Hier continurooster en ik zou niet anders willen. Hier is het van 8:30 tot 14:15 en de woensdag en vrijdag tot 12:15 Er is zoveel meer rust in de klas. Geen gehannes met op halen en dergelijk gewoon ophalen en hij is lekker thuis
Wij hebben een continu-rooster en ik vind het heerlijk. We hebben ma-di-do-vrij van 8:30 tm 15:30 en wo van 8:30 tm 12:30. Het overblijven is gratis, maar je moet wel zelf voor eten en drinken zorgen.
Hier blijven er meer over dan dat er naar huis gaan. Volgens mij kunnen ze net zo goed een continurooster invoeren. Zal die vraag eens neerleggen bij de directeur.
Hier geen continu-rooster en daar ben ik erg blij mee! I vind het heerlijk dat hij tussen de middag even thuis komt om lekker te eten en vast over zijn ochtend kan vertellen. Voor mijn zoon zou het ook echt te lang zijn, aan een stuk door, hij vind het fijn om even thuis te kunnen relaxen. En mijn dochter kan haar broer ook niet zo lang missen, zij vraagt de hele ochtend maar hem en is altijd erg blij als hij even thuis is. Ze zij een uur vrij tussen de middag en dat is ruim genoeg te kunnen spelen en eten. Bovendien eten wij vrijwel nooit gewoon brood tussen de middag en met een continurooster kun je heel veel dingen niet makkelijk meegeven naar school. Wij hebben ook gewoon genoeg tijd over om af te spreken (ma, di en do zijn ze om drie uur uit en op wo en vr om kwart over 12).
Hier nog geen continu rooster. Ik zou er niet blij mee zijn omdat ze dan 2 of 3 dagen naar de bso zou moeten. Nu haalt pappa haar op als ik moet werken,
Over de pauzes: Hier is een half uur lunchen in de klas met de juf erbij. Of eigenlijk: De juf let op de kinderen of leest rustig voor tijdens het eten. En daarna heeft de juf zelf nog een half uur pauze, waarin de kinderen gaan buiten spelen (2 ouders hebben dan 'pleindienst') . Dus toch een uur 'vrij'. Het lunchen in de klas is hier zover ik weet - en wat ik zie als ik op school kom voor de pleindienst- ook altijd heel rustig: Eten en je mag niet met volle mond praten .
Maar continuerooster kan tot verschillende tijden he. De ene school is met een continuerooster om 14.00 uur uit, een ander om 15.00 uur. Verder is er zelfs een school bij ons in de omgeving die officieel om 14.00 uur klaar is - maar die (gratis) buitenschoolse activiteiten aanbied tot 15.30 uur.
Mijn kids gaan nog niet naar school, maar ik zou het voor de oudste wel goed vinden. Minder overgangen, want daar heeft hij moeite mee. Die ontkomt er ook niet aan want als de indicatie wordt toegekend dan gaat hij naar school op 20 km afstand. De tweede zou, zoals hij nu is, beter gebaad zijn bij een onderbreking. Even fietsen, thuis uitblazen en dan met een leeg hoofd weer naar school.
Wij konden kiezen tussen een school met continue rooster en eentje zonder. Wij hebben bewust voor een school zonder gekozen. 1. Omdat we diverse signalen hadden gekregen van diverse ouders maar ook leerkrachten dat het voor de leerkrachten erg belastend is. Ze hebben een half uur pauze maar als je de hele dag voor de klas staat is dit heel pittig voor leerkrachten. 2. Hier hebben ze echt behoefte aan een rustmoment. Gewoon even niet stil zitten, ff hangen op de bank of een spelletje doen. 3. Heb het altijd als heel gezellig ervaren om vriendinnetjes tussen de middag te eten te mee te nemen en ik wilde ze dit niet onthouden. Hier worden met regelmaat afspraakjes gemaakt. 4. Hier in de omgeving zijn de continuerooster scholen vroeger uit en dat was met mijn werk niet te combineren. Nu kan ik onder schooltijd werken. Het scheelt wel dat wij hooguit 5 minuten van school wonen en dat het halen en brengen niet zo'n probleem is. De andere school waar we uit konden kiezen zit er naast en had continuerooster en dit hebben ze twee jaar geleden teruggedraaid.
hebben ze dit ook in duitsland?? Daar gaat de economie ook goed haha Hoe zijn de resultaten hier ivm mavo/havo etc , diegene die al langer continurerooster op school hebben, dat kan je zin in het jaarverslag.
Mijn kinderen zitten ook op een school met continurooster, maar het is nu al drie keer veranderd en daar word ik een beetje gek van..... Eerst hadden ze les van 08.30 uur tot 15.15 uur, met de keuze om de kinderen tussen de middag op te halen of ze te laten overblijven. Daarna werd het les van 08.30 uur tot 14.30 uur, dit in verband met de lesuren. De pauze werd ingekort en ze kregen ondersteuning van Stichting Lunchen op School met betrekking tot de lunch. En nu hebben ze dus opeens 5 dagen les van 08.30 uur tot 14.00 uur !!! Elke keer heb ik mijn werkrooster weer aan moeten passen, en ik ben er nu wel klaar mee. Ik wil eigenlijk overstappen naar een andere school, maar ik heb te maken met een ex-man die het daar niet mee eens is helaas....
Het lijkt me ideaal! Geen ge-heen-en-weer, dus ook geen onnodig tijdsverlies waardoor de pauze ook ingekort kan worden, met stortregen of wanneer het glad is geen natte/glibberende kindjes 2x extra, tijd om met vriendjes door te brengen en m'n kindje is dan eerder thuis, heerlijk! Ik was altijd jaloers op klasgenootjes die mochten overblijven, die konden lekker extra lang buiten spelen of in de gymzaal met de leuke dingen die je thuis natuurlijk niet zomaar hebt, en hadden een uur pauze, maar daarvan was ik de helft onderweg van en terug naar school..
Hier ook n leerkracht. Bij ons is het n onderwerp dat eens in de zoveel tijd weer even naar de oppervlakte komt.. er zijn voors en tegens volgens mij. Maar uiteindelijk gaat het belang van het kind voor. Dus niet de agenda van de ouder (s) maar ook niet van de leerkrachten, vind ik! persoonlijk ben ik nog niet uitgesproken voor of tegen: Voor in belang vn het kind: Minder wisselende gezichten, tso valt weg Schooldag eerder uit, kinderen na school meer tijd om te spelen Tegen: Geen tso maar wel langer bso, opvang blijft dus nodig (voor velen) Te weinig/kort de tijd om tussentijds te ontspannen, en energie kwijt te kunnen, of de ochtend te bespreken (met ouders of tso juf) komt concentratie niet altijd ten goede.
Hier heel blijbdat wij het niet hebben en voor hoe het er nu naar uitziet ook niet gaan krijgen. Ik vind het heel fijn en belangrijk dat kindjes tussen d middag even lekker thuis kunnen ontspannen. Daarbij is het dan voor mijn jongste onmogelijk om een middagslaapje te doen omdat hier de continueroosters allemaal tot 14.30 zijn en dat zou betekenen dat hij al om 14.00 uur uit bed moet. D middag is dan veel te lang.
Hier is mijn dochter net begonnen met de basisschool, en meteen continuerooster. Vind het ideaal! Dacht dat het te vermoeiend voor haar zou zijn, en dat het fijn zou zijn als ze tussen de middag thuis eet. Maar ze vind het hartstikke gezellig om samen te eten en is ook niet moe na schooltijd. Wel heeft ze te maken met andere gezichten, de tso wordt hier gedaan door medewerkers van de kinderopvang. Maar ik heb haar nooit gehoord over dat ze dat vervelend vindt. Het brengt in haar geval meer rust. Als ze in de middag thuis zou zijn, dan is het eten als 'hap-slik-weg'. En daarna weer terug, ze zou dan denk ik geen zin meer hebben. Nu blijft ze in een ritme.
ik vind het vooral voor mijn jongste ideaal, die kan 's middags nog rustig slapen want anders zou ik daarmee zitten. verder zit Fleur nog niet heel lang op school maar ze trekt het prima. Nadeel vind ik wel het eten, Fleur is een treuzel met eten, is snel afgeleid enzovoorts en het komt wel eens voor dat ik haar broodtrommel mee terugkrijg en dat daar nog brood in zit. En zoveel geef ik echt niet mee. Maar ze redt het gewoon niet in de tijd dat ze moeten eten. Dat vind ik er wel lastig aan, maar verder vind ik het erg prettig.
Hier ook helemaal tevreden. Mijn dochter vindt het ook veel fijner nu ze in 1 keer door kunnen gaan. Gezellig op school eten. De middag is nu langer en dat geeft ook voordelen met zwemmen, spelen en sporten. Voor iedereen is het beter zo. Het uurtje tussen de middag leek ontspannen maar was het eigenlijk voor niemand. Eerder een verstoring in het ritme.
Heerlijk! Hoef maar twee keer heen en weer naar school, en kan dus wat dingen plannen, ook fijn dat ze eerder vrij zijn smiddags zodat afspraakjes met vriendjes en sporten beter in te plannen zijn (meer tijd)
Ik lees vooral hoe handig het is voor ouders. Dat ze niet op en neer hoeven te slepen in de korte tijd. Slaapjes van de andere kinderen, etc. Ik heb wel een paar kleine reacties gelezen maar nog niet veel, over hoe het nu is voor het kind zélf... Missen kinderen de ouders niet, het even vertellen. Voor kleintjes kan zo'n lange dag erg lang zijn. Of valt dat mee?