Continurooster en overblijf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anne09, 23 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe is het bij jullie geregeld?

  1. met docent

    46,2%
  2. met externen/vrijwilligers (betaald)

    33,3%
  3. met externen/vrijwilligers (onbetaald)

    17,9%
  4. anders

    2,6%
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan vind ik het niet zo heel gek, al is het wel heel veel geld. Wij betalen 277 euro per jaar voor 2 dagen overblijven voor 2 kinderen. Ook veel maar onze eigen keus. Bij continurooster heb je die keuze niet.
     
  2. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Hier ook een continu rooster met 3x per week op school eten.
    De juf eet met de kinderen, daarna heeft ze pauze (is wettelijk verplicht) en komt er voor een half uur een pedagogisch medewerker met vrijwilligers. Bij goed weer spelen ze buiten, anders binnen.

    Wij betalen daar 40 euro per jaar voor.
     
  3. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Bedankt voor de reacties.
    We betalen nu ook 2,50 voor 60 minuten en zoon blijft 2 dagen per week over. Het gaat ook vooral om het verplichte karakter. Over een paar jaar kan zoon zelf naar huis of opa en oma om te eten. Dan vind ik het wel heel veel geld. Zeker als we er straks twee op school hebben.

    Overblijf door hulpouders wordt denk ik ook wel lastig. Veel werkende ouders en er wordt al vrij veel hulp gevraagd vanuit school. 3 vaste hulpmomenten per week en om de week wel weer een extra dingentje.

    Ik ben bang dat het continurooster er hier niet gaat komen. Gezien de leraren niet met de kinderen willen pauzeren. Snap ik op zich ook wel.
     
  4. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Euh, hun willen continuerooster in voeren en verwachten van de ouders dat ze 5 keer per week maximaal €20 per week moeten betalen om over te blijven? En als je dus meer kinderen hebt dat zij dit ook gaan betalen? Wow, dat ze dat durven. Zal voor mij een reden zijn om een andere school te zoeken. Kom nou! Even heel zwart-wit gezien. Bij ons kost overblijven per kind €2,50 per keer. Ik kies er zelf voor om mijn kinderen wel of niet over te laten blijven. Dit is 1 keer per week standaard in ons geval. Nu wilt de school van jouw kind(eren) gaan voor continuerooster en wordt je verplicht om op school te eten. Helemaal prima! Maar school kan je dan niet verplichten om maximaal €840 over de 42 lesweken bovenop vrijwillige (wat hier op school erop neer komt dat het een verplichte is) schoolgeld te betalen, per kind. Er zijn ook ouders die dat niet kunnen betalen.

    Ook zo belachelijk... jouw basisschool wilt continuerooster, maar de leerkrachten willen niet met de kinderen eten en dus pauze hebben.

    Ik ben groot voorstander van continuerooster. School heeft het er hier doorgedrukt, bij info-avond werd er hier door directrice gezegd dat er een referendum komt. Maar dat dit enkel formaliteit is, aangezien continuerooster toch wel wordt ingevoerd. Hier wordt wel per volgend schooljaar gegeten met leerkracht en kinderen.
     
  5. Melief

    Melief Niet meer actief

    Hier een continuerooster. 4 dagen per week en wordt gedaan door ouders die zich daarvoor opgeven en die krijgen een kleine bijdrage daarvoor. Hiervoor betalen we €80 voor een jaar.
     
  6. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Bij ons is de overblijf 1.80 per keer. De kinderen eten per twee of drie groepen (afhankelijk van hoeveel overblijvers er zijn) in een lokaal met overblijfjuffen ( zijn een paar moeders, een paar oma's, een oppas etc, wel elke week dezelfden) die daarvoor een vrijwilligersvergoeding krijgen. Dus niet helemaal onbetaald, maar ook niet zo duur als professionele krachten.
     
  7. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Begrijpelijk dat de leerkrachten ook pauze nodig hebben!
    Maar het moet te regelen zijn met een surveillancerooster; je bent in je eigen groep terwijl zij eten, daarna heb je pauze. Dan gaan ze met een paar groepen tegelijk naar buiten waar dan bijv 1 a 2 lkr surveilleren. Of de surveillance op het plein wordt gedaan door medewerkers die niet vast zitten aan pauzetijden (directeur, OOP-ers, IB-er, RT-er..)
     
  8. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dat vind ik al erg veel.

    Mijn jongens blijven 3 keer per week over en ik betaal per kind 66,- per half jaar, dus omgerekend nog geen euro per dag. Wij hebben ook geen professionele overblijfmensen, gewoon een aantal hulpouders die hiervoor wel betaald krijgen.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat is idd lekker goedkoop!
    Ik vind die 2,50 ook een best bedrag,maar dan is het idd mijn eigen keuze. Ik heb het er voor over;)
    Maar 2 euro pd gaan vragen terwijl het verplicht wordt vanuit school is echt schandalig.
     
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier geen continurooster, maar er blijven wel veel kinderen over. Ze eten met de juf/meester en daarna zijn er overblijfouders. Voor losse keren betaal je 1 euro per keer (met een strippenkaart voor 5 keer). Een jaarkaart kost 70 euro voor groep 0-4 (die hebben vrijdagmiddag vrij) en 90 euro voor groep 5-8.
    Verder hoef je voor max twee kinderen te betalen.
     
  11. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    De school van mijn oudste heeft een continuerooster. Het overblijven brengt voor ons geen kosten met zich mee. De juf eet met haar eigen groep en daarna wordt er met een paar groepen tegelijk buiten gespeeld met een pleinwacht en kan de juf pauze houden. Ook de pleinwacht is gewoon schoolpersoneel. Zoon gaat naar een SBO met een regiofunctie, dus dagelijks moeders ervoor inzetten is haast niet te doen.

    Op de vorige (reguliere) school was er geen continuerooster en werd de overblijf en pleinwacht door moeders geregeld. Per overblijf betaalde ik 60 cent... De overblijfmoeders kregen 7,50 per keer.
     
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben betaalde overblijfkrachten tussen de middag (= 4 dagen per week), en betalen 195,- per jaar. De overblijf eet met de kinderen in de klas, en gaat daarna met ze buitenspelen.
     
  13. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    School verplicht het continurooster = school zoekt het dan maar uit hoe het word geregeld/bekostigd hun keuze ,hun beurs.
    Als school moeilijk doet of met verplichte oppasrolatie komt die je met een boete moet betalen als je dat niet kan/wil = hier een andere school uitkiezen.

    Hier expres voor de school dichterbij en zonder continurooster gekozen en ik zou niet blij zijn als dat veranderd, Annefleur vind het echt heel fijn om tussen de middag even alle prikkels van de ochtend er uit te gooien thuis om met een opgeladen batterij weer terug naar school te gaan. Geen idee dus hoeveel de overblijf kost.ik weet wel dat die nu door vrijwilligers (moeders/oma's) word gedaan. En dat het maar een kleine groep van de school is die daar gebruik van maakt.
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat is het nut van een continurooster als ze dan nog geld vragen voor lunchen etc. Krijg ik alsnog een tussen de middagpauze gevoel bij :rolleyes:

    Op de school van mijn kinderen is er een continurooster, met vrijwilligers die helpen in de pauzes op het plein (surveilleren). Leerkrachten en klassenassistenten eten met de kinderen. “Pleindienst” hebben ze allemaal onderling geregeld.

    Als ik zou moeten betalen voor het half uurtje pauze op school, zou ik een andere school kiezen.
     
  15. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Hier ook een continuerooster.
    Het eten is in de klas met de leerkracht.
    Daarna gaan ze buiten spelen en zijn er ouders die pleinwacht draaien. Dat doen ze vrijwillig. Er zijn een aantal ouders die vaste dagen hebben en de pauzes die dan nog open staan, komen een lijst, waarop je kan inschrijven. Wij betalen hier niet voor en schoolkosten zijn ook laag.
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Als het overblijven verplicht is mogen ze hooguit een vrijwillige bijdrage vragen maar mogen scholen betaling niet verplichten.
     

Deel Deze Pagina