Teunisbloemolie Capsules

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een vraagje, omdat ik best lange cyclussen heb, tussen de 37 en 55 dagen wil ik graag Teunisbloem capsules gaan slikken.Echter staat er op het etiket dit niet te slikken tijdens zwangerschap of alleen in overleg met de huisarts.
    Nu ben ik nog niet zwanger maar stel dat ik dat wel ben zonder het nog te weten, kan het dan kwaad?

En hoe staan jullie tegenover die capsules....raden jullie het aan of af?
    En helpt het een beetje om mn menstruatie weer een beetje op regel te krijgen?

Ik hoor het graag...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nies,

ik zou zeker niet zomaar de teunnisbloemolie gebruiken. Er zitten essentiƫle vetzuren in die door het lichaam omgezet kunnen worden in een hormoonachtige stof, prostaglandine1. Deze heeft inderdaad invloed op je cyclus. De bijsluiter vermeldt al dat je dit niet moet gebruiken bij zwangerschap en dat zou ik ook zeker niet doen.
    Met jouw cyclus is het misschien wel handig om eens met de huisarts te bespreken of en wat je daaraan zult doen. Je cyclus is best lang en daardoor heb je minder ovulaties (als je het over een heel jaar bekijkt) en dus minder kans om zwanger te worden. Bespreek je zwangerschapswens met je huisarts en maak afspraken over het te lopen traject.

Mirjam

3. Niet meer actief

Oh jee Mirjam....ik heb ze al ingenomen :confused:
    Nu direct stoppen dus?

Dank voor je antwoord!

Deel Deze Pagina