Contract gastouder/belastingdienst

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MamvanRoos, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamvanRoos

28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het gastouderbureau is er altijd nogal fel op dat de uren van het opvangcontract overeen moeten komen met de uren die ik doorgeef aan de belastingdienst. Door studie en grote verschillen in afgenomen uren, kom ik elke keer weer 'in de knoop'.

Is het gastouderbureau hier bij jullie ook zo strikt in?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb ze daar nog nooit over gehoord. Hebben ze toch ook niks mee te maken? Al vul ik in dat ik maar 1 uur per maand afneem, dat voel ik alleen in m'n eigen portemonnee aan het eind van de maand.

3. MamvanRoos

28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ja inderdaad, beetje vreemd is het wel en ik heb alleen mijzelf er mee.. Toch maar weer eens bespreken ;)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met sjorsje eens. Wat heeft het gast ouder bureau hiermee te maken?
    Of gaan de toeslagen via hun? Dat hoor je ook namelijk veel.toeslagen rechtstreeks op rekening van het bureau en de rest word dan met de ouders verrekend. Iets wat ik persoonlijk nooit zou doen, maar goed...

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb ze er ook nooit over gehoord.. Ik zou volgens het contract 12 uur per week afnemen en dus 52 uur per maand op mogen geven bij de belastingdienst. Ik heb 50 uur opgegeven. Zo betaal ik elke maand een paar uur 'zelf' en heb ik wat 'overuren' die ik kan gebruiken tijdens haar vakantie.. dan neem ik minder uren af dan waar ik belastinggeld voor krijg, maar dat compenseert prima..

Gek dat ze daar zo over denken, daar hebben zij toch niks mee te maken..

6. MamvanRoos

28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen. Mee eens dat ze daar niets mee te maken hebben en het maakt het alleen maar ingewikkelder om ook met hun rekening te houden. Damay: de toeslagen lopen niet via hun, vragen we ook zelf aan. Vind dat persoonlijk ook fijner om het zelf in de hand te hebben.

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Maar zij krijgen toch helemaal geen bericht van wat jij doorgeeft neem ik aan? Dan zeg je toch gewoon dat je het tot op de minuut nauwkeurig doorgeeft, je overlegt bij de controle de jaaropgave van het bureau en dan zie je wel of je het netjes hebt gedaan.

Het klinkt mij vrij bemoeizuchtig in de oren, eerlijk gezegd. Maar goed, misschien hebben ze er toch op een of andere nadeel van als je het niet precies invult. Zou ik eens navragen, waarom ze daar nou zo op hameren.

Deel Deze Pagina