Hey, Demi heeft bruine ogen. In haar rechteroog heeft ze altijd een blauw stukje gehouden. Nou was ik daar net op aan het googlen om te kijken of dat vaker voorkomt en nou vond ik dat het inderdaad vaker voorkomt en ook een naam heeft: heterochromie. Ik vond ondermeer deze pagina: Heterochromie - Wikipedia Hierop staat ook dat eenmalig nader onderzoek gewenst is. Ik vroeg me af er meer kinderen hier zijn die dit hebben en zo ja, of die ouders er naar hebben laten kijken. Hoe oud was je kindje toen ze het onderzochten en wat deden ze? Ik heb me zoiezo voorgenomen om dit bij het CB te bespreken. Ik heb daar 6 september een afspraak.
hoi mijn zoon heeft dit ook maar dit is verder nooit onderzocht en ik wist ook niet dat het een naam had maar bij mijn zoon is het begonnen op de leeftijd van 6 jaar dat zijn ook opeens verkleurde normaal had hij blauwe ogen maar nu zit er bruin bij en hij is nu 12 dus deze kleur blijft verder weet ik niet of ik ermee naar de dokter moet ofzo want ik lees dit voor het eerst dus bedankt nog eigenlijk groetjes jolanda
Isabelle heeft blauw-groene ogen met in d'r linkeroog een bruin partje. Ik zal straks wel even een foto opzoeken, want dit klinkt vast heel vaag . Ik heb er nog nooit naar laten kijken, maar ik loop zelf wel bij een oogarts (heb een tumor in mn oog) en die zei dat het geen kwaad kan.
Ow, ik heb nu pas de link bekeken en zoals op die foto is het bij Isabelle dus ook. Haar linkeroog is ook nog eens een stuk donkerder dan haar rechteroog. Maargoed, volgens de oogarts kon het dus geen kwaad en ik ga er maar vanuit dat hij er verstand van heeft .
Ik heb zelf ook 1 spikkel bruin in mijn oog (blauwgrijs), mijn vader heeft 1 grijs oog en 1 bijna helemaal bruin oog, met nog een heel klein beetje grijs. Nooit bij me opgekomen om daar naar te laten kijken, mijn vader heeft een bril, maar de opticien heeft er ook nooit iets van gezegd.
Oke, fijn om te horen. Had me er ook nooit 'zorgen' om gemaakt tot ik dit dus las. Ga het wel nog even bespreken bij het CB. Zal nog wel even laten weten wat ze daar zeggen.
Mijn vriend heeft ogen die van kleur veranderen.. Meestal zijn ze bruin met wat groenigs, maar als hij moe is of gedronken heeft, worden ze lichtgroen, echt veel lichter dus.. Ik weet niet of dat hetzelfde is, ik zie niet echt een verschil tussen beide ogen of echt een stukje/lijn erin. Maar verder geen last van ofzo of ooit iets met zijn ogen gehad.
Mijn man zn ogen verkleuren ook! Alleen niet zoals bij jouw man Arevenol. Bij hem verschilt het per seizoen. Hij heeft ook twee kleuren in zn ogen. Finn heeft het in één oog. Hij heeft een bruine vlek in zn linker oog. Nooit gedacht dat dat raar was.
Hierbij nog even een (oude) foto van Isabelle. Niet de meest charmante foto, maar je kan hier wel goed zien wat ik bedoel. In d'r linkeroog (op de foto rechts) bovenin zit het bruine "partje".
Hmm zowel man als dochter.. en gekleurde ring om de pupil. apart om the zien wel man heeft groen met een gele ring (kattenoogjes) dochterlief heeft grijsblauw met een bijna witte ring dus dat erfelijk lijkt inderdaad wel van toepassing maar ze zien beiden prima verder.
Volgens mij hoef je daar niks aan te doen hoor, kan geen kwaad. En bij sommige kinderen vind ik het heel mooi en apart staan. Dat ontvoerde meisje Madeleine (Maddie) had dat toch ook?
Mijn ex had dat ook. Tenminste alleen als hij gedronken had. Dit zou met zijn nieren te maken hebben. Hoe en wat weet ik niet meer precies, maar hij moest toen wel een onderzoek ondergaan om te kijken of zijn nieren gezond waren.
per seizoon is niet zo heel gek door zonlicht kleurt je oog ook net als de huid lijkt net of ik het van mezelf heb maar laatst hadden we het erover op verjaardag met een arts
Mijn vader heeft altijd een bruin en een groen oog gehad...vanaf dat hij ouder werd (rond de 30 ) is dit langzaam over gegaan naar 2 bruine ogen met in 1 oog een groen stuk wat je toch nog goed kan zien. Mijn moeder heeft ook een groen oog, en een groen oog met bruin stukje erin...bij mij zou het dan erfelijk moeten zijn. Maar ik heb gewoon groene ogen en mijn broer netjes 2 bruine ogen.... Ook mijn dochter heeft netjes blauw/grijze ogen, maar haar papa heeft ook de blauwste ogen die je je kan indenken. Mijn papa of mama hebben nooit iets van oogartsen of wat dan ook ervan gehoord.... mijn mama heeft nu wel een leesbril maar dat is ouderdom...heeft altijd vanaf haar 3 jaar een gewone bril moeten dragen met sterkte van toch wel redelijk (-9 is hoogst geweest geloof ik) maar nu heeft ze geen bril meer nodig! De oogarts zei dat het niet vaak voorkomt...maar dat het - in + is omgezet.....mijn vader is juist minder goed gaan zien, die heeft nu een bril voor - en een voor +..... zijn oogarts zei dat dat kwam doordat hij 2 kleuren ogen heeft gehad altijd...een genetische afwijking waardoor ogen slechter worden (kunnen) Hij had ook al blink kunnen zijn als hij het nog slechter had getroffen. Maar verder niet over 2 kleuren in 1 oog, de verslechtering ging om 2 verschillende ogen... toch mooi apart!! En als je je zorgen maakt, gewoon ff langs je opticien of HA ofzo....
Zijn je ogen raaaaaar als je loenst? Ik heb ook ogen die van kleur veranderen, in de zomer zijn ze echt blauw en in de winter meer grijs. Valt anderen ook op. Mijn man heeft een bruin stukje in zijn groene ogen, maar daar nooit naar laten kijken volgens mij. Waar testen ze dan op eigenlijk?