contract kdv 64 uur, maar breng mn kind maar 50 uur

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Apie1, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Mijn vraag is: het contract met het kdv is 64 uur, maar ik werk een keer minder of mn zoon is ziek. Dan krijg ik wel een rekening voor 64 uur natuurlijk!
    Mag je dan toch 64 uur opgeven bij de belastingdienst? Of Moet je de resterende 14 uur helemaal uit eigen zak betalen?

2. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Je kunt gewoon je contracturen opgeven. Die worden meegenomen in de berekening.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Je mag over 140% van je contracturen of gewerkte uren toeslag aanvragen. Stel je werkt 100 uur per maand dan mag je 140 uur opvang afnemen (ivm reistijd en dergelijke). Als je een 0-uren contract hebt krijg je vrije dagen en ziektedagen niet doorbetaald, dan mag je dus 140% van je daadwerkelijk gewerkte uren afnemen.

4. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Ik hoef dus niet aan het einde van het jaar de uren terug te betalen die hij niet geweest is, maar waarvoor ik wel de rekening van het kdv heb betaald?

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Nee :).
    Je hebt de uren betaalt dus kan je ze ook gewoon opgeven bij de belastingdienst.
    De contracturen bij de opvang van mijn zoontje zijn van 7.30 tot 18.30. Het maakt niet uit of ik hem later breng of eerder kom halen, ik moet er sowieso voor betalen.
    Ik geef dus ook gewoon van 7.30 tot 18.30 door aan de belastingdienst en heb daar nooit problemen mee gehad.
    Het zou anders zijn als het kdv het niet in rekening brengt, dan mag je het ook niet opgeven.

6. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Dank allemaal voor de uitleg! :)

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tip: als je kind ziek is geweest (of als het om andere reden een dag heeft gemist) mag je de gemiste dag(en) vaak op een ander moment inhalen. Meestal binnen 2 maanden. Kan best eens handig zijn!

Deel Deze Pagina