wie kan mij helpen? PC probleem met windows 7 en oude spelletjes

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik heb voor mijn zoontje freddie fish gekocht. Leek mij leuk om met hem een beetje te spelen.
    Maar kan hem niet eens openen in mijn pc.
    Hij zegt dat het niet kan worden gestart wegens incombitabiliteit met 64 bit versies van windows.
    Nu heb ik het al omgezet in mijn pc dat hij dat spel op moet starten met windows 95 of xp maar bij beide blijft de foutmelding komen.
    Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    kan je niet helpen maar wat ik wel ff kwijt wil;
    WINDOWS 7 SUCKS!!!
    zo, dat ben ik kwijt...

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    niemand ?

4. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het programma kan niet worden uitgevoerd in een 64bit uitvoering van Windows 7. het spel zelf is gemaakt voor waarschijnlijk XP/Vista met alleen 32 bit. Heeft te maken met je CPU en de processors.

Heel soms is in de eigenschappen van een spelletje de compabiliteitsmodus aan te passen, maar zowel ikzelf als mijn vriend hebben nog nooit gezien dat dat echt werkt.

Wat je zou kunnen doen is op een virtueel geheugen een ander besturingssysteem installeren, maar voor 1 kinderspelletje lijkt mij dt een beetje overdreven.

(ik heb een gamer als vriend, die weet dit soort onzinnigheden weer ;) wil daarom nog niet over naar Windows 8)

Ik denk dat je beter even kan kijken bij de winkel of er geen 64bit versie te verkrijgen is.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    \

Die is er dus niet, kwam ik later achter.
    Dat omzetten bij de pc zelf lukt niet.
    Heb met viritueel geprobeerd maar kwam er niet echt uit.
    Probeer hem nu via mijn android op de tablet te krijgen maar dan moet ik eerst mijn creditcards gegevens invullen maar hij zegt dat er een fout bij de server is..
    Dat maar weer is uitzoeken..

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja veel goedkope spellen hebben dat dus
    En als je win7 hebt.. Dan kun je 32bits spellen wel vergeten..
    Al zijn er wel manieren waarop het wel kan werken.. Maar vaak hapert het dan of crasht het later alsnog.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien heb je hier wat aan. Het is mogelijk om oudere spellen te spelen op je pc. Ik heb zelf een dosbox geinstalleerd om oude dosspellen van vroeger te kunnen spelen.

Oude software en games op nieuwe systemen - Computer!Totaal

En op mijn pc met windows 7 64bit kan ik met installeren kiezen of ik het in het 32 of 64 bit map plaats. Daarbij is dus een verschil met spelen van spellen.

Deel Deze Pagina