contract loopt af in verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by goldy, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en ben benieuwd of jullie hier antwoord op weten.
    Ik heb nu een contract voor 30 uur en dat contract loopt begin september af (in mijn verlof). Ik wil na mijn verlof, 20 uur gaan werken en ik neem aan dat ze die 20 uur dan in laten gaan bij mijn contract verlenging in september. Krijg ik dan het eerste deel van het verlof 30 uur vergoed en vanaf september 20 uur vergoed of hoe werkt dat dan?

x goldy

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    mijn contact loopt ook af in me verlof. Ik ga i.p.v 32 uur 24 uur werken maar dat gaat pas in als ik weer terug kom 1 mei i.p.v 28 jan.
    Mijn baas stelde dat zelf voor

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In principe is het zo dat je nieuwe contract ingaat op de dag nadat je oude is afgelopen. Anders zou je namelijk zonder werk zitten, en dat is ook niet de bedoeling. Je krijgt je hele verlof betaald volgens je oude contract omdat je uitkering berekend is op de uren die je in de maand voor je verlof hebt gewerkt. Je baas krijgt namelijk ook dat bedrag van het uwv en betaald dat dan weer aan jou door.

Toevallig heb ik hetzelfde aan de hand gehad, alleen ging ik van een contract van 4-16 uur naar een contract van 16 uur. :( Het uwv vertelde mij dat dat dus niks uit maakt voor de hoogte van je verlofuitkering. De maand voor mijn verlof had ik juist wat minder dan 16 uur gewerkt, dus ik had pech....

@ninja2: Let dan wel op dat je in de tijd tussen het aflopen van je contract en je nieuwe contract je theoretisch gezien geen werk hebt. Dat kan gevolgen hebben voor het betalen van je pensioenpremies ed (weet ik niet helemaal zeker, maar het is de moeite waard om na te vragen, anders kost het je misschien geld)Of je baas moet je voor die periode een tijdelijke verlenging geven. In principe werkt het dus zoals ik hierboven al zei, je baas krijgt dat geld gewoon, dus hij kan jou die 32 uur gewoon blijven betalen, en je meteen een contract van 24 uur geven, aansluitend aan je oude contract. Anders kan hij lekker die 8 uur van jou in zijn zak steken, terwijl jij er recht op hebt!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik denk dat me baas idd gewoon per 28 jan me een 24 uurig contact geeft en dat ik per 1 mei 24 uur ga werken.
    Maar ik ga het morgen nog effe navragen voor de zekerheid hoor want nu ga ik wel twijfelen

5. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie`s.
    Fijn om te weten dat je gewoon de uren die je voor je verlof werkt krijgt uitgekeerd. Ik zat me eigen al druk te maken dat het een hoop gedoe werd met die uren allemaal. Maar dat is dus niet zo, weer een zorg minder.. haha :p

Share This Page