Ik werk op een mbo opleiding als onderwijsassistent. Ik werk hier sinds september vorig jaar. En ik werk 20 uur in de week. Mijn contract loopt tot 1 augustus. De school moet ontzettend bezuinigen, maar waarschijnlijk kan ik volgend schooljaar wel weer terug komen. In de zomervakantie wordt de begroting definitief. En waarschijnlijk (als ze me weer aannemen) kan ik in september weer beginnen. Mijn collega's en teamleider willen mij heel graag houden, en als er nog geld is voor een onderwijs assistent ben ik degene die wordt aangenomen, ondanks mijn zwangerschap! Alleen is het dus niet 100% zeker dat ik weer wordt aangenomen. Als ik wel wordt aangenomen zit ik 1 maand zonder inkomen. Ik wil dus ww aanvragen. ben vorige week al naar het cwi geweest, en jeetje wat komt overal veel bij kijken. Cwi wil eigenlijk dat ik die maand gewoon ergens ga werken. Dus dat ik dus in iedergeval druk moet solliciteren. Maar aangezien ik anders helemaal geen zomervakantie heb, en dus niet op vakantie kan, wil ik dit liever niet. En ik zie er best wel tegenop om ergens even voor een maandje te komen met 23 weken zwangerschap. Vraag me ook af of mensen me wel gaan aannemen ondanks mijn zwangerschap. Wat vinden jullie van mijn probleem? En zouden jullie wel voor dat ene maandje ergens anders gaan werken, ondanks dat als je een vast contract had gehad gewoon wel vakantie had? Vind het aan de ene kant ook wel vreemd om me handje op te moeten houden.
Als het moet van het cwi en je anders niets krijgt heb je een keuze.. maand geen geld of maand werken lijkt mij. Cwi zou wel weten hoe en wat en anders vraag je een gesprek met iemand anders aan van het cwi kijken wat die van je verhaal vinden