Hallo UWV webcareteam, Graag zou ik willen weten of ik in aanmerking kan komen voor een Wazo uitkering. Ik ben aan het werk als gastouder, val hiermee onder de regeling dienstverlening aan huis. Het is niet zo dat ik in dienst ben via een Gastouderbureau, maar die zit tussen mij en het gezin ivm betaling. Verder heb ik niet met hun van doen. Ik heb wel een eigen LRK nummer. Groeten Jildou
Beste Jildou, Je wilt weten of je als gastouder ook een zwangerschapsuitkering kunt krijgen. Ben je in loondienst bij het gezin? Dan kun je een WAZO-uitkering krijgen. Actuele informatie over de WAZO-aanvraag vind je hier. Werk je niet in loondienst maar als zelfstandige? Dan kun je een ZEZ-uitkering aanvragen. Actuele informatie over de ZEZ-aanvraag vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dat is mijn probleem dus net. Ben ik in loondienst of zelfstandige. Tussen mij en het gezin zit een Gastouderbureau voor de betaling. Verder niks. Als dit stopt heb ik ook nergens recht op. Ik moet zelf belasting etc afdragen. Ingewikkeld verhaal.
Beste Jildou, Of je in loondienst bent of als zelfstandige wordt aangemerkt dat kan ik je niet zeggen. Het feit dat je zelf belasting moet afdragen doet vermoeden dat je niet in loondienst bent. Twijfel je hierover dan raad ik je aan dit na te gaan bij het gastouderbureau. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare