Baas weigert verwarming aan te zetten.....

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Lottel, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Hoi,

Nu het kouder word,is het denk ik voor veel dames onder ons herkenbaar ! We hebben het koud !!! :D;)

Nu heb ik sinds mei een nieuwe baas,ik werk in een supermarkt,met gelukkig gesloten koelingen en vriezers (wat al veel scheelt) maar heb het gewoon koud in de winkel.
    En ik ben niet de enige,mijn collega's en de klanten klagen ook allemaal dat het zo koud is bij ons. Zeker als de wind op de winkeldeuren staat is het niet te harden.
    (En dan heb ik het nog niet eens over het magazijn... )

Ik heb meerdere keren mijn baas gevraagd of de verwarming wat aan mag,maar ik heb nu al meerdere keren als reactie gekregen dat hij daar niet aan begint en dat dat te duur is.. :$:$:$:(:(:(
    WTF denk ik dan.. Al mn collega's en ik lopen te snotteren en niet fit te zijn,omdat hij weigert de kachel aan te doen.. En we mogen ook geen dikke trui aan omdat de bedrijfskleding te zien moet blijven. (afgelopen maandag heb ik wel een trui aan getrokken om dat ik kassa moest draaien,zo goed als langs de winkeldeuren.. )

Zeker nu ik zwanger ben heb ik een weerstand van -35 zo ongv en ben nu al bijna 3 maanden verkouden daarbij..

Wat moet ik hier mee?? Graag jullie advies. Want dat ik en mijn collega's straks allemaal 1 voor 1 ziek zijn begint eigenlijk vanzelfsprekend te worden nu op deze manier....

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vraag hem eens wat hij denkt dat duurder is.... Ziektewet van al je collega's of de verwarming en een betere werksfeer onder collega's en klanten:D

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Daar geeft hij niet veel om,kan t wel eens zo brengen nl ,kijken wat hij dan zegt..

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    contact opnemen met een vakbond? ik heb geen idee waar jullie bij aangesloten zijn.
    Geen trui aan? ik zou gewoon een trui aan doen. dikke pech voor hem.

5. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Ja ga ik maandag ook mooi weer doen,een trui aan. Maar goed,wat moet ik straks dan als t echt koud word nog?

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou gewoon ultrawarme kleren aandoen en daarboven de t-shirt van de zaak. Dan moeten ze desnoods maar een maatje groter geven.
    En eventueel een sjaal of iets om je nek (handschoenen zal moeilijk lukken als je kassawerk moet doen).

Als iedereen dat doet, dan moet hij wel beseffen dat jullie bevriezen!

Daarnaast zou ik inderdaad ook es horen bij de vakbond of zij niks kunnen betekenen.

7. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

Oct 23, 2011
    714
    0
    16
    Inderdaad contact opnemen met de vakbond.
    Verder... Thermo ondergoed? Niet al te duur bij de Action.
    Handschoenen zonder vingertoppen.

Succes, weet wat het is. Bij mij, kantoorbaan, krijgen ze de temperatuur ook niet goed met als gevolg dat het erg koud is. Het is bij mij in elk geval niet dat de baas niet wil maar het lukt gewoon niet. Nu extern bureau ingehuurd, hopelijk kunnen zij iets betekenen.

8. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe warm of koud is het daadwerkelijk dan? Bij ons hebben collega's al verschillende meningen hierover. Gewoon een thermo shirtje onder je werkkleding? Probleem opgelost...

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    ik ben nu vrij makkelijk geworden. Als dat bij ons zo zijn en hij zou er echt niets aan doen zou ik me lekker een keer 3 dagen ziek melden. Griep ofzo.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou me zeker niet ziekmelden als ik niet ziek ben omdat ik mijn zin niet zou krijgen.

Hoe koud is het daadwerkelijk in de winkel?

Heb je al thermokleding aan?
    Ik zie hier bij ons in de supermarkten mensen met truien onder hun bedrijfskleding.

Contact met de vakbond opnemen om te kijken wat de regels zijn omtrent temperatuur?

11. Melisa21

Melisa21 Lid

Jul 16, 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou een dikke trui onder mijn werkkleding doen.

12. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Hoe koud t is? Geen idee,we hebben zo'n ouderwetse draaiknop en die geeft geen temperatuur aan.

Ik loop op t moment met 5 lagen onder mn werkkleding en heb t nog koud.. al mn collega's lopen sik aangekleed rond maar t lijkt m echt niks te interesseren.
    Op de dag dat hij weg is gooi ik ook altijd de kachel aan,maar als ik dat doe waar hij bij is krijg ik een mega preek van m....

Share This Page