Hoi allemaal, Ik ben nu 2 maanden zwanger en vorige week heb ik te horen gekregen dat ik per 1 oktober geen werk meer heb. Mijn contract word namelijk niet verlengd. En echt niet omdat ik mijn werk zo slecht doe maar omdat ik te duur ben. Mijn baas zit op het randje van faillissemt en ik was de oudste dus ook de duurste en mocht dus op zouten, nou lekker dan eerst was ik in de 7e hemel omdat ik zwanger ben en nu zit ik helemaal in de stress omdat ik straks geen werk meer heb. Ik ben wel bezig met het aanvragen van een ww uitkering hoor maar gewoon het idee?! 2 weken voordat ik dit nieuws kreeg heb ik verteld dat ik zwanger was en iedereen op mijn werk was zo blij voor me, terwijl ze toen al wisten dat ik binnen kort geen werk meer had (hadden ze dat toen niet gelijk kunnen zeggen??) Nee hoor gewoon wachten tot de eerste van de maand, kinderachtig hoor! Zo en dat wilde ik effe kwijt! Moest even mijn hart luchten dikke kus ilona
Hai Ilona, das idd balen he. Ik heb dit ook nl nu. Mijn contract word ook niet verlengd, ben ook n harde werkster maar ze willen geen mensen meer aannemen die een vast dienstverband moeten krijgen. We (andere collegas die in t zelfde schuitje zitten), mogen wel over 3 maanden terug komen om weer te solliciteren en dan begin je weer van voor af aan. Deze vlieger gaat niet voor mij op, want ze willen ook geen parttimers meer. Dus ik ben vorige maandag ook naar t cwi geweest, maar t was nog te VROEG om me in te laten schrijven, nou ja.... Dus doe ik t volgende week wel weer ofzo. Ben zeer benieuwd of iemand een zwangere vrouw voor 2 maandjes tot mn zwangerschaps verlof wil aannemen!!!??? Anders zit ik gewoon een HALF JAAR thuis! Pfff.. O ja, toen ik hoorde dat mn contract niet verlengd werd heb ik meteen vertelt da'k zwanger ben.
Hoi, Ja wat jij had had ik ook dat het nog te vroeg was om me aan te melden. Dat kan pas 3 wk van te voren ik ben dinsdag geweest en ik zou het nu dus aan kunnen vragen. Maar dat moet dan via internet dat ben ik dus aan het proberen en dan krijg je een tijdelijke code maar die doet het dus niet en nu ben ik geblokeerd voor 10 min!! En als je dat hebt ingevuld moet je weer wachten tot je uit genodigd word voor een gesprek lekker omslachtig vindt je niet? Toen ik daar van de week was werd ik ook echt zo behandeld van daar heb je weer zo'n koos werkeloos. Net of ik er zelf om heb gevraagd!! Maar inderdaad wie neemt nou iemand aan die over een tijdje weer met zwangerschaps verlof moet?? Dus ik heb me er ook maar bij neer gelegd dat ik waar schijnlijk pas na de bevalling weer aan het werk kan. xxx
Hhihi, hebben we wel de tijd om hier iedereen te woord te staan Ik heb ook zo'n formulier gekregen ja, moet t nog proberen. Ga ik nu maar ff doen denk ik. (als t lukt, ik met 2 linkerhanden wat computer betreft)
hoi ilona! ik heb bij deze baan (horeca) om te beginnen een halfjaar contract... daarvan zijn er nu 3 verstreken en ben nu 6 wk zwanger... weet bijna zeker dat ie niet verlengd gaat worden... zaak staat op het randje van failliet gaan, alleen maar schulden... en ben ook nog eens 100 % van de bediening!! en denk dat hij niet zo snel iemand weer gaat vinden... houd er rekening mee dat ik per 1 jan werkloos ben Zal me dan ook aan moeten melden voor ww.... ben benieuwd hoe alles loopt. heb het nog niet verteld, het werken gaat nu redelijk goed, en ben nog maar 6 wk. wil er even mee wachten, maar hij zal zich helemaal rot schrikken ben ik bang..... liefs female!
Hoi Meiden, nu moet me toch iets van m'n hart....ik bedoel het niet lullig! Maar hadden jullie dan niet beter kunnen wachten met zwanger worden???? Tot dat jullie zekerheid en uitzicht hebben op een vaste baan??? Ik heb net zo lang gewacht tot dat ik die zekerheid wel had!!! Misschien ook overdreven, want we hadden van mij veel eerder mogen beginnen. Maar je wilt toch wel een financiële zekerheid....? Je wilt straks allemaal leuke dingen voor je beeb kopen en doen, en dan kan dat niet of minder omdat je in de WW zit!!!! Sorry misschien voor mijn reactie, maar kon het niet laten Greetz kreeft76
@Kreeft76: Ik heb ook niet gewacht tot ik een vast contract had. Had ik dat gedaan, had ik mooi weer een jaar moeten wachten, want ook als ik niet zwanger was, zou mijn contract niet verlengd zijn. Dan moet je dus eerst een nieuwe baan zoeken en dan is dat natuurlijk weer een jaarcontract, want je krijgt nergens meer meteen een vaste aanstelling. Zo ben je zo een paar jaar verder. Ik vind dat mijn privéleven voor gaat op mijn werk en het komt vast goed na mijn verlof.
Ik vind dat Daphne helemaal gelijk heeft hoor. Ook ik zit momenteel nog met een jaarcontract dat eind december afloopt, dan is het de vraag of dit contract omgezet wordt in een vast contract. Nu ben ik ook druk bezig met zwanger worden, zal me benieuwen hoe het allemaal gaat lopen. Ben alleen niet van plan om te wachten tot ik zekerheid heb, want voor hetzelfde geld kan ik in januari weer opnieuw beginnen met solliciteren en mijn klokje tikt ook door. Groetjes, Astrid
En zo is dat! Anders ben ik straks 50 en kom ik in de overgang En zekerheid in t leven heb je nooit hoor! En moet je t daarom laten?
Zeker weten van niet. Ik zie het hier in Limburg met dat hele gedoe rond Nedcar, daar staan mensen die al jaren een vast contract hadden nu gewoon op straat. Dus een vast contract zegt helemaal niks, als er een faillisement van een bedrijf komt of ze vinden je ineens te oud sta je gewoon op straat ( contract of niet). Dus daar wacht ik mooi niet op hoor en ik zeg altijd maar zo waar 3 monden kunnen eten kunnen er ook 4 eten . Groetjes, Astrid
ik ben het ook zeker met daphne eens... tegenwoordig is het vaak anders, maar prive gaat voor mij zeker voor op werk! en idd zie nu nog maar eens meteen zekerheid te krijgen qua werk, ben je zo jaren verder... Ik heb altijd graag kinderen gewild op jonge leeftijd, dat is puur op gevoel en ik vind dat het erg veel voordelen heeft, zou zeker niet op mijn dertigste nog eens aan kinderen willen beginnen! maar das ieder voor zich natuurlijk... en bovendien, ook al kom ik evt in de ww, als je WIL werken lukt het volgens mij ook (ook al is het dan iets waar je mss niet meteen voor gekozen had...) En daarnaast verdiend mijn vriend genoeg om, wanneer dat noodzakelijk is, ons alle 3 te onderhouden
kreeft bedoelt het denk ik zo te lezen niet lullig bedoelt maar ergens heeft ze wel gelijk, je weet in ieder geval van te voren dat als je geen vast werk heb je financiële situatie niet vast staat, en als je nog maar net ergens begonnen bent is het maar afwachten of je goed je werk doet en je baas dat ook inziet en je ondanks je zwangerschap een vast (of nieuw) contract aan bied... is dat niet zo is het wel aannemelijk dat je vantevoren bedenkt wat voor financiële risico's het met zich mee brengt als je desondanks zwanger probeert te worden of het financieël haalbaar is... idd in het leven is niets zeker dat is 100% waar maar je kunt wel vantevoren bekijken of je met of zonder werk jezelf (en gezin-kind) kunt onderhouden zonder daar ineens voor het blok te staan omdat je contract niet verlengd wordt...dat zijn natuurlijk de risico's en eigen verantwoordelijkheid als je zonder werk komt te zitten...een (ww) uitkering is ook geen vetpot en niet iedereen komt in aanmerking voor een uitkering.... succes in ieder geval
Hier wil ik ook nog ff op reageren.. Ik ben al ruim 2 jaar werkzaam in dit bedrijf, maar ze nemen gewoon geen vaste mensen meer in dienst. En dit zal je (tegenwoordig helemaal) al vaker mee maken! Mn vriend heeft iig wél zekerheid. Ik wilde dat ik dit ook kon zeggen, ook bij mn vorige bedrijf ging dit zo, hier werkte ik ook al 2 jaar. En ik weet gewoon dat ik mn werk goed doe en een harde werker ben, dus hier ligt t niet aan. Zo kan ik toch wachten tot ik een ons weeg?
Niemand heeft momenteel zekerheid!!!!!! Ik had een vaste baan, bij een gigantisch groot bedrijf, en die gingen reorganiseren... weg vast contract! En daarna een paar maanden via uitzendbureau, daarna half jaar contract, nu weer nieuwe baan met jaarcontract.... tja.. als je moet wachten op een vast contract (wat bij een reorganisatie toch geen reet voorsteld) dan is het dalijk te laat, want je weet niet hoe lang het duurt voor je zwanger raakt. De ene is binnen een maand zwanger en de ander doet er 3 jaar (of zelfs nog langer) over. Moet je daar op wachten? Lekkere valse zekerheid. Want er kan zoveel gebeuren. Als ik een ding zeker weet is dat er geen zekerheid bestaat in deze wereld! @ Ilona, wellicht kan je je bij een uitzendbureau aanmelden dat je ook bereid bent om tijdelijk werk op te pakken. Sommige bedrijven zoeken echt iemand voor maar een paar maanden. En ik heb hier ook al verhalen gehoord van mensen die heel veel geluk hadden dat ze tijdens een overduidelijke zwangerschap een baan hebben gevonden. Succes in ieder geval! Groetjes Daphne
Ik ben net zwanger geraakt en heb een jaarcontract tot mei (de maand waarin ik ook ben uitgerekend). Omdat ik nu al weet dat mijn werkgever mijn contract niet gaat verlengen ben ik hard op zoek naar een nieuwe baan. Waarschijnlijk ga ik per 1 november beginnen bij een andere werkgever met een jaarcontract. Ook geen vastigheid, maar wel mijn zwangerschapsverlof betaald en geen ww en als de kleine in november 2007 6 maanden is kan ik makkelijk op zoek naar een andere baan mocht dit contract niet worden verlengd. Het enige waar ik mee zit is, wat nou als ik voor 1 december (mijn proeftijd) te zien is dat ik zwanger ben.dan moet ik waarschijnlijk verder solliciteren?! Maar hopen op het beste.
En zo is het. Valse zekerheid, erg mooi omschreven. Mijn vader ging dood toen mijn moeder 32 jaar was. Ik was 12, zusje 9 en broertje 5. Mijn vader had een vaste baan. Mijn moeder stond ineens alleen met 3 kinderen. Dus je hebt nooit zekerheid. Ze moest toen een fulltime baan zoeken, in plaats van de partime baan die ze had. Is prima gelukt. Het bedrijf kan op de schop gaan, je kunt ziek worden, etc. etc. Ik vind het erg flauw om te zeggen of stellen dat mensen maar moeten wachten tot er een vast contract is. Niks is zeker, en al helemaal niet een vast contract. Bij defensie was dat vroeger een zekerheid, maar dat zelfs niet meer.
ik kan me helemaal bij Daphne aansluiten! wij wilden eerst ook wachten totdat ik een vast contract kreeg, maar dat zat er ook niet in (reorganisatie, volgende werkgever faillisement, geen contractverlenging door economische omstandigheden= ook een reden om zelfs vaste contracten te ontbinden!). laat maar. als je daar idd op moet wachten, dan kan je wachten tot je 50ste en het te laat is. gewoon de natuur zijn gang laten gaan en zoeken naar een leuke baan! sterkte!
Ben ik het ook mee eens. Wij stellen het al jaren uit om allerlei redenen, dan wilden we eerst een ander huis, dan eerst een andere baan, toen weer eerst trouwen. Nu zijn we 28 en 35, en er geestelijk helemaal aan toe, en lichamelijk ook klaarblijkelijk want het was in 1 keer raak Maar ik volg een opleiding met daaraan vast een tijdelijk contract bij een ziekenhuis. Nu blijkt dat ik naast mijn studie 32 uur moet blijven werken, kan wel ouderschapsverlof openemen maar dat is maar tijdelijk en bovendien kom ik dan werk/stage uren tekort. Kortom ik word meer of meer gedwongen na mijn verlof te stoppen Want 32 uur werken ga ik niet redden met een kleintje en het huiswerk en opdrachten. Daarnaast heb ik zowel een zieke vader als een zieke moeder. Momenteel liggen ze beiden in het ziekenhuis Ook voor hen wil ik tijd maken zolang ze er nog zijn. Zekerheid is inderdaad vaak vals.
Echt balen lily, Zou je niet voltijd naar school kunnen gaan? Je krijgt dan studie financiering en bij de meeste hbo opleidingen ben je niet meer dan twee dagen op school, en dan maar 6 uurtjes op een dag. succes ermee