Beste heer/mevrouw, Mijn contract loopt van rechtswege af half juli. 1 augustus gaat mijn zwangerschapsverlof in. Krijg ik een verlofuitkering gebaseerd op mijn huidige salaris, of is dit dan gebaseerd op de WW situatie? Dit omdat er maar twee weken tussenzit. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Beste Gebruikersnaam, We zijn momenteel bezig om het antwoord op je vraag voor je uit te zoeken. Hierdoor lukt het niet om te reageren binnen de afgesproken termijn. We zullen je vraag morgen beantwoorden. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ik wacht het antwoord even af. Ik kon zelf het antwoord op deze vraag ook niet vinden. Alvast bedankt voor de moeite!
Beste Gebruikersnaam, De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt berekend over het laatste volledige loonaangifte tijdvak voor de ingangsdatum van je verlof. Het gaat dan om een periode van 4 weken of 1 maand. UWV kan pas beoordelen welke periode dit voor jou is als we je aanvraag ontvangen. De oorzaak hiervan is dat de loonaangifte tijdvakken van je salaris en de WW-uitkering kunnen verschillen. Ik kan daarom nu nog niet aangeven welke periode bij jou voor de berekening wordt gehanteerd. Ik wens je alvast fijne paasdagen. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare