Even een vraagje.. Heb regelmatig tussen de menstruatie door bloedverlies, volgens mij is dat mijn eisprong. Heb het meestal ook alleen in die periode, niet iedere maand. Maar vandaag heb ik toch aanzienlijk meer bloedverlies dan anders, wel mijn eisprong en ook last van obstipatie (wat ook te linken is aan mijn eisprong) Zou ik hiermee naar de dokter moeten of hebben jullie dit ook wel eens? Heb verder geen tussentijds bloedverlies na vrijen of op andere momenten.
Als je ergens over twijfelt kan je altijd een afspraak maken bij de huisarts. Beetje lastig door het scherm heen te zien of het normaal is of dat er iets anders aan de hand is.
Ik dacht dus ook dat het iets onschuldigs was maar toen ik de verhalen van anderen hier op het forum las, heb ik toch maar een uitstrijkje bij de dokter laten doen. Hier was het helaas niet gewone onschuldige bloedingen want bij mij zijn er helaas wel onrustige cellen in mijn baarmoedermond gevonden. Ik zou als ik jou was zeker naar de huisarts gaan om dingen te laten uit sluiten.
Heb het op een online chatuur van een arts gevraagd en die gaf aan te denken aan een ovulatiebloeding. Mocht het meerdere keren per maand voorkomen dan naar een arts.. Voor nu gerustgesteld
Wauw daar vertrouw je op? Waarom maak je niet gewoon een afspraak bij je huisarts. Daar is hij/zij voor. Kleine moeite. Je laten beoordelen door iemand door een beeldscherm heen is niet betrouwbaar.
Handig zo'n chatoptie met artsen! Mocht je het alsnog niet vertrouwen dan kan je naar je dokter, toch?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die last heeft van ovulatie bloedingen, ik zou wanneer dit vaker gebeurd toch de huisarts bellen.
Ik heb dit zelf ook een aantal keer gehad en toen ik dit bij mijn huisarts meldde maakte hij inderdaad een uitstrijkje. Dat is volgens mij standaard protocol
Dat bestaat wel google er maar eens op, vroeg mij alleen af of het normaal was dat ik meer bloed verloor dan anders..
Ja, waarom niet? Als ik het verhaal vertel bij de huisarts zou de reactie waarschijnlijk hetzelfde zijn.. Het verhaal verandert namelijk niet
Dat wist ik toen niet want we waren toen niet aan het proberen en ik deed dan ook geen ovulatie testen
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg dat ik er nooit van heb gehoord. Maar als jij nu gerustgesteld bent, prima toch!
En hoe weet je dat diegene die er aan de andere kant zit ook daadwerkelijk iemand is die er voor geleerd heeft? Vind het bizar dat je met zorgen loopt en niet bij je eigen huisarts aanklopt. Lijkt mij inderdaad niet verkeerd als alles even gecheckt word. Ovulatiebloeding oké dat is niet apart maar doorgaans is dat niet meer dan een paar drupjes. Snap niet dat mensen zo laks omgaan met lichamelijke klachten.
Hm, toch zou ik voor een uitstrijkje even langs de huisarts gaan hoor... Gewoon voor de zekerheid. Ik heb soms periodes met veel contactbloedingen. Ik heb hier denk al 10x een uitstrijkje voor gehad. Toen ik bij de gyn liep ivm mn pcos en kinderwens, eens naar gevraagd. Ze zei dat het kan dat ik een gevoelige baarmoedermond heb en daardoor snel bloed. Maar toch, als ik weer een periode met veel contactbloedingen heb, ga ik toch maar weer braaf naar de huisarts. En iedere keer weer krijg ik weer een uitstrijkje. Gelukkig altijd negatief, maar goed, hij zal die uitstrijkjes niet voor niets stug vol blijven houden. Liever 10x teveel dan 1x te weinig....
Nou misschien dat ik binnenkort wel een x ga. Heb besloten dat ik het bij ga houden in mijn menstruatiekalender. Bedankt voor jullie reacties.
Voor de zekerheid toch een uitstrijkje gemaakt en uitslag was goed. Dokter schuift het op de hormoonhuishouding!