Contract: 32 Plus8 / Min8

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Jen30, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Lieve allemaal,
    Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
    Tot vorig jaar had ik een 36uurs contract.
    De ene week werkte ik 5 dagen, de andere week 4.
    Perfect eigenlijk, ik wist waar ik aan toe was.
    Ik wilde na de bevalling wat minder gaan werken en ook het werk kwam het beter uit als ik een 32uurs contract zou krijgen, alleen wel met een plus8/min8 clausule.
    Dat zou betekenen dat ik in het hoogseizoen (schoolvakanties) 40 uur moet werken en in hele lage seizoenen (November bijvoorbeeld) 24 uur.
    Prima leek me dat!
    Echter!!!! Sinds ik weer begonnen met werken, 4 maanden geleden, werk ik al 5 dagen per week. Ik heb inmiddels meer dan 81 overuren.
    Op de schaarse vrije dagen samen met mn vriend (ik werk namelijk ook vaak in het weekend) ben ik kapot en niet te genieten.

Weet iemand wat je rechten zijn met zo contract?
    Heb je een poot om te staan als je aangeeft niet altijd maar die 40 uur ingeroosterd wenst te worden?

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou even je cao erop naslaan om te kijken wat gebruikelijk is en wat evt je rechten hier zijn. Of navragen bij de bond als je daar bij aangesloten bent. Ook zou je wellicht in overleg wat minder uren kunnen werken. Gewoon vragen dus en evt aangeven dat je zeker bereid bent plusuren te werken, maar ook graag zo nu en dan wat vaker een dagje vrij ivm thuis. Zeker als je al behoorlijk wat extra uren gewerkt hebt.
    Succes!

Deel Deze Pagina