Helaas is er geen forum te vinden over zwangerschap en studie. Hier valt mijn onderwerp eigenlijk meer onder haha Ik volg een voltijd hbo studie toegepaste psychologie bij het NTI. Hier staat 4 tot 6 jaar voor. Afhankelijk van hoe snel je zelf bent. Ik zit nu in studiejaar 2 (ben wel al begonnen in februari 2015) Nu ben ik bijna 7 weken zwanger en elke dag kots en kotsmisselijk. Dit in combinatie met veel hoofdpijn en moeheid. Ik ben een controle freak van nature dus het feit dat mijn studie door die misselijkheid op een laag pitje staat zorgt ervoor dat ik er juist over ga piekeren. Ik heb veel discipline en vind de studie onwijs leuk maar al enkele weken kom ik tot bijna niets. Hopelijk word dit snel beter en de misselijkheid minder. Iemand hier ervaringen mee of tips ?
Naar dat je je ook zo voelt. Ik zou zeggen straks als je je beter voelt even een extra uurtje pakken. Doorgaans wordt het na de 12e week beter. Het gaat je vast lukken!
Wat leuk, ik volg dezelfde studie! Volgende maand jaar 3 hier Maar hoe je je nu voelt.. Logisch dat het dan niet echt wil. Meestal trekt het wel wat bij richting de 12 weken, dus ik zou het nog even de tijd gunnen. Alles wat je wel kunt doen is mooi meegenomen en wat niet gaat, dat gaat niet. Moeilijk, maar straks met een kindje erbij zal het niet heel veel anders zijn. Dan zal je ook soms moeten accepteren dat het niet loopt zoals verwacht, gehoopt, gedacht. Hopelijk voel je je snel wat beter!
Hang in there! Ik was ook hondsberoerd en echt niks lukte. Nu ben ik 12 weken en ik voel me echt zoveel beter. Hopelijk jij ook, volhouden dus.
Tijdens mijn zwangerschap ben ik eigenlijk de hele tijd misselijk geweest, veel spugen en echt één en al ellende (qua kwaaltjes).. Ik werd zwanger in het tweede jaar van mijn studie en heb gewoon gedaan wat ik kon, met in mijn achterhoofd dat alles wat nu lukt, straks na de bevalling niet meer hoefde.. Daarna heb ik een half jaar zwangerschapsverlof genomen en kon er toen weer tegenaan.. volgde ook een voltijdstudie en heb wel mijn studieprogramma wat aangepast (iets langer stage gelopen en dan minder uren in de week).. ben in februari afgestudeerd en heb in totaal 1 jaar vertraging opgelopen.. Succes! Je kunt het!
Ik denk ook dat je het beste kunt kijken naar een wat mildere planning nu. Ik volg zelf een universitaire studie en ga na het eerste semester een half jaar met verlof. Ook ik ben een control freak en kan best stressen over de studievertraging, maar ik weet ook dat als ik te veel hooi op mijn vork neem, ik uiteindelijk nog veel minder presteer... Daarom lijkt het me beter om jezelf wat extra rust en ruimte te gunnen, zeker in je eerste trimester en je energie wat te sparen zodat je er straks weer tegenaan kunt!
Met de juiste motivatie pak je het wel weer op, geen zorgen! Ik heb begin augustus mijn universitaire bachelor afgerond en zit nu ook weer gewoon in de collegebanken. Dat had ik in het eerste trimester echt niet gekund. Nu even aan jezelf denken en weer op krachten komen. Dan kun je straks weer stappen maken.
Vorig jaar begonnen aan een post hbo naast mijn baan en gezin. Toen ik zwanger werd en de rest van de zwangerschap flink moe bleef was het flink afzien. Ik heb met moeite mij er doorheen geslagen en uiteindelijk wel gehaald. Succes, valt niet mee idd. Besef mij ook nu dat ik aan het afstuderen was toen ik zwanger was van mijn oudste, toen had ik bijna de handdoek in de ring gegooid. Ook toen werkte ik er naast.
Pff meid ik herken je verhaal. Heb vorig jaar mijn HBO gehaald en ben nu sinds begin sep. begonnen met een universitaire studie rechten. Ik ben soms zo moe dat ik gewoon niet de fut heb om te leren, maar aan de andere kant... De kinderen zijn juist mijn motivatie, voor hun doe ik het! Dus ik probeer me sterk te houden en zoveel mogelijk door te bijten, maar ja... het blijft zwaar