contract loopt af 1 december

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Belindada, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Beste heer, mevrouw,

Momenteel ben ik parttime werkzaam op kantoor. Heb een contract van een jaar die afloopt op 30 november 2011. Ik ben uitgerekend op 6 januari 2012. Ik heb een voorgevoel dat mijn contract niet verlengd gaat worden omdat ze mijn functie op een andere manier willen opvullen en ipv parttime iemand fulltime willen aannemen. Ik word er een beetje nerveus van. Ik vraag me af stel dat het zo is, hoe dan verder?
    Krijg ik 100% van mijn huidige loon? Als ik aangeef 6 weken te stoppen voor mijn bevalling dan is dat 26 november, 4 dagen voor me contract afloopt. Krijg ik na 30 november dan wel 100%, dus mijn huidige loon doorbetaald en na 16 weken kom ik dan automatisch in de ww? Dat is toch 70% van mijn huidige loon.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Prisjuh1984,

De hoogte van je Zwangerschaps- en bevallingsverlof is 100% van het voor je berekende dagloon. Dit dagloon berekent UWV aan de hand van je inkomen één maand of 4 weken voor de ingangsdatum aan je verlof. Het gaat hierbij om de laatste volledige loonperiode. Als je contract afloopt en niet wordt verlengd, maakt dit voor de hoogte van je uitkering niet uit. Het blijft gewoon 100% van je dagloon.

Je komt na je verlof niet automatisch in de WW. De WW-uitkering moet je zelf aanvragen via www.werk.nl. Je begint dan met het “inschrijven als werkzoekende” en gaat daarna verder met “uitkering aanvragen”. Je kunt dit vanaf 4 weken voor de einddatum van je verlof doen. UWV neemt de aanvraag vanaf je eerste werkloosheidsdag in behandeling.

Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier, actuele informatie over de hoogte van je verlof staat hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Belindada

Belindada Niet meer actief

Beste Ella,

Heel erg bedankt voor jouw reactie, wens je een fijn weekend.

Deel Deze Pagina