Even een vraag.. Na 16 maanden ga ik weer terug werken en gaan de kids naar kdv. Nu krijg ik net het contract en zie ik dat iedere maand een ander aantal uren heeft dat ze daar zijn maar vul ik dan nu het gemiddeld aantal uren per maand in bij de aanvraag voor de toeslag. want de ene maand is dus 154 uur en de andere 132 uur bijvoorbeeld. En betaald de belastingdienst het geld aan ons of aan het kdv rechtstreeks? Sorry dit is allemaal heel nieuw voor ons!
Hoi, Jij krijgt elke maand rond de 20e kinderopvangtoeslag. Dit is afhankelijk van je inkomen voor het eerste kind krijg je ongeveer 50procent terug en voor je tweede kind 80procent (is zomaar een schatting, je kunt een proefberekening maken op mijntoeslagen.nl) Je geeft een gemiddeld aantal uren op per maand en een uurprijs. Je kunt ook aan het kdv vragen welk uurtarief je moet opgeven bij de belastingdienst. Je krijgt tot 5,67 euro ongeveer een gedeelte vergoed. Alles wat boven dat tarief ligt moet je sowieso voor 100 procent zelf betalen. Probeer dus onder dat uurtarief te blijven. Eens per jaar krijg je een jaaropgave. De belastingdienst krijgt elk jaar geloof ik een overzicht van je uren en op basis daarvan krijg je nog extra uitgekeerd (rond juni) of moet je extra bijbetalen. Mijn tip is om op jaarbasis je uren uit te rekenen en dan delen door 12. Dan weet je wat het ongeveer per maand is, dan iets minder doorgeven aan de belastingdienst zodat je iets te weinig krijgt, dan krijg je 1x per jaar een leuk extraatje omdat je te weinig gehad hebt. Hoef je ook nooit terug te betalen. Pas je salaris aan bij de belastingdienst als het verandert, dat scheelt ook altijd onverwachte verassingen als extra terugbetalen oid. Kijk hier maar eens: Proefberekening toeslagen Vraag het trouwens niet te laat aan, niet later dan 3 maanden na start van je werk.