Ik werk op een mbo opleiding als onderwijsassistent. Ik werk hier sinds september vorig jaar. En ik werk 20 uur in de week. Mijn contract loopt tot 1 augustus. De school moet ontzettend bezuinigen, maar waarschijnlijk kan ik volgend schooljaar wel weer terug komen. In de zomervakantie wordt de begroting definitief. En waarschijnlijk (als ze me weer aannemen) kan ik in september weer beginnen. Mijn collega's en teamleider willen mij heel graag houden, en als er nog geld is voor een onderwijs assistent ben ik degene die wordt aangenomen, ondanks mijn zwangerschap! Alleen is het dus niet 100% zeker dat ik weer wordt aangenomen. Als ik wel wordt aangenomen zit ik 1 maand zonder inkomen. Ik wil dus ww aanvragen. ben vorige week al naar het cwi geweest, en jeetje wat komt overal veel bij kijken. Cwi wil eigenlijk dat ik die maand gewoon ergens ga werken. Dus dat ik dus in iedergeval druk moet solliciteren. Maar aangezien ik anders helemaal geen zomervakantie heb, en dus niet op vakantie kan, wil ik dit liever niet. En ik zie er best wel tegenop om ergens even voor een maandje te komen met 23 weken zwangerschap. Vraag me ook af of mensen me wel gaan aannemen ondanks mijn zwangerschap. Wat vinden jullie van mijn probleem? En zouden jullie wel voor dat ene maandje ergens anders gaan werken, ondanks dat als je een vast contract had gehad gewoon wel vakantie had? Vind het aan de ene kant ook wel vreemd om me handje op te moeten houden.
Als het moet van het cwi en je anders niets krijgt heb je een keuze.. maand geen geld of maand werken lijkt mij. Cwi zou wel weten hoe en wat en anders vraag je een gesprek met iemand anders aan van het cwi kijken wat die van je verhaal vinden
Ik heb vorig jaar gekozen voor een maand vrij, ofwel onbetaald. Als je opgeeft dat je werkeloos bent hoort daar nu eenmaal de sollicitatieplicht bij.. Anders krijg je geen uitkering of wordt je gekort. Natuurlijk is het wel zo dat je ook als ww-er recht hebt op vakantie... Maar hoe dat precies zit... Volgens mij moet je dat van te voren doorgeven ofzo, welke periode en dat is maximaal 3 weken geloof ik...?
Als je zeker weet dat je het volgende jaar weer terug kan komen zou ik denk ik ook kiezen voor een maand onbetaald thuis zijn. Daar kun je nu al voor sparen. Maar als het niet zeker is, dan zou ik me wel inschrijven bij het CWI, want na een maand kan dat niet meer.
Als WW'er heb je wel recht op vakantie, maar dat gaat om 20 dagen op jaar basis. Dus wordt jij nu pas werkloos dan gaat dat naar rato, de rest is dan ook onbetaald. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om een maand onbetaald verlof te nemen. Als dat er financieel niet in zit dan dus solliciteren en hopen dat je voor een maand nog een leuke job kan vinden.