Advies gevraagd, einde contract..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mirjam2112, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Mijn contract loop 28 februari af en wordt niet verlengd.
    Dan zou ik 4 dagen de WW in moeten gaan en daarna krijg ik m'n zwangerschapsuitkering.

Nu heb ik een brief gehad van m'n baas waarin hij bevestigd dat mijn contract niet verlengd wordt en wil hij een getekend exemplaar retour.

Er staat in 'Beste bla bla bla hierbij bevestigen wij dat je contract per 28 februari 2010 afloopt en niet verlengd wordt. Wij wensen je bla bla bla'

Kan ik dit tekenen zonder dat dat van invloed is op m'n uitkering/wazo??

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik dacht dat je altijd een bezwaar brief moest indienen tegen je ontslag omdat je anders geen uitkering ofzo zou krijgen?
    maar ik kan er ook naast zitten....

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    niets tekenen zomaar...eigenlijk als je die ondertekend stem je ermee in dat je contract niet word verlengt en kan je geen ww krijgen.

Maar het kan ook anders zijn, ik zou eerst even rechtshulp gaan raadplegen hoe en wat... Dat is 1e consult gratis hoor!

Groetjes,
    Miranda

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Geen contractverlenging heeft geen invloed op jouw ww uitkering. En ik vind het vreemd dat jouw baas een handtekening wil van jou....ik heb zelf ervaring met het opzeggen van einde contract dat dit gewoon mondeling gedaan wordt.
    Je moet alleen bezwaar indienen als jouw ontslag wordt aangevraagd als je bv al een vast contract hebt.

Balen hoor dat je geen contract meer krijgt....veel succes verder.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Zo te lezen gaat het bij TS om het aflopen van een tijdelijk contract. Hier hoef je eigenlijk niets voor te tekenen - en de werkgever ook niet - het contract eindigt van rechtswege (oftewel: vanzelf).
    Het maakt voor je uitkering ook helemaal niks uit of je wel of niet iets tekent, de situatie wordt er niet anders van.

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Is het niet uw eigen schuld dat u werkloos bent? En heeft uw werkgever u gevraagd om akkoord te gaan met uw ontslag? Dan heeft dat geen nadelige gevolgen voor uw eventuele WW-uitkering. U hoeft dus ook niet te protesteren tegen uw ontslag om een WW-uitkering te krijgen.

Overigens heeft mijn werkgever wel via de kantonrechter mijn ontslag moeten aanvragen ivm crisis. Ik had maar een half jaar contract en was er net 3 maanden werkzaam. Omdat ik tegen mijn ontslag geprotesteerd heb moest het via de kantonrechter en heb ik €3000,00 ontslagvergoeding meegekregen :D

Altijd slim dus om je ontslag wel aan te vechten!

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Nou dan heb je dat goed gedaan !!
    Denk alleen dat dat er hier niet inzit omdat mijn contract gewoon afloopt...

Ook zit er een gat van 4 dagen tussen einde contract en begin verlof..
    Wat moet ik hiervoor doen?? Een WW-uitkering aanvragen??

We zijn niet arm maar hebben het ook niet breed dus elke cent is meegenomen ;) en die 4 dagen laten liggen is toch 25% van m'n maandsalaris bijna !!

8. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik ben bang dat je geen WW krijgt over 4 dagen, en al zou dat wel zo zijn hou er dan rekening mee dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tijd overheen gaat voordat je het krijgt plus een hele grote administratieve rompslomp.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Over 4 dagen krijg je ook gewoon ww, heb je (meestal dan) gewoon recht op. Het kost alleen idd wat moeite om het te regelen, maar via Internet kan een hoop geregeld worden.

Deel Deze Pagina