Ziekenhuis opname baby invloed bevallingsverlof?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Alyanne, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alyanne

Alyanne Lid

22 sep 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 5,5 week is afgelopen donderdagnacht opgenomen in het ziekenhuis ter observatie ivm het vele huilen. Nou vraag ik me af of dit invloed heeft op mijn bevallingsverlof?

2. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Volgens mij heeft het geen directe invloed op je bevallingsverlof maar je kan wel ivm de ziekenhuisopname je langer ziek melden. Volgens mij is dat geen verlenging van de bevallingsverlof maar het UWV betaalt langer door ivm ziekte door bevalling.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volgens mij heb ik gelezen dat je recht hebt om je kindje 10 weken thuis te verzorgen in je bevallingsverlof. Maar uitgezocht heb ik het niet

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet niet hoe het in NDL is maar in Spanje telt een korte ziekenhuisopname niet. Tenzij het kindje is opgenomen op het moment dat je moet gaan werken. Dan kan je wel verlenging aanvragen. Mijn dochtertje is ook ter observatie opgenomen en het heeft geen invloed gehad op mijn moederschapsverlof.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het heeft alleen invloed wanneer je kindje langer dan 7 dagen is opgenomen. Je ziekenhuis moet daarvoor dan een verklaring afgeven.

6. Alyanne

Alyanne Lid

22 sep 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals het er nu naar uitziet, moet ze minimaal 10 dagen in het ziekenhuis blijven. Krijg ik dan ook 10 dagen extra verlof? Of wordt er pas na 7 dagen geteld dus in ons geval dan waarschijnlijk 3 dagen?

7. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik weet niet hoe het zit, maar het zou wel fijn zijn als het verlengd wordt. Ik heb zelf tijdens mijn bevallingsverlof twee weken in het ziekenhuis gelegen, en dat had geen invloed op de duur van het verlof. Kreeg er dus niets bij. Ben benieuwd hoe dat is als je kindje is opgenomen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    De regelgeving is per dit jaar veranderd, ik durf niet helemaal te zeggen hoe het precies zit. Stel anders je vraag even in het UWVgedeelte hier op het forum. Zij weten precies hoe het is geregeld.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Daar is dus per dit jaar regelgeving over gekomen. Bij ziekenhuis opname langer dan 7 dagen (van je kindje)

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Dat ging toch over vroeggeboorte?
    Om te voorkomen dat je kindje net thuis is en jij al weer aan de slag moet.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat geldt geloof ik pas na 10 dagen zh opname.
    En vd tweeling heeft 9 dagen in het zh gelegen. Er is hier veel gebeurd en zat bijna tegen een pnd aan. Kreeg geen langer verlof maar heb me ziektegemeld. Ik kon het nog niet aan.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Klopt, volgens mij gaat de regelgeving over kinderen die direct na de geboorte langdurig in het ziekenhuis blijven (weken/maanden). Bij Prematuren mag de moeder namelijk niet bij het kind blijven, en heeft ze ook geen kraamperiode.

Ts, beterschap met je dochter!
    Jij mag toch mee naar het ziekenhuis en inroomen? Dan heeft de opname in principe geen invloed op je verlof.

Deel Deze Pagina