Naar de sauna met 12 weken en 5 dgn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nijn86, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Ik sta in het ziekenhuis onder behandeling bij de gynaecoloog en ik had daar gevraagd of ik naar de sauna mocht. Dit zou geen probleem zijn, ik zou er alleen zelf meer last van kunnen krijgen zoals duizeligheid maar zou voor onze baby geen kwaad kunnen. Ik ben dus vorig weekend geweest, was toen 12 weken en 5 dagen. Ik heb hier veel negatieve reacties op gekregen dat dit helemaal niet goed is in de eerste 14 weken van je zwangerschap. Ik ben op internet gaan lezen en lees idd. dat het afgeraden wordt in de eerste 14 weken. Dit heeft me best onzeker gemaakt want zou het mezelf nooit vergeven als er nu iets met ons kindje is.. Iemand hier ervaring mee, die ook gewoon naar de sauna is geweest tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap? Ik heb natuurlijk wel een beetje opgelet met de hele hete sauna's en ben ook niet in de dompelbaden geweest. Heb wel zo een opgieting gedaan, daar was het wel even heet..

2. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nijn!

Sauna gebruik wordt idd afgeraden de eerste 14 weken. Ik hoor vooral negatieve verhalen van vrouwen die zich tijdens het bezoek van de sauna ook hebben laten behandelen. Verder ligt het er ook aan of je lichaam dit al voor de zwangerschap gewend was. Als je niet of zelden naar de sauna ging, is het niet verstandig om het tijdens de zwangerschap te proberen.

Het is juist goed voor de hart en bloedvaten, als het maar niet te overdreven lang is en je geen klachten krijgt. Ik heb er zelf voor gekozen om tijdens de zwangerschap geen gebruik te maken van de sauna. Wel van bubbelbaden e.d. maar dit kun je in de laatste weken van de zwangerschap ook beter achterwege laten. Let ook op met bepaalde behandelingen! Vaak weten ze bij de sauna's ook welke behandelingen wel en niet mogen tijdens de zwangerschap.

Luister de komende tijd goed naar je lichaam en geef eventuele signalen op tijd door aan je VK of probeer een extra afspraak te plannen bij de VK voor je eigen geruststelling....

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

waarom bel je je vk niet met deze vraag?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In de openingspost staat dat ze onder behandeling is van de gyneacoloog en daaraan gevraagd heeft of het mag. De gyn zei tegen haar dat het mag, dus een verloskundige bellen heeft dan weinig nut omdat ze niet bij een verloskundige loopt.

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Klopt suusje, ik had het nagevraagd aan mijn gynaecoloog en hij zei dat het geen probleem was maar las later pas op internet dat het afgeraden wordt en kreeg van mijn omgeving ook allemaal reacties dat het niet mocht de eerste 14 weken, dat heeft me juist ook zo onzeker gemaakt. 3 Januari krijgen we weer een echo, ben dan 15 weken, dus hopelijk ziet alles er dan nog goed uit!

6. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik was ook erg geschrokken toen ik met 4 weken was geweest. Maar zoals je in het onderschrift kan lezen is het allemaal goed gegaan.
    Ik kan me je angst voorstellen, maar als je gyn er geen probleem in zag zou ik er niet teveel over inzitten.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :D

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens mij kan het voor je kindje idd geen kwaad.. Alleen als je het niet gewend bent kan het voor jezelf niet prettig zijn ivm duizelingen.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oja niet gezien. Sorry. Maar goed dat je het nagevraagd hebt. Snap je angst. Ken het ook in alle vormen. Soms moet je niet op internet zoeken en de mensen om je heen moeten hun mond houden. Kan je de kriebels geven. Gelukkig is iemand ook al geweest.;)

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    mijn schoonzusje ging met 8 weken naar de sauna, ze wist toen nog niet dat ze zwanger was.
    Nu huppelt er een vrolijk ventje van 2 jaar rond!

Ik heb gelezen dat je vooral niet te lang in de sauna's moet gaan en ook niet in de infraroodsauna's. Denk dat je je niet al teveel zorgen hoeft te maken hoor!

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier met 5 weken ook naar de sauna geweest (en nog twee keer later in de zwangerschap). Twee maanden geleden bevallen van een gezonde dochter.

Ik ging gewoon maar 5 min in de sauna en voor de rest lekker bubbelen, stomen en zwemmen :). Volgens mijn vk zou het geen kwaad kunnen en al helemaal niet als je er gewoon niet te lang in gaat.

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Super bedankt voor jullie reacties!!

@eveline; ik had idd ook gelezen dat infraroodsauna niet goed is, dus dat heb ik ook maar niet gedaan. En ben ook niet super lang in die hete sauna's geweest en ook niet meteen in zo een dompelbad. Heb alleen meegedaan aan zo een opgieting, dat was wel even heel heet en zweten, maar daar heb ik de dag mee afgesloten en daarna zijn we naar huis gegaan. Voelde me verder prima die dag dus zal ook allemaal wel meevallen.

@daantje; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! De sauna kan idd. ook goed ontspannend werken en dat is ook belangrijk! Ik zal over een tijdje ook nog wel een keertje gaan, maar dan ben ik uit die 14 weken wat ik overal lees... En idd. gewoon goed opletten met de hitte en het afkoelen!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Opgieting wordt wel afgeraden omdat dat zo enorm heet is. En trek je niet teveel aan van die grens, sommigen zeggen ook 16 weken en dan blijf je aan de gang ;)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat een gyn echt wel weet waar ie t over heeft ;)
    Dus maak je niet zo druk ;)

En wat andere mensen zeggen... Als je sommige mensen zou moeten geliven mag je bij wijze ook geen brood meer eten en niet meer lopen ofzo....;)
    Dus laat die andere mensen maar lekker lullen ;)

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook eerder je gyn geloven dan wat je op internet leest. :)

Deel Deze Pagina