vraagje over de belastingaangifte

Discussion in 'De lounge' started by Tulp21, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wie kan mij helpen of er in ieder geval iets over uitleggen?
    Ik ben nu de belastingaangifte aan het invullen. Op einde krijg je resultaat te zien bij overzicht. Dan zie je daar staan: Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen. Wanneer er een
    -494 staat betekent dit dan dat dit niet betaald hoeft te worden? En wanneer er geen - teken staat voor een bedrag dan weer wel? Want als dit zo is dan moet ik ineens 2067 euro gaan terug betalen :$ wat ik juist heel raar vind aangezien er vet veel belasting is betaald vanwege mijn bonussen enz.. Ik snap echt niet hoe dit allemaal kan heb ook niet echt veel verdient ofzo en vriendlief krijgt juist heel veel terug voor een bijbaantje waar die maar 2 maanden in 2010 heeft gewerkt :(
    Daarbij staat op de jaaropgave loon voor de zorgverzekeringswet en de ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet. Moet ik deze niet ook ergens invullen? Ik kom er deze keer niet meer zo wijs uit dan normaal maar houd het maar even op de hormonen haha :p

Alvast bedankt :)

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    een - krijg je idd terug.
    Het kan zijn dat je bonussen tegen een te laag tarief zijn afgerekend.
    Maar heb je al geprobeerd te verdelen tussen jou en je vriend?
    De zorgverzekeringswet hoef je niet in te vullen. DIe word automatisch afgerekend

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ok bedankt :)
    Dus bovenop de bedrag die wij al terug krijgen moet die -400 ook nog bijgeteld worden begrijp ik?
    Heb trouwens idd samen opgeteld houden uiteindelijk wel wat over maar dat terug te betalen bedrag vind ik gewoon balen :):p ach ja alles wat ik kan krijgen is extra meegenomen denk ik maar :)

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Wat bedoel je met bovenop wat we al terug krijgen?
    Dat snap ik niet zo heel goed?

Dat terug te betalen bedrag komt tevoorschijn als je alleen je loon invult of heb je nog meer posten?

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nou er staat bij Terug te krijgen inkomstenbelasting en volksverzekeringen onderaan Terug te krijgen: en bedrag erachter.
    Nu snap ik dat wij dit dan sowieso terug krijgen maar dan komt het volgende gedeelte:
    Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen.
    Daar staat dan deze zin nog eens maar dan met een bedrag erachter. Dus in mijn geval 2067 en bij mijn vriend -494.
    Dit is dan toch wat ik zou moeten betalen of niet?

Oh en ik heb verder geen posten als alleen maar loon ;)

6. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    in jou geval krijg jij die 2000 en mag je vriend 400 betalen volgensmij

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb er even een prinscreen van gemaakt. Zodat jullie begrijpen wat ik bedoel :) Dit is die van mij. Bij mijn vriend staat er een groot bedrag die wij terug krijgen en onderaan waar bij mij 2067 staat, staat dus bij mijn vriend -494.
    Wat houd dit dan allemaal in vraag ik mij af :)

8. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    jouw verschuldigde belasting is die 2067, dus die moet je betalen helaas. en jouw vriend krijgt dan 494 terug..

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ok bedankt voor de reactie dan heb ik het toch goed :)
    Blijft wel balen van die 2067 euro haha :p

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    ik ben het er niet mee eens, er staat daarboven toch duidelijk terug te krijgen 700 nog wat euro, waar je nu naar kijkt is volgens mij gewoon een overzicht.
    krijg jij geen verdeling de pagina hiervoor want daar staat het nog duidelijker

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    nee volgens mij klopt dat niet.
    Je reeds betaalde LB is hier nog niet vanaf.
    Dat is gewoon het totaal staatje.
    Wat is dat wat ik daarboven zie?
    Die terug te ontvangen 724?
    En er is bij het Bel dnst programma nog zo'n volgend scherm waarin je eventueel kunt verdelen. Hoe ziet dat eruit?
    Ik werk zelf met elsevier en dus niet heel bekend met het BEl dnst programma.
    Als je niet alles hier wil zetten (begrijpelijk) mag het ook in een PB hoor!

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Misschien kun je een printscreen van dat bovenste deel maken? Waar die 724 berekening duidelijk te zien is.
    Ik denk nl. dat je 2076 verschuldig bent en er al 2800 ingehouden is en je dus 724 terug krijgt

13. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    408
    83
    vullen je vriend en jij sameneen formulier in of ieder apart?
    Het 2e bedrag dat jij noemt is het totaal verschuldigde bedrag aan belasting dus je krijgt die 700zoveel terug van de BD
    Je vriend hoeft (waarschijnlijk doordat hij onder de inkomensgrens blijft) geen belsting te betalen..
    Zou mooi zijn, op basis van jouw prt screen zouden wij bijna 10000 moeten betalen :$ En we krijgen toch echt ruim 2000 euro terug :D

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@Sjalleke: ja wij vullen altijd samen in alleen de overzicht van mijn vriend krijg ik altijd apart te zien.

@Sidmick: wat is dat dan voor een programma Elsevier? heb altijd met de programma van de Bel.dienst het opgestuurd.

16. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Je krijgt 724 terug :)

Die 2067 is wat je moet betalen, maar er is al 2791 ingehouden over je loon dus krijg je terug!

Elsevier is voor belasting en accountantskantoren, ik ben financieel en fiscaal adviseuse ;)

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Aahh ok dus ik hoefde alleen maar naar het terug te krijgen bedrag te kijken :D en mijn vriend moet die -400 natuurlijk terug betalen neem ik aan?

18. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Wat is je BECON nummer?:p;):D

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dames bedankt voor de hulp. :)
    Zie nu pas dat wij helemaal niets hoeven te betalen haha zo dom heb gewoon niet goed gelezen snapte al niet waarom ik het nu ineens niet begreep terwijl ik het al aantal jaren steeds goed heb gedaan. Wij krijgen zelfs een heel mooi bedrag terug joehoe!! :D

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Kijk we hebben een kenner in huis!

Share This Page