Nog een Sint gerelateerd topic.... Dus wie er genoeg heeft gelezen, snel wegklikken 5 dec vieren we zoals ieder jaar Sint bij ons thuis met ouders en sch.ouders. Zus wilde ook graag komen, helemaal prima. Tot ik maandag een sms kreeg met de vraag of haar nieuwe vriend ook mee mag komen (3 mnd samen). Tsja, in principe geen probleem, alleen hebben we de beste man nog nooit ontmoet Dus mijn reactie was dat het toch wel een beetje raar zou zijn, ongemakkelijk voor hem, voor ons en voor de kinderen (het is al zo'n spannende avond en dan zit er ook nog een vreemde man op de bank). Hij is altijd welkom, maar niet op Sinterklaasavond, omdat het gewoon niet helemaal lekker voelt. Mijn man denkt er hetzelfde over. Resultaat: Zus boos + ouders boos Zus is +10 jaar alleen geweest, dus ouders vinden dat ik blij moet zijn dat ze nu eindelijk iemand heeft en dat ik niet zo moeilijk moet doen. Blijkbaar moet ik hem gewoon uitnodigen voor 5 dec. zodat we (= de kinderen) hem iig een keer gezien hebben..... Ik vind dat het om de kinderen draait en niet om het voorstellen van een nieuwe liefde en voel me er gewoon niet lekker bij. Als het goed zit, gaan we elkaar vast nog wel vaker zien, alhoewel ik niet echt een heel goede band heb met zus, spreken elkaar eigenlijk alleen bij mijn ouders.... Ben wel benieuwd naar de mening van een buitenstaander..... Zijn wij nu echt zo moeilijk? Moet ik eigen gevoel volgen of omwille van de lieve (familie)vrede toegeven?
Ik vind dat je moeilijk doet Ik denk dat kinderen helemaal niet zo bezig zijn met dingen als 'oh een vreemde meneer'. Mijn ouders kregen vroeger ook wel eens visite van iemand die nieuw voor ons was en ik kan me niet herinneren dat we dat ooit een probleem hebben gevonden.
Heel eerlijk ik vind dat je moeilijk doet !! Voor je zus zou het erg leuk zijn en denk dat je kids er echt geen last van hebben
Ik snap je gevoel en zou er hetzelfde over denken. Komt je zus normaal gesproken ook Sinterklaas vieren? Zo nee, dan vind ik dat ze beter een andere keer kan komen. Als ze er wel altijd bij is, snap ik haar gevoel ook wel. Misschien is het dan een idee om voor de tijd (andere dag) langs te komen om hem voor te stellen, dan komt hij ook met Sinterklaas mee en is hij niet meer 'nieuw'.
Ik vind ook dat je moeilijk doet. Hij hoort er nu ook gewoon bij. En je kinderen gaan die hele avond toch wel leuk vinden hoor.
denk je dat je kinderen die man intereseert? kadootjes!!!!! dus ja ik vind dat je moeilijk doet. gezellig toch juist op zon avond?
Ik vind dat je er misschien nog even over na moet denken of je zus haar vriend mee mag nemen. Denk niet dat de kinderen last zullen hebben van een "vreemde gast" tijdens het uitpakken van cadeaus. Het is toch feest? Snap wel dat ze boos is Mijn vriend mocht vorig jaar van mijn zus geen kerst vieren met ons gezin omdat ik in september was gescheiden en zij er nog niet klaar voor was dat ik een nieuwe vriend had. Dat deed wel even zeer. Mijn ouders, zusje en broer vonden het ook geen probleem dat hij zou komen. Toen werd ik ook een beetje boos op haar. Volgens mij is er geen goede reden om deze man er niet bij te hebben
Dit dus! En ik vind ook dat je moeilijk doet, gewoon gastvrij wezen en blij zijn voor je zus. De kinderen zullen echt geen trauma overhouden aan die 'vreemde man op de bank', die zijn wel met andere dingen bezig die avond.
ik vind ook dat je moeilijk doet, leuk juist dat ze eindelijk iemand leuks heeft gevonden en dat ze hem belangrijk genoeg vind om met jullie te gaan delen, dat is voor haar ook een bijzonder moment! (lijkt mij) Dus als je dan zo reageert zou ik ook boos zijn...
Ok, ik doe toch een beetje moeilijk dus Komt denk ik ook een beetje omdat ik geen band met zus heb en haar eigenlijk nooit spreek, was al verrast dat ze ook wilde komen.... Jullie hebben wel een punt met het feit dat het de kinderen waarschijnlijk niet zo heel veel kan schelen dat er een vreemde gast op hun bank zit trouwens.... Op die manier had ik het nog niet bekeken!
Toen ik mijn man net kende, was mijn eerste ontmoeting met zijn familie op de verjaardag van zijn oma ('s avonds, dus waren geen kleine kinderen bij). De 2de ontmoeting was met sinterklaas. De kinderen hadden het volgens mij niet eens door dat ik er zat. Want kadootjes zijn veel belangrijker dan een nieuwe tante, haha. Dus ik zou zeggen: laat lekker komen als hij dat ziet zitten.
Eens moet de eerste keer zijn om hem te ontmoeten toch? Nou hoe kan het dan beter dan op een gezellige familie avond? Leuk toch? Dus ja ik vind dat je moeilijk doet. Die kinderen zullen het echt niet erg vinden hoor dat er een onbekende is, die hebben daar niet eens oog voor.
Tja, ik denk ook dat je moeilijk doet. Waarom kan hij niet komen? Mijn pleegzusje komt met haar nieuwe vriend.....en zijn dochtertje bij ons Sinterklaas vieren, ik ken ze beiden niet. Mooie gelegenheid om ze te leren kennen toch! Soms loopt het nu eenmaal zo dat je elkaar niet eerder ontmoet. Wees gewoon blij voor je zusje! En maak er een leuke dag van.