recht op zwangerschap en bevallingsverlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Inoah88, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inoah88

Inoah88 Lid

7 jan 2014
    6
    0
    0
    Beste UWV.

Eigenlijk zou mijn uitkering aflopen op 7 maart 2014.

Op dit moment heb ik vanaf vandaag(07-01-2014) mijn ww uitkering tijdelijk stop laten zetten in verband met niet beschikbaar zijn voor werk. Ik ben zwanger en ben op het moment heel erg moe en wat last van kwaaltjes (niet ziek, onder die wet val ik niet). Daardoor kan ik niet voldoen aan de eis: beschikbaar zijn voor werk. Ik heb een uitkering voor geloof ik 29 uur. Ik werk als invaller in het basisonderwijs. Ik kan sochtends gebeld worden of ik kan werken. Als ik mijn uitkering nu door zou laten gaan zou ik dus geen werk mogen weigeren en beschikbaar moeten zijn. Dat zie ik nu niet zitten vandaar dat ik mijn uitkering nu stop heb gezet. Ik wil namelijk zelf kunnen aangeven of ik wel of niet die dag kan werken. Bovendien moet je als invaller constant je telefoon aanhebben om zo beschikbaar te zijn voor invalwerk, ook dat zie ik nu niet zitten want als ik bijvoorbeeld lig te slapen smiddags wil ik gewoon even niet bereikbaar zijn en gestoord worden. Als ik erg moe ben of misselijk of wat dan ook wil ik voor mezelf kunnen kiezen en werk kunnen weigeren. De komende tijd ga ik het dus wat rustiger aan doen en zal ik dus misschien sommige weken niet werken, andere weken 1 dag of wie weet soms wel een hele week.
    Zoals hoe ik het nu voor me zie is dat ik het de komende 3 maand even rustig aan wil gaan doen en daarna weer ga proberen aan de beschikbaarheidseisen te voldoen en dus mijn ww uitkering weer verder te laten gaan. Op 15 april verwacht ik mijn uitkering te laten herleven. Ik heb dan nog recht op 2 maanden. (2x 4 weken toch?) Op 10 juni 2014 zal dan mijn ww uitkering aflopen.