Vraagje vergoeding werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door BoBam, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Als ik met zwangerschapsverlof ga, krijgt de werkgever dat dan vergoed''?
    Iemand zei dat laatst tegen mij, maar de baas weet nu nog niet dat ik zwanger ben, dus ik wil zulkse dingen alvast even weten.
    Want hij zal er vast niet blij mee zijn als ik het vertel.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Bobam,

Je werk krijgt inderdaad een bedrag vergoed. Volgens mij gaat dit via het UWV.

Wellicht kan je even kijken via google. Daar staat aardig wat informatie.

Groetjes,
    Elvira

3. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Tijdens je zwangerschapsverlof wordt je salaris doorbetaald door het UWV. Hij heeft nu geen kosten aan jouw salaris en kan voor dat geld evt. een vervanger aanstellen tijdens deze periode of heeft zo een tegemoetkoming in de kosten voor een uitzendkracht.

4. BoBam

BoBam Niet meer actief

oke heel erg bedankt, ik kon het verder nergens vinden, mooi hier ben ik blij mee! dank u dank u
    hihi

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Gaat inderdaad via UWV, ik krijg gewoon salaris en UVW regelt dan iets met mn baas ofzo...k weet het niet precies, maar je krijgt gewoon geld :D

6. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij krijgt je werkgever een uitkering van UWV ter hoogte van 70% van jouw loonkosten, dus het kost hem wel wat geld. Dit weet ik niet helemaal zeker en ik kan het ook niet zo gauw vinden, maar dat weet een P&O afdeling wel.

Verder is het aannemen van een uitzendkracht een dure aangelegenheid (hoge vergoeding aan het uitzendbureau). Dit is natuurlijk helemaal jouw probleem niet, maar het kan zijn dat sommige werkgevers niet zo vrolijk worden van de gedachte aan die extra kosten... vooral als het niet zo heel erg goed gaat met de zaken.

succes met vertellen, ik hoop dat je werkgever leuk reageert! (bij mij was de reactie vooral: wat leuk voor je! dus dat kan best)

7. BoBam

BoBam Niet meer actief

nou ik weet zeker dat hij niet blij reageert.
    ik moet 1 febr heen voor me eerste echo en daarna ben ik van plan om het te vertellen, moet eerst voor mezelf die bevestiging nog hebben.
    dat wordt wat.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    In principe krijgt jouw werkgever gewoon 100% van jouw loon van het UWV, er is alleen wel een maximum dagloon vastgesteld. (en dat ligt hoog) Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Verder hoeft het aannemen van een uitzendkracht niet duur te zijn. Mensen vergissen zich wel eens in de kosten die dat met zich mee brengt. Niet het hele bedrag wat hoger is dan het uurloon gaat nl. naar het uitzendbureau. werkgeverslasten etc. zitter er ook bij in, plus dat het een werkgever geen geld kost bij ziekte. Uiteindelijk is het dus niet veel duurder, daarnaast kan je baas er voor kiezen iemand aan te nemen met een lager uurloon dan dat jij hebt. Ik zou me niet te veel zorgen maken dus.

9. BoBam

BoBam Niet meer actief

oke dank je!

Deel Deze Pagina