hoe werkt google drive eigenlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb een nieuwe smartphone gekocht maar wil die 30gig aan foto's van mn vorige smartphone niet daarop overzetten. Kan ik dan alles wat ik wil op google drive zetten en ze zo op mn nieuwe smartphone bekijken?
    En hoe werkt dat eigenlijk? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet per ongeluk alles deel met anderen?

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik gebruik drive ipv word. En zomaar delen met anderen gaat niet zomaar. Dus je kunt het makkelijk gebruiken daarvoor. Ik vind het ideaal!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hij is gekoppeld aan een Google mailadres. Dus met je ene telefoon inloggen en er alles in zetten. Met je nieuwe telefoon, laptop en smart tv kun je de foto's bekijken als je inlogt met je mail en ww.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Thanks. Ben nu alles op google drive aan het zetten. Of tja, veel. Ik zie ze dan ook op mijn nieuwe gsm verschijnen zonder geheugen op de telefoon in te nemen :)
    zal nog wel een week werk zijn. Veel onzinfoto's enz,... elke avond 5 a 10 min foto's selecteren ofzo

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik gebruik google foto's. Als ik het in drive zet, komen ze ook in foto's toch?
    Of zijn dat 2 aparte dingen...

6. twinkle star

Google drive is iets aparts. Je kan via elke computer op je drive inloggen en je foto's bekijken. Ik heb een app op mijn telefoon die wanneer ik hem open en verbonden ben met WiFi, alle filmpjes en foto's naar Google drive kopieerd. Ik moet ze dan wel van mijn telefoon ook verwijderen om weer ruimte op mijn telefoon te krijgen.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

En hoe betrouwbaar is dat? Moet ik de foto's ook best op een harde schijt zetten of doe je dat niet?

8. twinkle star

Ik heb de meeste ook op de laptop maar in principe zou er niks mee kunnen gebeuren

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Google zelf kan je foto's wel bekijken en gebruikt deze ook. Voornamelijk voor het ontwikkelen van AI, maar echt duidelijk is het niet wat ze ermee doen. Er zijn ook online oplossingen die iets privacy vriendelijker zijn.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Wat dan bv?

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dropbox is ietsje privacy vriendelijker maar helemaal waterdicht is het niet.
    iCloud, Apple heeft van privacy een ding gemaakt en gebruikt alleen geanonimiseerde gegevens. Maar je moet wel wat skills hebben om het op een Android telefoon aan de praat te krijgen. PC (met Window of Ubuntu) is makkelijker. Dus dat lijkt me voor een Android gebruiker niet de ideale oplossing.

Andere, wat minder bekend opties:
    https://spideroak.com Echt een aanrader. Deze werd geadviseerd door Edward Snowden himself.
    https://keybase.io

Hier staat ook nog een lijstje:
    https://www.cloudwards.net/top-10-secure-dropbox-alternatives/

Hou er wel rekening mee dat services waar je niet met je privacy betaald, dus niet gratis zijn.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina