Contract Gastouder kostenberekening tips?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by bunchy, Mar 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    We hebben een Gastouder die 12,- zal verdienen per uur.
    Jongste is hele dag bij haar. Oudste twee gaan naar school en opvang van 15-1730 en misschien tussen de middag en natuurlijk in vakanties.
    Bureau wilt nu precies de uren weten voor de oudste twee en natuurlijk start/einde tijd.
    Wij weten niet of we kids laten overblijven of thuis laten eten tussen de middag en twijfel of ik haar tot 1745 zal laten blijven of tot 1730 (ene keer ben ik om 1720 thuis en soms om 1740)
    Hoe pakken we dit aan? Slim om zoveel mogelijk uren op te geven voor oudste twee kinderen? En tot 1730 ipv tot 1745 om geld te besparen?
    Wat is wijsheid?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is het een gastouder aan huis? Want die betaal je per uur en niet per kind. Dus zijn uren in mijn ogen niet nodig, alleen het totaal wat hè nodig hebt en niet per kind.

Ons bureau berekent een gemiddelde incl vakantie dagen enz en kijkt in september of het gemiddelde bij gesteld moet worden.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    12 euro per uur?? Wanneer dit bij de gastouder thuis is per kind schrik ik wel even van het bedrag!

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Je kan tijden opgeven, die je denkt dat het gemiddeld kost, maar de gastouder moet eind van de maand de daadwerkelijk uren doorgeven aan jou en het bureau om goed te keuren.
    Je betaald dus wat je afgelopen maand hebt gebruikt. Ene maand kan dit 42 en andere 44 uur zijn.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Valt mee hoor normaal is het 4,50/5,50 per uur per kind. Dus in de vakanties zal het voor ts een heel stuk duurder zijn aangezien voor de schooltijden toeslag krijgt. Over het hele jaar gerekend is dit goedkoper en stuk aantrekkelijker voor een gastouder.

Ik zou even uitrekenen hoeveel je per uur kwijt bent als de toeslag er al van af is. Meestal is dat rond de 1-2euro per uur dus Ong 0,25/0,50 per kwartier. Als je deze opgeeft. Geef je het niet op en maak je daar gebruik van kost het je 3 euro per kwartier. Dat je de uren moet opgeven is voor de belastingdienst en het contract.

6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Hoi! Ik werk als gastouder aan huis en heb dezelfde constructie: 1 thuis en 2 op school.

Het ligt een beetje aan het bureau wat het handigste is. Wij (vraagouder en ik) hebben een minimaal aantal uur per jaar afgesproken. Kom ik daar niet aan, krijg ik dat toch uitbetaald. Word het meer dan komt dat er gewoon bij.
    En daarin kunnen we ook weer kiezen wat fijn is: een vast aantal uur per maand uitbetalen en aan het einde vh jaar bijbetalen of elke maand het aantal gewerkte uren uitbetalen.

bij de BD zo min mogelijk uur opgeven, want extra geld krijgen aan het eind van het jaar is altijd leuker dan bij te moeten betalen.
    En eventueel kan je met (een gedeelte van) dat geld het resterende bedrag aan het bureau betalen.

7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Dank!
    Maar kan ik aan bd bijvoorbeeld de uren doorgeven van de lunchpauze om meer toeslag te krijgen terwijl de oudste twee meestentijds op school overblijven? Dat is slim toch? Of moet Gastouder dat ook ondertekenen? Wil haar natuurlijk niet laten frauderen

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Als ik het goed heb mag je voor schoolkinderen maximaal 6 uur toeslag per dag aanvragen.

Ik snap niet goed waar er gastouder voor moet tekenen? Ik pas sochtends 1 uur op alle kids en tussen de middag ook. Het maakt de bd toch niet uit wanneer de go oppast?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er geld voor tussen schoolse opvang ( Middag pauze ) geen kinder opvang toeslag. Omdat school verplicht is om overblijf aan te bieden en dit goedkoper is als een uur kinderopvang.

10. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Mmmm maar kan ik bv een uur voor school opgeven terwijl ze maar voor school een kwartier met het kind is?

11. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    En als ik het gewoon opgeef bij bd uur tussen middag, weten ze toch niet? Of gaat go er niet mee akkoord?

Share This Page