Goedemiddag. Ik heb sinds augustus 2012 tot 31 december 2013 bij mijn oude werkgever gewerkt, en per 1 januari 2014 ben ik bij mijn nieuwe werkgever begonnen. Alleen ben ik per 8 januari ontslagen in mijn proeftijd, en ziek uit dienst gegaan vanwege mijn zwangerschap. Nu ben ik bij een arts geweest van het UWV, en die heeft besloten dat ik tot mijn verlof ziek gemeld zal blijven, en niet terug kan keren in mijn oude functie. Alleen is zij van mijn oude werk uitgegaan, omdat ik daar meer uren maakte, en ik maar 2 dagen bij mijn nieuwe werkgever heb gewerkt en zij dat een te korte periode vond. Nou is mijn vraag, hoe zit het dan betreft mijn uitkering? Want ik verdiende in mijn vorige baan meer, maar de uitkering is berekend op mijn laatst verdiende salaris (ondanks dat dit maar over twee dagen berekend kan worden). Alvast bedankt! Groetjes, Noelle
Beste Noelle, Je Ziektewet-uitkering wordt inderdaad berekend op het salaris wat je verdiende in het dienstverband waaruit je ziek bent geworden. En niet op het vorig dienstverband. UWV deelt dan je SV-loon (over jouw 2 gewerkte dagen) door het aantal dagloondagen vanaf het begin van je dienstverband tot de dag waarop je ziek werd. Actuele informatie over de berekening van je Ziektewet-uitkering vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare