Hallo uwv team, Ik heb vorig jaar februari in de ww gezeten tot ongeveer begin mei. Ik heb toen een nieuwe baan gevonden ik werk hier nu een jaar en mijn contract wordt niet verlengd. Nu was mijn vraag hoe lang ik recht heb op een ww uitkering? Met vriendelijke groet, Ramona
Beste Ramona, Heb je één jaar gewerkt? Dan heb je recht op een WW-uitkering van 3 maanden als je voldoet aan de voorwaarden voor WW. Je geeft aan dat je vorig jaar een WW-uitkering hebt gehad. Is je WW gestopt omdat je bent gaan werken? Dan kan je oude WW-recht herleven als je binnen 26 weken opnieuw werkloos wordt. Je geeft aan dat je een jaar hebt gewerkt. Je komt dan niet in aanmerking voor een herleving. Het duurt namelijk 26 weken om een nieuw WW-recht op te bouwen. Je vraagt de WW aan via WERK.nl. Vergeet niet om je eerst in te schrijven als werkzoekende bij het WERKbedrijf. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare