisteren was het zo erg dat ik er gewoon akelig van werd.
    Doordat ik dan continue zo'n gespannen buik heb voel ik ook weinig leven.
    Dat begin ik dan savonds weer goed te voelen als ik in bad lig of lekker op de bank lig.

Ik ben nu net de 24 weken voorbij. Tweede kindje dus thuis is er ook wat minder rust..

Iemand die dit herkend? Ik heb ook wel harde buiken af en toe maar dit gevoel van strak aangespannen buik voelt meer als een aanhoudende harde buik die niet meer wil ontspannen. Ik merk dan ook dat ik er dan anders door ga lopen waardoor ik weer last van m'n bekken krijg.

Heb pas volgende week maandag een afspraak bij de vk.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dat klinkt niet goed, ik zou toch even de VK bellen voor advies. En nadenken over gedeeltelijke ziekmelding, want dit klinkt echt alsof je werk gewoon te zwaar is voor je.
    En denk goed om jezelf en je kleine!

3. Madelief1991

24 jan 2017
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan alleen vanuit mezelf praten, ik heb precies hetzelfde als ik teveel gedaan heb, teveel doen kan al betekenen 1 winkel bezoeken en 2 uur op een verjaardag, ik ben dus door oa daarom gestopf met werken, naast andere problemen. T is gewoon een teken dat je een grote stap terug moet doen, althans daar lijkt het op. Een lekker warm bad helpt bij mij! 😊 sowieso even de verloskunde bellen, misschien is er wat anders aan de hand, maar bij mij was alles goed met de kleine.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Herken het ook!
    Ik ben toen met een week of 23 voor 50% ziek gemeld.
    Had toen vooral ook last van mijn rug en bekken, maar ook wat jij zegt, zo'n harde buik die niet weggaat.
    Kon er toen zelf weinig over vinden op internet.
    sinds week of 29 volledig de ziektewet in gegaan. Omdat én de bekkenklachten en de buik niet meer te doen waren.
    Bij mij wordt de baby er ook rustiger van inderdaad. En 's avonds is rust wordt deze actief.
    sinds ik in de ziektewet zit, doe ik vrij weinig op een dag.
    zoals hierboven beschreven, kan een bezoek aan de winkel al zorgen voor klachten. En moet ik echt weer rustig aan doen.
    hoewel ik het lastig vind in te schatten van te voren wanneer iets "te veel" is, merk ik wel dat de rust mij zoveel beter heeft gedaan.
    ook voor mijn buik!

Mijn advies, bel verloskundige en/of bekkentherapeut en ga voor de helft in de ziektewet.
    Succes ermee!

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou inderdaad ook even contact opnemen met de vk, waarschijnlijk doe je echt teveel.

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik loop inderdaad al bij een bekkentherapeut.. Ik ga het toch maar eens aankaarten bij de vk want dit is niet echt te doen zo.

Baal gewoon van mezelf en voelt ook een beetje als falen ofzo..

7. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Heb ik ook gehad. Bij mij was het dat de baby goed groeide maar mn buik/huid en buikspieren deden niet echt goed mee. Alleen halfliggend kon mn buike een beetje ontspannen. Was onschuldig maar vooral vervelend. Heb heel erg lopen zoeken naar een balans tussen veel rust en wat inspanning. zou het zeker bij je vk voorleggen.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Herkenbaar, bij mij door een snel groeiende baby.. loopt nogal voor. En idd ook een drukke baan en een kleine thuis. Probeer je rust wat meer te pakken.

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik wil er nog bij zeggen, dat mijn verloskundige niet echt wat deed met mijn verhalen over mijn pijntjes in het begin. Behalve wel begrip hoor.
    en eerst liep ik bij een fysio. Later naar de bekkentherapeut overgegaan. En die heeft mij letterlijk gezegd, nu moet je stoppen.
    Goed dat ze dat heeft gedaan, want zelf had ik die keuze niet gemaakt.
    inderdaad soort falen gevoel. Vond het vooral ook tegen mezelf aanlopen..
    hoop dat er voor jou ook iemand is die letterlijk zegt, stop, want zo'n stap zelf zetten is lastig.

Deel Deze Pagina