opleiding en 0 uren contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Friesland90, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Ik ben momenteel een opleiding aan het doen tot juli 2013. Wij hebben een kinderwens voor een tweede kindje, maar ik vraag mij af waar mijn verlof uit bestaat dan.

Mijn vorige verlof kreeg ik op basis van de afgelopen 12 maanden, van mijn 0 uren contract. Gezien ik nu niet werk maar stage loop en naar school ga, heb ik een zeer minimaal inkomen tot bijna niks.
    Stel ik zou in maart in verwachting raken en rond oktober met verlof gaan, heb ik alleen de laatste drie maanden gewerkt,.gezien ik in juli afstudeer.

Mijn man verdient boven het minimum loon dus recht op een uitkering heb ik niet weet u waar mijn verlof in dit geval op gebasseerd zou worden?

Groet

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Friesland90,

De hoogte van de Zwangerschaps-uitkering wordt bepaald door het loon dat je gemiddeld per dag verdient in de loonperiode van 4 weken of 1 maand vlak voor je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Je hoeft dus niet bang te zijn dat je WAZO-uitkering laag uitvalt als je niet een volledig jaar voor je verlof hebt gewerkt.

Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/t9Qxpu

Succes met je opleiding en je kinderwens.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina