Ziekmelding, wat een gedoe..........

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Moet even ergens klagen hoor......

Na een moeilijke tijd en een tijdje halve dagen werken durfde ik het vorige week eindelijk om me helemaal ziek te melden.
    Ik ben op, uitgeput.....kortom ik zit er doorheen.....

Mijn bedrijfsarts was godzijdank heel begripvol, eigenlijk had ik volgende week al een afspraak met haar maar die heeft ze naar de 20e verzet zodat ik evel lekker kan bijkomen :) Echt top dus.

Maar nu moet ik volgende week wel bij mijn unit hoofd komen voor 'een plan van aanpak' EN heeft de UWV me gebeld over waarom ik ziek ben en heb ik inmiddels als een pak papier ontvangen met oa alle regels waar ik me aan te houden heb.

Ik heb nu dus een bedrijfsarts, een unit-hoofd en iemand van de UWV aan wie ik verantwoording moet afleggen.
    Dan heb ik nog een huisarts een verloskundige en een fysiotherapeut waar ik zo nu en dan langsmoet.......

En de reden dat ik thuiszit is oa dus dat ik gewoon OP ben, uitgeput, stuk......
    Kijk ontzettend tegen die afspraak met mijn unit hoofd op, laat staan het volgende telefoontje van de UWV op de 31e.

Wie heeft er ervaring met het UWV ivm ziekmelding tijdens de zwangerschap?
    Ik heb het idee dat ik maar 'iets' verkeerd hoef te doen en dat ik dan de lul ben zeg maar. Met mijn bedrijfsarts klikt het gelukkig wel goed hoor, maar ja, ik pieker me nu al weer helemaal suf over die UWV mensen........
    Je zou bijna maar weer gaan werken om van het gedoe af te zijn.

2. sim

sim Niet meer actief

dat is precies hun bedoeling, dat het zoveel werk kost om de ziektewet in te gaan dat het demotiverend werkt. maar meis, als jij op bent en je hebt een huisarts, fysio en nog eens een bedrijfsarts achter je staan hoef je je nergens druk om te maken. blijf daar gewoon aangeven dat jij ook niet blij bent met de situatie en het zelf ook graag anders had gezien, maar op dit moment geen andere mogelijkheid ziet dan kunnen ze met van alles en nog wat komen. jij zult eerst weer moet opladen voor je aan het werk kunt, je maakt gewoon duidelijk dat je je zwangerschap natuurlijk niet op het spel zet.

heel veel sterkte en hoop dat je je gauw beter voelt

3. Niet meer actief

Als jij echt ziek bent, dan zou ik niets vrezen en gewoon je verhaal doen en doen wat ze van je verlangen...

Ik vind het wel goed dat er zoveel werk van gemaakt word hoor! Er zijn er zoveel die in de ziektewet zitten voor de lol!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Daar ben ik het ook wel mee eens hoor, ik ken zo iemand die al jaren onterecht geld vangt. Hij maakt er gewoon een sport van het elke keer weer voor elkaar te krijgen. Na 5 jaar is hij door de mand gevallen en dat is maar goed ook!

Het is alleen dat juist de reden dat ik thuis ben is dat ik geen energie heb en dit kost me weer zoveel energie.....en dat terwijl ik juist altijd zo'n 'braaf' meisje ben ;)

Dan denk ik, LAAT ME MET RUST! dan kan ik tenminste bijkomen, des te sneller kan ik weer (deels) aan het werk!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik moest jammergenoeg in week 30 van mijn zwangerschap stoppen met werken dit ivm hoge bloeddruk en heel veel vocht. Ze dachten aan een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Moet zeggen dat ik tot vorige week helemaal niets heb gehoord van het UWV. Ik kreeg een keer een briefje. En vorige week belde er ineens iemand op dat ik in de ziektewet zat, ik zeg nou als je je dossier er eens goed op naslaat zit ik inmiddels al in mijn verlofperiode....
    Verder vroeg ze wat dingen waarom ik ziek was geweest en dat was het.
    Afgelopen week kreeg ik ineens een brief dat ik per 25 september in de ziektewet zit (beetje raar maar ja) en de dag erop kreeg ik weer een brief dat ze mij een zwangerschapsuitkering toekennen. Administratief loopt het niet daar volgens mij!
    Heb de pz functionaris gemaild van mijn werk. Die lossen het maar op.

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    uwv heeft bedrijfsarts geregeld ik heb er zelf geen contact mee gehad.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hey hallo,

Ik heb even een vraagje aan je. Hoelang heb je hier al last van. Ik zit namelijk ook al aardig op het randje en ben nog maar 10 weken zwanger. Gek word ik van mezelf en iedereen om me heen. Ik vraag me af of dit nou normaal is, hoort dit bij de zwangerschap? Ik ben iemand die zich alleen maar schuldig voelt bij een keer ziek zijn...

liefs

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    senseemillia

Als je met zwangerschapsverlof gaat wordt je administratief gezien ziek gemeld, dus misschien daarom het bericht dat je ziek bent gemeld?

9. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik ben het ook eens met Gupsie. Als je echt niet in staat bent om te werken heb je inderdaad niets te vrezen lijkt me. Oke, het is wel een hoop gedoe als je niet lekker in je vel zit, maar ik vind het ook een goede zaak dat ze er werk van maken.

Beterschap en sterkte

10. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik zit ook bij het uwv in de ziektewet ( al toen ik zwanger raakte ) en mijn ervaring is als je gewoon je verhaal doet dat het dan echt geen kwaaie mensen zijn hoor.
    Mijn arts van het uwv is een fijne man.

De administratie is een ander verhaal :D

Groetjes MB2005.

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Als je ziek bent door je zwangerschap dan betaalt het UWV je ziektegeld aan je werkgever, jij merkt daar niets van, je krijgt gewoon 100% doorbetaald. Het is anders als je ziek bent door iets anders, dan moet de werkgever je uitkering betalen.

daarom komt bij jou het UWV in beeld. Maar het UWV is een instantie van regeltjes, je werkgever moet aan allerlei regels voldoen om deze uitkering te ontvangen, anders draaien ze zelf voor de kosten op.
    Die regels zijn behoorlijk streng, maar jij moet je niet zorgen maken, het is meer een papieren kwestie. daar horen regelmatig gesprekken bij met je leidinggevende, zo ook "het plan van aanpak"dat is een plan samen met jou gemaakt hoe ze jou het beste kunnen begeleiden, en natuurlijk is het doel om je weer aan het werk te krijgen. Maar je moet je geen zorgen maken, ziek is ziek, deze gebeuren allemaal in samenspraak met je bedrijfsarts, het zal niet zo zijn dat ze je verplicht aan het werk sturen.
    Kijk anders even op www.uwv.nl
    Daar staat bij "werkgevers" precies wat ze moeten doen bij een ziekmelding, dat maakt een hoop duidelijk.
    intussen, rust vooral uit.
    groetjes Patricia

Deel Deze Pagina