Wennen nieuw kinderdagverblijf

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Ladybug85, Aug 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Hoe snel wennen kindjes? Mijn zoontje heeft van 6 maanden tot 11 maanden bij opvang 1 gezeten. Toen gingen wij verhuizen en is hij naar opvang 2 gegaan. Daar heeft hij nu van 11 maanden tot 2 jaar (ruim een jaar) gezeten. Echter zijn wij niet helemaal tevreden over deze opvang en zijn wij heel enthousiast geraakt over een andere opvang die ook meer in lijn ligt met onze allereerste opvang (waar wij heel enthousiast over waren omdat het kleinschalig was etc maar ja, verhuizen he ;)

Hij zou sowieso naar de peutergroep gaan maar nu gaat hij naar een peutergroep en een andere opvang. En hoewel ik en mijn man helemaal achter die keus staan heb ik ergens toch een beetje buikpijn van: moet ik hem dat wel ''aandoen''? Dan moet hij weer wennen? Komt dat wel goed?

De wisseling eerste keer ging buiten de standaard wendingen prima. Hij is wel het type kat uit de boom kijken maar meestal pakt hij toch ook overal het ritme weer snel op.

Geen idee dus waarom ik het dan toch zo spannend vindt. Stom eigenlijk he? Herkennen andere mensen dit ook? En zijn er meer mensen die rond 2 jaar gewisseld hebben en wat waren de ervaringen?

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik ben zelf leidster en dit is echt per kind heel verschillend!
    Zorg dat je je zorgen niet overbrengt op je kind.
    Zou het zelf ook spannend vinden hoor maar probeer er niks van te laten merken.
    Verder ligt het eraan hoevaak ze per week gaan.
    De een is na een week gewend en de ander heeft 3 maanden lang moeite.
    Vaak even 'doorbijten' dan komt het vanzelf goed.
    Hopelijk krijgt hij fijne leidster die heb goed begeleiden.
    Succes

Share This Page