uren aanpassen contract

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by laatbloeier, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

Nov 27, 2011
    203
    0
    16
    Hallo,
    Ik ben na mijn zwangerschap in de ww gekomen en heb daarna een baan gevonden voor 15 uur.
    Mijn halfjaarcontract wordt nu verlengd en ik kan 30 uur gaan werken.
    In mijn eerste halfjaarcontract staat 15 uur of meer.
    Nu zei een collega dat ik dat in het nieuwe contract aan moet laten passen naar 30 omdat ik als mijn contract over een half jaar niet verlengd wordt ik maar voor die 15 uur ww krijg in plaats van de 30 die ik dan een half jaar heb gewerkt?
    Ik dacht altijd dat er naar de laatste 3 maanden werk werd gekeken? Het gemiddelde van die laatste 3 maanden is dan hetgene waar je ww over krijgt dacht ik?
    Kunt u mij uitleggen hoe dit werkt en of ik die uren moet laten aanpassen, ik ben namelijk bang dat ze dit niet willen doen.

Alvast bedankt!
    Laatbloeier

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Laatbloeier,

Fijn dat je na ontslag weer een baan hebt gevonden en dat je uren nu worden uitgebreid.

Je wilt weten hoe de hoogte van je WW wordt berekend als je weer werkloos zou raken. Verder wil je weten of het nodig is dat je het aantal uren in het contract laat aanpassen.
    Als je voor een WW-uitkering in aanmerking komt krijg je de eerste twee maanden 75% en daarna 70% van het vastgestelde dagloon.
    Het dagloon is loon dat je gemiddeld verdiende vanuit het dienstverband waaruit je werkloos werd.
    Voor de hoogte van je WW-uitkering is het dus niet van belang hoeveel uren er in je contract vermeld staan.
    Het aantal (daadwerkelijk gewerkte) uren van je WW-uitkering wordt berekend door te kijken naar de gewerkte uren in de 26 weken voor je werkloosheid.

Actuele informatie over de hoogte van je uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

Nov 27, 2011
    203
    0
    16
    hartstikke bedankt, hoef me dus niet druk te maken!

Share This Page