Continue symptomen, of af en aan?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Romy24, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Bloem je eerste bezoek bij de vk krijg je meteen een echo ( of je gaat naar het zh) en als die goed kan je meteen wereld kundig maken. Hoef je ook geen pruik op ;)
    Of vind je het gewoon niet leuk als het hele dorp het meteen weet?

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    En dan vraag je je af, waarom staan ze op springen! Heb je dat elke maand zo erg zaterdag?
    Krijg je gelijk een echo? Die moet toch pas met 12 weken? Als iemand me dan spot dan is het niet zo erg meer. Las net dat de eerste afspraak voor de 12 weken is.
    Mn vriend zei vanochtend, 12 weken en dan mag je het vertellen? Nee joh, dat is ouderwets! Hihi, dat moet helemaal niet. Ik wil het de mensen die dicht naast me staan het wel eerder vertellen.

3. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Gefeliciteerd!! Jeej wat goed zeg!!

4. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Lijkt me ook super lastig, zo lang voor jezelf houden! Wanneer ga je het vertellen?

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Romy24, waar zit jij nu in je cyclus?
    Ik weet niet wanneer ik het ga vertellen maar ga niet wachten tot oktober hoor, veel te lang. Ergens in september, eerst wil ik zelf de vette 2e streep zien. Ga vrijdag weer testen. Dacht dat het streepje niet donkerder werd maar als ik hem naast die van 2 dagen terug leg zie ik toch dat hij iets donkerder is.
    Nu ben ik heel erg hard aan het denken hoe ik het mn ouders/schoonouders op een leuke orginele manier kan vertellen, een soort en met stille hint.
    Ben alleen inspiratieloos, kan op dit forum ook niks leuks/orgineels genoeg vinden.

6. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @Bloem Spannend hoor! Ik zou ook niet zo lang kunnen wachten om het mijn ouders te vertellen. Ben je er nog niet zeker van dat je zwanger bent? Streep is streep hoor!

Dames, ik ben nog steeds niet ongi.
    Zal ik er zaterdag een testje van zwanger en kids tegen aan kunnen gooien? Het is een gevoeligheidstest van 6 dagen voor NOD.
    Ik voel me sinds vandaag weer helemaal goed. Geen lastige krampen meer! Af en toe nog lichte steekjes in de liezen! (11 aug is mijn spiraal verwijderd)

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gefeliciteerd!
    Altijd leuk om te bedenken hoe je het grote nieuws gaat brengen! Maar ik merkte dat je niet zo origineel hoeft te zijn hoor. Mijn ouders/schoonvader en schoonzussen had ik een gedichtje gegeven. Mijn broer heb ik het gewoon zo verteld. En die reageerde eigenlijk net zo enthousiast (nouja, iets enthousiaster nog) dan de mensen die ik een gedichtje heb gegeven.

Mijn ouders kregen dit gedicht:
    Goed nieuws willen wij graag delen,
    ook al is het nog zo pril
    daarom hier alvast vertellen,
    maar houden jullie het nog even stil?

Sinds kort weten wij iets geweldigs,
    wat in onze leven gaat gebeuren.
    Wij vinden het heel spannend,
    is dat bij jullie ook al te bespeuren?

Het aftellen kan beginnen,
    nog ... weken te gaan.
    In ... is het dan zover,
    nemen jullie de opa- en omataak aan?

Mijn schoonvader/schoonzussen gaven we het lijstje met het bekende gedichtje:
    Je kunt me nog niet horen,
    Je kunt me nog niet zien,
    Maar als ik ben geboren,
    mag ik dan in dit lijstje misschien?

De gedichten waren goed in de smaak gevallen maar ik merkte dat ze zo in het gedicht opgingen, en het meerdere keren lazen, waardoor de eerste reactie niet goed zichtbaar was. Ze waren immers aan het lezen. Mijn broer vertelde ik het gewoon zo, terwijl ik hem aankeek en bij hem zag ik wel de traantjes opkomen. Hij werd er stil van en zei na een tijdje verbaasd kijken: Mijn kleine zusje is zwanger...
    Ik vond dat zoooo ontroerend dat we toen allebei in tranen waren :D

Tot zover weer mijn volledig nutteloze post in dit topic, sorry! Hopelijk vind je een leuke originele manier waarmee jij je omgeving het grote nieuws gaat vertellen! Geniet van je zwangerschap!

8. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    eveline leuke ideeën en leuke gedichtjes!
    Leuk he om het te vertellen, wij vonden het toen ook leuk om te doen!

Hier ongi doorgebroken. Uiteraard jammer dat ik niet zwanger ben, maar ook wel weer erg blij dat ik nu weer een 27e daagse cyclus heb, joepie!
    Vandaag ook huisarts gebeld voor uitslag van het uitstrijkje, was allemaal dik in orde.

Ik ga mn banner maar even aanpassen nu.

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    bloem het verschild ook nog weleens wanneer ze je voor het eerst willen zien, volgens mij heb ik idd ook 1 afspraak gehad voor de echo, een soort intake waarbij je allerlei vragen beantwoord en lijsten invult, ze leggen dan een dossier voor je aan.
    Dan kunnen ze meteen de lengte van je zwangerschap inschatten/berekenen en aan de hand daarvan maken ze de echo afspraak me je.

Trouwens ondankt ongi nog steeds last van mn borsten heel raar. Hoop dat het nu snel afzwakt hoor, heb het nu erger dan voorheen.

Wij hebben trouwens vrij snel onze beide ouders en broers en zussen ingelicht over mijn zwangerschap vorige keer.
    Wij wilden het graag vertellen en dachten ook als het een miskraam wordt, willen we dat toch ook delen.

Ik gok dat als ik nu weer zwanger wordt, we een keuze moeten maken met al een kleine man van bijna 4 in huis. Die kletst iedereen de oren van het hoofd dus weet zeker dat als je hem verteld dat hij een broertje of zusje krijgt, hij het werkelijk iedereen die hij tegenkomt, het gaat vertellen.
    Dus het wordt dan wel een kwestie van dat iedereen het meteen weet of toch nog voor iedereen stilhouden tot na de 1e echo.
    Ik weet het nog niet maar hoef er nu ook nog niet over na te denken, dat scheelt.

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Norge, testen kan natuurlijk altijd. Je lichaam kan natuurlijk ook gewoon van slag zijn Al hoop ik natuurlijk dat je zwanger bent.
    Eveline 1986 ik vind het geen nutteloze post hoor! Had al een beetje in mn achterhoofd dat als ik niets weet iets met een gedichtje ga doen in een lijstje.
    Zaterdag, fijn dat het uitstrijkje goed was. Je bent helaas ongi geworden, op naar de volgende ronde.
    Tegen een praatgraage kleuter een geheimpje zeggen is wat lastig. Misschien kan je het wel bijv je ouders zeggen en je zoontje nog even niet. Of keurig 12 weken wachten haha.

11. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @ Eveline Leuke post! Super!!

@ Zaterdag Super dat het uitstrijkje goed was!

@ Bloem Ja, mijn lichaam kan me voor de gek houden. Maar mijn spiraal is er al eerder uit geweest, ik werd toen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nu al een week verder. Ik moet toch testen om te weten waar ik aan toe ben!

12. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Spannend Norge, wanneer ga je testen?

13. mamamanon

mamamanon Lid

16 aug 2011
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb al jullie verhalen gelezen en wat spannend allemaal zeg!
    Ik zal het echt fijn vinden als ik met jullie mee mag kletsen, aangezien ik er met niemand over kan praten in mijn omgeving. Het is namelijk zo.... al mijn vrienden weten dat wij bezig zijn om zwanger te worden, maar nu had ik zaterdag mjn NOD en ben nog steeds niet ongi!!!!!! Ik wil het aan niemand in mijn omgeving vertellen want ik ben bang dat als ik het vertel en ik wordt alsnog ongi dan moet ik mijn vrienden weer gaan vertellen dat het toch niet zo is, dan komt de teleurstelling alleen maar harder aan he.

Maar goed, ik heb gisteren een test gedaan( (van de kruidvat), helaas helemaal wit, maar heb al wel sinds zondag ongesteldheidsbuikpijn. Vanacht werd ik wakker en voelden mijn borsten erg zwaar aan. Ze lijken nu wel iets voller. Weet iemand wat de gevoeligste test is, ik ben zo nieuwsgierig :p

Groetjes Manon

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi mamamanon, klets maar gezellig mee. Spannend allemaal he!
    Heb de de 2 voor 5 euro van de kruidvat? Deze is erg gevoelig zeggen ze. Ik vond het een beetje tegenvallen want 4 dagen voor mn NOD zag ik nog geen streepje, 2 dagen ervoor wel. Denk dat de een gewoon eerder positief resultaat ziet dan de ander. Mijn hcg loopt heel langzaam op denk ik. je zou evt morgen weer kunnen testen of nog iets langer wachten als je kan:)

15. mamamanon

mamamanon Lid

16 aug 2011
    5
    0
    0
    Ja ik ga het denk ik wel volhouden om nog even te wachten. Als ik elke keer een negatieve test heb dan wordt ik alleen maar onzekerder. Als ik maandag nog niet ongesteld ben ga ik nog een test doen. Ik voel wel de hele tijd een soort zeurende buikpijn, alsof ik ongesteld ben. Is dit normaal?

Groetjes Manon

16. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    ladies, ook hier is de ongesteldheid in alle hevigheid doorgebroken... 34 dagen cyclus dit keer...

17. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook negatieve testen... en tientallen zwangerschapssymptomen ;)
    Pijnlijke borsten heb ik anders nooit, ook zeurende buik, ongipijn, pijn in onderrug, minder en andere honger, constipatie, duizelig,...
    Heb gelezen dat zwangerschapssvitamines bijwerkingen kunnen geven, ik slik omnibionta pronatal, of beter, slikte. Ik zoek nu naar alternatieven zonder bijwerkingen...
    Succes met testen.

18. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Manon gezellig dat je mee komt kletsen, zou fijn zijn als je een posi test hebt binnenkort!
    Helaas lijken ongesteld-worden symptomen en zwanger-zijn symptomen enorm op elkaar, heel irritant.
    Lees dat je dochter 3 is, mijn zoon ook. Wanneer wordt zij 4?

Zilla balen toch ongesteld geworden, maar ja, het is in ieder geval iets he. Beter dan alleen maar nega testen en ook niet ongi.
    Op naar de volgende ronde maar weer meid!

Nou ik ben niet eens heel heftig ongesteld gelukkig. Was ik voorheen ook nooit maar aantal keer sinds die mirena eruit was, wel geweest. Mijn god, ik redde het niet eens met een super tampon.
    Nu gelukkig weer normaal.

Merk dat ik me veel rustiger voel dan in die afwacht periode, ik vond het al zo onrustig iedere keer met die korte cyclus enzo, wist niet waar ik aan toe was.
    Maar ik weet van mezelf dat als mn ongi weer weg is, dat ik wel weer onrustiger wordt hoor, op naar de vruchtbare dagen :)

19. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn laatste nod was op 23 juni en nog steeds heb ik negatieve testen en nog steeds niet ongesteld, Sinds gisteren ben ik begonnen met teunisbloem en heb heel erg pijn aan linker eierstok kan het door de teunisbloem vitamiene komen?

20. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Meiden, ik heb toch weer wat..... Tintelende vingers, wordt er helemaal gestoord van. Heb ook nog weinig kracht erin:(
    Ik weet niet wat ik moet doen.....

Deel Deze Pagina