continue tegenslag

Discussie in 'De lounge' gestart door cvm1985, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Even mn ei kwijt hoor na de zoveelste domper.

twee jaar geleden hebben we een rechtszaak gestart tegen mijn man zijn ex omdat ze een enorme berg alimentatieverhoging eisste en toen wij hiermee niet akkoord gingen hield ze de kinderen weg. De rechtszaak heeft totaal ruim een jaar geduurt maar pakte in ons voordeel uit, mijn man kreeg gedeelt gezag, omgangsregeling werd vastgeleged en de hoogte vd alimentatie bleef hetzelfde. Fijn natuurlijk maar dit grapje heeft ruim 6000 euro aan voornamelijk de advocaat gekost. In de week van de uitspraak hoorde ik dat ik mijn baan kwijt was door een reorganisatie. Ik zit nu al een jaar thuis en ondanks honderden sollicitaties waar slechts drie gesprekken uit gevolgd zijn heb ik nog geen andere baan. We moeten dus echt de eindjes aan elkaar knopen want ww is toch een hoop minder dan mijn salaris was., komen nu met veel moeite rond.

Vanaf Februari heb ik geen ww meer, dan komen we maandelijks echt tekort om de rekeningen te kunnen betalen. En nu heeft mijn man ook nog te horen gekregen dat hij de auto van de zaak (waar wij prive mee rijden) moet inleveren om bedrijfseconimische redenen.
    Hij houd dan wel netto meer salaris over maar wij hebben hierdoor een enorm probleem. Door de rechtszaak en mijn werkloosheid hebben we geen euro meer op de spaarrekening. We kunnen dus geen andere auto aanschaffen waarmee hij naar zijn werk kan. Daarnaast kunnen we de benzine hiervoor niet bekostigen en is het dus praktisch onmogelijk om zijn kinderen nog te halen (1 woont in een gezins vervangend tehuis ivm handicap 30 km verderop en de ander bij zijn moeder 15 km verderop) Openbaar vervoer is veel te duur mede door de slechte bereikbaarheid van onze woonplaats naar zijn werk, denk dat hij dan minstens drie uur onderweg is ipv 30 minuten nu met de auto.

Heb er zo de balen van, de problemen stapelen zich op en we gaan er nu echt niet meer uitkomen :(

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

wat een ^&* situatie zeg...!!

ik wil je alleen even een hart onder de riem steken met een digi knuf.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat van het OV heb ik hier ook; ik heb zelf nog geen auto/rijbewijs en ben per dag ook zo'n drie uur bezig. Anderhalf uur om van locatie A. bij de gastouder te komen; een uur om van de gastouder thuis te komen. En guess what? Met de auto is het van A. naar gastouder een half uur en van gastouder naar huis nog geen zes minuten.

Ik ken en voel die pijn. Mocht het zo ver komen: neem een goed boek mee voor onderweg!

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Sterkte, het leven en zijn tegenslagen is af en toe niet eerlijk.
    Heb je ook geen vrienden of familie die je hier en daar kunnen helpen.
    Kan je man geen reiskostenvergoeding krijgen of met een collega meerijden?

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het leven is inderdaad vaak niet eerlijk.

Dikke digi knuffel.

6. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    welke regio woon je?

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje meis :( wat een onzekerheden en problemen erbij

een hele dikke knuff

8. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    aah wauw wat een rot situatie!
    Hoop dat je snel werk vindt en je niet in zo'n diep dal zal komen :(
    Heel veel sterkte en succes!

9. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Allementatie is toch naar draagkracht? Als er minder inkomen is kan het bedrag dan niet omlaag?

Sterkte ermee meis :(

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja dat kan wel brechtje maar daarvoor moeten we dan eerst een nieuwe rechtszaak starten en dat kunnen we niet betalen. Mijn man verdient teveel voor toevoeging, maar ons vaste lasten zijn ook hoog (want gebaseerd op 2 inkomens)

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Regio t gooi...

bedankt voor de reacties.

12. rums

rums Niet meer actief

Jeejtje wat een verhaal!

Is het mogelijk dat het kindje via de wmo met de taxi naar jullie gebracht wordt? Wij hebben clienten die op die manier relatief goedkoop reizen.

Sterkte!

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Geen tips voor je maar sterkte. Alles lijkt zich soms op te stapelen he. :(

Deel Deze Pagina