Bij de Ikea hebben ze een handige grote broodtrommel met 3 vakken. Daar kan je dus verschillende dingen indien (ook fruit en/of groente. Misschien kan je ipv brood yoghurt met muesli meegeven? Dat vult ook en er zit toch vezels en noten etc in. Hier zien ze dat als toetje. Op school trouwens een koelkast.
Hier ook een dochter die niet van brood houdt. En dan ben ik zelf eigenlijk ook niet zo'n grage broodeter maat ik eet het wel. Ik heb mezelf ook eens moeten vertellen dat brood eten eigenlijk ook heel Nederlands is. In andere landen worden hele andere dingen gegeten. Dus het hoeft toch ook niet persé? Eten is eten. Als het maar gezond is toch? Cornflakes e.d als ontbijt. Crackers/beschuiten/fruit/rauwkost/kaasje/worstje eitje e.d kan op school gegeten worden. Hier worden thuis ook graag noodles gegeten, maar dat is op school niet zo heel handig natuurlijk. Er zijn trouwens wel meer mensen die alleen witbrood eten. Dus waarom is dat erg? Minder vezels kun je al oplossen met rauwkost en fruit. En ook in sommig beleg zitten vezels.
Ik snap het probleem niet zo goed met wit brood. Ok, volkoren is beter, maar ik eet ook liever wit hoor. En een vraag apart: een gekookt ei meegeven... Dat stinkt toch echt tegen de middag dan?
Je hebt ook van dat 'wit waar bruin in zit' wit brood, ik geloof niet dat dat minder vezels bevat dan een fijn volkoren fabrieksbrood (dat schijnt ook enkel bruin te zijn door te toevoeging van iets (suiker oid?)).
Hier een bentolunch, gaat dus van alles in: brood, crackers, maiswafel, fruit, groente, ei, havermoutpannenkoekjes, nootjes, yoghurt enz enz. Ik heb yumboxen dus alle inclusief de yoghurt kan 1 in trommel mee. Heb een foto bijgevoegd:
Precies, dat is het grootste probleem ook. Als ik thuis een keer een vers (wit) broodje haal met beleg, gaat dat er prima in. En op school is het al snel: bah, weer gewoon brood. En dat nu elke dag. Heb net boodschappen gedaan, dus eens kijken wat werkt
Klopt, ik heb ook altijd dat vezelwitte brood. Bij de bakker heb ik ooit een uitdraai gehad wat erin zit en het had nog meer vezels dan het lichtbruine brood. En volgens een dietiste kan dat vezelwitte brood ook prima gegeten worden. En het smaakt prima.
Dat ziet er leuk en smakelijk uit. Ik zou dit ook wel zo mee willen geven alleen ik weet niet of het te doen is. Mijn vierjarige is wat onhandig. Met het open doen van de doos valt de helft er uit vrees ik. Verder moet de lunch box bij ons in een koeltasje en die gaan rechtop in een krat en het broodtrommeltje kan er niet plat (met de deksel naar boven) in maar staat op zn kant in het tasje. Dat wordt een bende denk ik zelfs met de yumbox?
Nee hoor yumbox kun je zoveel draaien en keren als je wil.door de vakverdeling in de deksel blijft alles lekvrij.
Brood eten voor de lunch is heel Nederlands. Waarom geen pasta of rijst met wat groente, noten of ei? Wel meer werk om klaar te maken natuurlijk... Mijn dochter had een Japans jongetje in de klas die elke dag sushi bij zich had voor de lunch Als er volkorenbrood opstaat betekent dat volgens mij trouwens dat alle voedingsstoffen en vezels van de hele graankorrel erin zitten. Volkorenbrood is helemaal niet zo donker en donkergekleurd brood is niet per se volkoren. Het wordt vaak donker gemaakt door toevoegen van mout, naar het schijnt.
gewoon geven wat zij wel eet. wit brood? prima. na een tijdje gaat ze misschien zeggen dat zij juist bruin wilt. trapt er dus niet in om een strijd te creeren. jouw keuzes haar keuzes. Ook geen tijd etc aan besteden door van alles klaar te maken, mee te geven in een bijzondere lunch doos etc. gewoon wit brood en kijken of zij het eet. (kan echt geen kwaad, 1 maaltijd per dag ipv bruin, wit brood eten) kinderen reageren vaak op hun ouders keuzes wanneer zij keuzes leren maken, eigen smaak ontwikkelen. Geen punt van maken. geven wat zij wilt en kijken of ze die inderdaad wel eet en hopen dat zij straks ook andere dingen vraagt. dat gaat ze wel doen, zeker weten.
sushi 4 uurlang in lunch box bewaren en dan eten? ik zou dat niet doen met Vis dus in box?het moet juist erg vers zijn vind ik persoonlijk.
https://www.japantimes.co.jp/life/2014/03/18/food/feed-their-tummies-and-minds-with-a-back-to-school-bento/#.WZwL8LpuLIU
Ik houd ook niet zo van brood, behalve juist heel donker brood. Hierboven wordt al Bento aangeraden en dat wilde ik ook doen bij het openen van dit topic. Verder afwisselen met bijv crackers. Kijk wat lekker en gezond is. Een handje besjes, mandarijn, maar je kunt ook volkoren pannenkoeken bakken. Als je het zelf maakt, is het echt niet ongezond. Bananenmuffins zijn ook gezond, lekker en voedzaam. Het klinkt misschien raar, maar kijk eens bij baby- en peuterhapjes. Dat zijn vaak leuke porties om mee te varieren en een bento-box samen te stellen. Succes!